حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو اطلاعاتی درباره آزمایش های انجام شده بر روی محصولات خود منتشر کرد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، اوپو

انجام آزمایش‌های متنوع روی گوشی‌های هوشمند، یکی از گام‌های مهم در فرآیند تولید و عرضه هر محصول تجاری است. اخیرا اوپو اطلاعاتی درباره آزمایش های انجام شده بر روی محصولات خود منتشر کرده که کاملا متفاوت‌تر از آن چیزی است که دیده‌ایم. با ترنجی همراه باشید.

آزمایش های انجام شده بر روی محصولات اوپو

در سال ۲۰۱۷ شرکت Oppo آزمایشگاه اطمینان Oppo QE را ایجاد کرد که در کارخانه این شرکت در Greater Noida هند افتتاح شد. این آزمایشگاه برای اطمینان از اینکه موارد خاصی برای بهبود ظاهر، فرم و طراحی گوشی‌های اوپو می‌تواند در آزمون زمان مقاومت کند استفاده می‌شود. به عنوان مثال، این شرکت که یکی از برندهای گوشی‌ هوشمند متعلق به BBK Electronics چین به همراه OnePlus، Vivo، iQOOO و Realme است، از اوپو F21 Pro با چرم پشتی Sunset Orange رونمایی کرد.

جهت یافتن متریال مناسب برای پشت این دستگاه، Oppo هزاران بافت مختلف را آزمایش کرد و از هزاران مورد آزمایش شده، شش مورد برش را انجام داد و برای مطالعه بیشتر به تحقیقات بازار فرستاده شد. در نهایت از بین شش مورد، بافت چرم لیچی انتخاب شد. علاوه بر زمان لازم برای یافتن مواد عالی، اوپو مجبور شد فرآیند تولید مورد استفاده برای ساخت F21 Pro با جنس پشت چرمی Sunset Orange را ارائه دهد.

آزمایش های انجام شده بر روی محصولات

برای آزمایش دوام جنس چرم فایبرگلاس مورد استفاده برای پنل پشتی، این شرکت آن را ۵۰۰۰ بار با یک پد آغشته به الکل ، ۱۰.۰۰۰ بار با پاک کن لاستیکی و ۲۰۰.۰۰۰  بار با یک تکه جین مالید. این آزمایش برای اطمینان از این بود که آیا مواد مصرفی در گوشی می‌توانند در طول سال‌ها فرسودگی روزانه و حوادث مختلف دوام آورد؟ این آزمایشگاه نه تنها اطلاعاتی را در مورد میزان ساییدگی و پارگی یک گوشی قبل از شکستن جمع آوری می‌کند، بلکه در مورد عواملی که باعث آسیب به گوشی می‌شود نیز کسب می‌کند.

تست چرم تنها مختص سری اوپو F21 است در حالی که برخی دیگر از تست های ذکر شده در این داستان در تمامی گوشی‌های هوشمند اوپو استفاده می‌شوند. دوربین‌های عقب Oppo با حلقه‌ای از چراغ‌های RGB آزمایش می‌شوند که برای تست دوربین‌های عقب استفاده می‌شوند تا مطمئن شوند که طول عمر آن‌ها بیش از ۵۰.۰۰۰ ساعت است.

آزمایش سقوط نیز انجام می‌شود، اما در فاصله تقریبا ۳.۳۴ فوتی (معادل ۱ متر) که به جای سقوط ۰.۸ متری است که استاندارد صنعتی آن است. تست سقوط شامل سقوط در هر شش طرف، هشت گوشه، و ۱۲ لبه در مجموع ۱۲ تا ۲۴ بار است و آخرین آزمایش از سه سقوط ۱.۵ متری (۵.۰۱ فوت) تشکیل شده است.

اوپو برای بررسی آسیب بدنه گوشی در اثر سقوط روی سطح ساینده، گوشی‌های خود را بدون استفاده از محافظ صفحه نمایش یا قاب، برای فاصله کوتاهی روی کاغذ سنباده می‌اندازد. برای شبیه سازی فرسایش بیشتر، گوشی‌ها در جعبه‌های 1 متری قرار می‌گیرند که با سرعت ۳.۵ دور در دقیقه می‌چرخند. پس از ۱۵۰ دور، فرسودگی گوشی در اثر چرخش برابر با ۱۵۰ بار سقوط از فاصله ۱ متری است.

آزمایش های انجام شده بر روی محصولات

در مرحله بعدی تست باران با Oppo انجام می شود که هدف آن رتبه بندی مقاومت در برابر آب IP X4 است که به این معنی است گوشی در برابر پاشش آب از هر جهت مقاوم است. “X” به این معنی است که هیچ رتبه‌ای در مورد مقاومت در برابر گرد و غبار وجود ندارد. برای کسب امتیاز IP X4 این شرکت با قرار دادن دستگاه‌ها در زیر بارندگی شبیه‌ سازی شده با سرعت ۱۰ لیتر در دقیقه و ۷۵ درجه، یک بارندگی شدید را شبیه‌ سازی می‌کند. این هم مرحله مهمی در آزمایش سنگین اوپو بر روی محصولات خود است.

سپس گوشی‌ها به مدت ۳۰ ثانیه در عمق ۲۰سانتی متری آب (۷.۸۷ اینچی) غوطه‌ور شده و سپس خشک می‌شوند. پس از سه روز، Oppo واحد آزمایش را جدا می‌کند تا مطمئن شود که آب با قطعات داخلی که باعث خوردگی آن‌ها می‌شود، تماس نداشته باشد. رطوبت همچنین می‌تواند به گوشی‌ها آسیب برساند، بنابراین گوشی‌ها به مدت ۱۴ روز با خاموش و روشن شدن در یک محفظه قرار می‌گیرند. رطوبت نسبی ۹۵ درصد با دمای ۶۵ درجه سانتیگراد (۱۴۹ درجه فارنهایت) است.

به گفته PhoneArena، از آنجایی که آب شور نسبت به آب معمولی خورنده‌تر است، گوشی‌های Oppo در حالی که در محیط مرطوب با رطوبت نسبی ۹۵ درصد و دمای منفی ۵۰ درجه فارنهایت نگهداری می‌شوند، آب متشکل از ۵ درصد نمک روی آ‌ها پاشیده می‌شوند. برای قبولی در این تست، گوشی باید کاملا فعال بمانند و هیچ نشانه‌ای از آسیب خارجی در آن دیده نشود.

آزمایش های انجام شده بر روی محصولات

Oppo تست شوک دمایی خود را به مدت ۳۰۰ ساعت انجام می‌دهد که چهار برابر بیشتر از استاندارد صنعتی ۷۵ ساعته است. این آزمایش بررسی می‌کند که آیا گوشی پس از قرار گرفتن در معرض دمایی در محدوده ۱۶۷ درجه فارنهایت الی منفی ۴۰ درجه فارنهایت می‌تواند به کار خود ادامه دهد یا خیر؟ سری Oppo F21 باید تست تعریق را با موفقیت پشت سر بگذارد که گوشی را در یک پارچه آغشته به عرق مصنوعی به مدت 24 ساعت نگه‌می‌دارند.

با توجه به اینکه مصرف کنندگان این روزها به مدت سه سال یا بیشتر گوشی خود را نگه می‌دارند، سازندگان باید مطمئن شوند که گوشی‌های آن‌ها می‌تواند برای مدت طولانی در برابر عوامل مختلف مقاومت داشته باشند. نظر شما درباره آزمایش سنگین اوپو بر روی محصولات خود چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام، خب اوپو همین کارهارو کرده که شده اوپو، وگرنه تا ااان هیچکس نمیشناختش، الحق گوشیهاشم خیلی خوبن، تو بحث فست شارژ هم پیشرفتهای خیلی خوبی هم دارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان