حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

غرامت 15 دلاری اپل به برخی از دارندگان آیفون 4s به‌دلیل افت عملکرد پس از آپدیت iOS 9

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل به‌تازگی موافقت کرده است تا یک دعوی طولانی‌مدت شش ساله که در آن متهم به کند کردن آگاهانه گوشی‌های آیفون 4S پس از آپدیت iOS 9 در سال 2015 شده بود را حل‌وفصل کرده و به برخی از دارندگان آیفون 4S که عملکرد ضعیفی را تجربه کرده‌اند، مبلغی معادل 15 دلار غرامت بپردازد.

غرامت 15 دلاری اپل به برخی از دارندگان آیفون 4s

این دعوی دسته‌جمعی ابتدا در دسامبر 2015 توسط شاکیانی به نمایندگی از گروهی از مشتریان آیفون 4S از نیویورک و نیوجرسی تنظیم شد. این شکایت اپل را متهم کرد که به‌روزرسانی iOS 9 را به‌عنوان ارائه عملکرد بهبودیافته در دستگاه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کند، ازجمله iPhone 4S، به‌دروغ بازاریابی کرده است.

  شاکیان به‌طور جمعی شکایت عملیاتی را در این اقدام ارائه کردند که ادعا می‌کرد وقتی کاربران iOS 9 را بر روی دستگاه‌های iPhone 4S خود دانلود کرده‌اند، پس از اینکه در معرض توضیحات نادرست اپل از سیستم‌عامل جدید قرار گرفتند، به گوشی آن‌ها آسیب وارد شده است. شاکیان ادعا می‌کنند که اپل به‌اشتباه توضیح داده که iOS 9 با آیفون 4S سازگار است و باعث بهبود یا «افزایش عملکرد» برای مشتریانی که این به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دانلود کرده‌اند، می‌شود. درعوض، شاکیان ادعا می‌کنند که iOS 9 به‌طور قابل‌توجهی عملکرد iPhone 4S آن‌ها را کاهش داده است.

غرامت 15 دلاری اپل به برخی از دارندگان آیفون 4s

غرامت 15 دلاری اپل به برخی از دارندگان آیفون 4s

اپل iOS 9 را با شعار “پیشرفته‌ترین تجربه موبایل بیشتر از هر زمان دیگری” منتشر کرد. این به‌روزرسانی شامل پیشنهادات Siri فعال، Slide Over ،Split View ،Picture in Picture در iPad و غیره بود. در ‌آیفون، اپل وعده داد که “تصحیحات جدید، عملکرد پاسخگوتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.” شکایت دسته‌جمعی استدلال می‌کند که این ادعا بازاریابی نادرستی برای iPhone 4S، قدیمی‌ترین آیفون پشتیبانی شده از iOS 9، بوده است.

طبق این توافقنامه، اپل 20 میلیون دلار برای جبران خسارت به دارندگان آیفون 4S در نیویورک و نیوجرسی که پس از به‌روزرسانی به iOS 9 عملکرد ضعیفی را تجربه کرده‌اند، اختصاص می‌دهد. مشتریانی که معتقدند مستحق دریافت 15 دلار هستند، باید «اظهارنامه‌ای تحت مجازات شهادت دروغ ارائه کنند مبنی‌بر اینکه، تا جایی که می‌دانند، iOS 9 یا هر نسخه‌ای از آن را در iPhone 4S خود دانلود کرده‌اند و سپس دستگاه آن‌ها یک افت عملکرد قابل‌توجه را تجربه کرده و مستحق دریافت 15 دلار به‌ازای هر دستگاه قابل‌اجرا هستند.»

در ادامه وب‌سایتی ایجاد شده است که در آن مشتریانی که معتقدند حق تسویه‌حساب را دارند، می‌توانند فرمی را شامل مواردی ازجمله نام، ایمیل، شماره سریال iPhone 4S (در صورت امکان) و آدرس پستی خود را ارسال کرده و منتظر پاسخ باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی