حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت های جدید هواوی شامل دستگاه رول شونده و بهبود طراحی تراشه است

هواوی اگرچه به واسطه تحریم‌های سنگین و شکننده آمریکا با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اما هنوز هم ثبت اختراعات فراوانی دارد که بیانگر عرضه محصولاتی نوآورانه است. بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی، پتنت های جدید هواوی شامل دستگاه رول شونده و بهبود طراحی تراشه است. با ترنجی همراه باشید.

پتنت های جدید هواوی چه چیزهایی را شامل می‌شود…؟

غول تولیدی چین، یعنی هواوی، هنوز هم در این صنعت بسیار خوب عمل می‌کند. از آنجایی که هواوی یک شرکت چند ملیتی است، تحریم ایالات متحده تاثیر زیادی بر عملکرد این شرکت نداشته است. البته این تحریم‌ها تجارت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های آن را فلج کرده است. اما این تنها کاری است که تحریم‌ها انجام می‌دهند و از جنبه‌های دیگر، هواوی همچنان در حال پیشرفت است. این موضوع در آخرین اختراعات آن که روند فناوری این شرکت را آشکار می‌کند مشهود است. اخیرا دو پتنت هواوی در معرض دید عموم قرار گرفته است که یکی از آن‌ها، یک پتنت دستگاه اسکرول شونده شبیه به ورقه‌های بامبو و دیگری یک پتنت طراحی و تولید تراشه است.

ثبت اختراع هواوی برای دستگاه‌های رول شونده جدید

با معرفی گوشی مفهومی Oppo X 2021 که به صفحه نمایش اسکرول شونده مجهز است، سازندگان تلفن همراه علاقه زیادی به طراحی دستگاه‌هایی با صفحه نمایش‌های اسکرول شونده نشان دادند. شیائومی قبلا پتنت‌های مربوط به صفحه نمایش اسکرول شونده را ثبت کرده بود و اکنون هواوی نیز از این روش پیروی کرده است.

پتنت های جدید هواوی

به گفته اداره مالکیت معنوی، در ۶ مه، شرکت فن آوری‌های هواوی، حق اختراع جدیدی برای مکانیسم صفحه نمایش انعطاف پذیر و تجهیزات الکترونیکی قابل چرخش ثبت کرده است. طرح کلی این پتنت بسیار شبیه به ورقه‌های بامبو می‌باشد. برگه توضیحات اختراع نشان می‌دهد که این دستگاه یک مکانیسم صفحه نمایش انعطاف پذیر را ارائه می‌دهد.

مجموعه سیستم دورانی دستگاه می‌تواند باز شود و بین دو حالت مختلف سوئیچ کند. هنگامی که مجموعه دوار در حالت اول قرار دارد، مکانیسم پشتیبانی از صفحه نمایش انعطاف پذیر می‌تواند خم شود. با این حال، هنگامی که مجموعه دوار در حالت دوم است، مکانیسم پشتیبانی صفحه نمایش انعطاف پذیر نمی‌تواند خم شود. درخواست ثبت اختراع دارای ساختاری ساده و فضای ذخیره سازی کوچکی است و همچنین می‌تواند برای تجهیزات قابل حمل اعمال شود.

در حال حاضر هواوی دو گوشی هوشمند تاشو با مکانیزم‌های تاشونده داخلی و بیرونی ساخته است. این بار، هواوی در حال بررسی راه‌های جدیدی برای تا کردن صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر است. اینکه هواوی یک گوشی هوشمند با صفحه اسکرول را عرضه خواهد کرد یا نه، هنوز مشخص نیست. با این حال، باید توجه داشته باشید که این فقط یک پتنت است و هیچ اطمینانی وجود ندارد که چنین دستگاهی واقعا وارد بازار شود. مانند بسیاری از ثبت اختراعات دیگر، این امکان وجود دارد که چنین دستگاهی با پتنت های جدید هواوی هرگز معرفی نشود.

پتنت هواوی برای طراحی تراشه‌ها (Huawei Chip Stack Packaging Patent)

درست مانند اولین پتنت، اداره مالکیت معنوی همچنین یک پتنت جدید از هواوی در مورد «ساختار طراحی چیپ‌ستک و روش تولید تجهیزات الکترونیکی» ثبت کرده است که اکثر فناوری تراشه‌های پشته‌ای هواوی را فاش می‌کند. این پتنت با شماره انتشار CN114450786A ارائه می‌شود. تاریخ درخواست این پتنت به ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ برمی‌گردد. مخترعان آن نیز ژانگ تونگ لانگ، ژانگ شیائودانگ، گوان یونگ و وانگ سیمین هستند.

پتنت های جدید هواوی

این حق ثبت اختراع، ساختار طراحی انباشته چیپ، روش تولید و نوع دستگاه الکترونیکی را توصیف می‌کند. این پتنت به حوزه فناوری‌های الکترونیکی مربوط می‌شود و این مشکل را حل می‌کند که چگونه می‌توان چندین واحد انباشته تراشه‌های فرعی را به طور متمرکز به یک واحد انباشته چیپ اصلی متصل کرد.

پتنت های جدید هواوی

ساختار بسته پشته چیپ شامل در پتنت های جدید هواوی

  • ۱. یک واحد انباشته تراشه اصلی (۱۰)، دارای تعداد زیادی پین اصلی (۱۱) است که عایق بندی شده و روی سطح اول قرار گرفته‌اند.
  • ۲. اولین لایه پیوند (۲۰) بر روی سطح اول چیده شده است و همچنین اولین لایه پیوند (۲۰) شامل تعدادی از اجزای اتصالی (۲۱) است که عایق بندی شده و در فواصل خاصی مرتب شده‌اند.
  • ۳. هر یک از اجزای انبوه اتصال (۲۱) شامل حداقل یک بخش اتصال (۲۱۱) و هر دو بخش اتصال (۲۱۱) به صورت مجزا و با سطح مقطعی هر دو بخش اتصال (۲۱۱) یکسان است.
  • ۴. تعداد زیادی از مجموعه‌های اتصال (۲۱) به ترتیب با تعداد زیادی پین اصلی (۱۱) متصل می‌شوند.
  • ۵. تعداد زیادی از واحدهای انباشته تراشه ثانویه (۳۰) بر روی سطحی از اولین لایه پیوندی (۲۰) و در سمتی دورتر از واحد انباشته تراشه اصلی (۱۰) قرار گرفته‌اند.
  • ۶. واحد انباشته چیپ ثانویه (۳۰) دارای تعداد زیادی ریز برآمدگی (۳۱) است که عایق بندی شده و در فواصل خاصی مرتب شده‌اند.
  • ۷. هر یک از کثرت ریز برآمدگی‌ها (۳۱) به یکی از کثرت اجزای پیوند (۲۱) محدود می‌شود.

به گفته GizChina، در ماه آوریل، گزارشی از هواوی، پتنت تولید تراشه به روش چیپ‌ستک و تجهیزات پایانه را نشان می‌داد. شماره انتشار آن پتنت CN114287057A بود و حوزه فناوری نیمه هادی را شامل می‌شد. این پتنت می‌تواند مشکل هزینه بالا را به دلیل استفاده از سیلیکون، از طریق فناوری خاصی حل کند و در عین حال از عرضه و تقاضای انرژی اطمینان حاصل کند.

در کنفرانس مطبوعاتی گزارش سالانه ۲۰۲۱ هواوی در پایان ماه مارس، Guo Ping، رئیس دوره‌ای هواوی گفت که در آینده این شرکت ممکن است یک طرح طراحی تراشه با ساختار چند هسته‌ای را برای بهبود عملکرد چیپ‌ها اتخاذ کند. در عین حال، از این فناوری برای بهبود عملکرد و طراحی بهتر استفاده خواهد شد. این روش، فن‌آوری معمول را قادر می‌سازد تا هواوی بتواند در محصولات آینده با رقبا به خوبی رقابت کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان