حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 رونمایی شد: اولین عضو 16 اینچی در سری T

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اولترابوک، لپ‌تاپ، لنوو

سری لپ‌تاپ‌ های تجاری ThinkPad برای اولین بار تقریباً 30 سال پیش توسط IBM در سال 1992 معرفی شد. حال اما نام لنوو ThinkPad معروف‌تر است. در واقع نام تجاری ThinkPad بعد ها توسط لنوو در سال 2005 خریداری شد و لپ‌تاپ‌ های ThinkPad از آن زمان همگی توسط شرکت لنوو طراحی، توسعه و به بازار عرضه شدند. Lenovo ThinkPad T16 Gen 1 جدیدترین لپ‌تاپ از خانواده ThinkPad است. در ترنجی با بررسی مشخصات آن همراه باشید.

لنوو پس از سال‌ها عرضه ثابت سالانه لپ‌تاپ‌ های خانواده ThinkPad، با عضو جدید این خانواده، یعنی لنوو ThinkPad T16 Gen 1 به دنبال رقابتی‌تر کردن خانواده ThinkPad، به‌ویژه سری T خود است.

Lenovo ThinkPad T16 Gen 1 اولین لپ‌تاپ تجاری 16 اینچی این شرکت در سری ThinkPad T است و جایگزین لپ‌تاپ‌ های قبلی ThinkPad T15 لنوو می‌شود. در اولین نگاه ThinkPad T16 با زبان طراحی جدیدتری در مقایسه با ThinkPad های نسل قبل عرضه می‌شود.

لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 رونمایی شد: اولین عضو 16 اینچی در سری T

مشخصات لنوو ThinkPad T16 Gen 1

بیایید با صفحه نمایش شروع کنیم. این لپ تاپ دارای یک پنل 16 اینچی از نوع IPS LCD است که نسبت تصویر مدرن تر 16:10 را دارد. در جایگاه مقایسه، نسل 2021 این لپ‌تاپ ها با نسبت تصویر 16:9 عرضه شد. این صفحه نمایش 16 اینچی را می توان تا حداکثر وضوح 2.5K پیکربندی کرد. همچنین پشتیبانی از حداکثر روشنایی 500 نیت، پوشش 100 درصدی از فضای رنگی sRGB و پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی اختیاری، از دیگر ویژگی های آن به شمار می‌رود.

ThinkPad T16 از آخرین پردازنده‌ های نسل دوازدهم Alder Mobile اینتل یا آخرین سری پردازنده‌ های Ryzen 6000 Pro شرکت AMD استفاده می‌کند. برای مدل اینتل، خریداران می‌توانند دستگاه‌ های خود را طوری انتخاب کنند که به Core i7 اینتل از سری U یا سری P پردازنده‌ های نسل 12 اینتل مجهز باشد. همچنین سطوح انتخاب تا حداکثر 48 گیگابایت رم DDR4، و 2 ترابایت حافظه PCIe Gen 4 SSD و یک کارت گرافیک اختصاصی انویدیا، که از نوع MX550 یا RTX 2050 GPU نیز وجود داد.

اما برای مدل مجهز به تراشه AMD، خریداران می‌توانند ThinkPad T16 خود را به گونه‌ای پیکربندی کنند که به حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5 و 6400 مگاهرتز و 2 ترابایت حافظه SSD PCIe Gen 4 با پردازنده مرکزی Ryzen 7 PRO 6000 مجهز شود.

لپ تاپ لنوو ThinkPad T16 Gen 1 رونمایی شد: اولین عضو 16 اینچی در سری T

در بخش باتری اما این لپ‌تاپ در گزینه‌ های 52.5 وات ساعت یا 86 وات ساعت با آداپتور شارژ سریع که در جعبه لپ‌تاپ موجود است، ارائه می‌شود. اگر خریداران از پیکربندی بالاتر اینتل استفاده کنند، لپ تاپ می تواند با حداکثر قدرت 135 وات شارژ شود.

در بخش اتصالات نیز کاربران نیازی به نگرانی ندارند. زیرا لنوو ThinkPad T16 را به ماژول WiFi 6E، بلوتوث 5.2 و پشتیبانی اختیاری LTE برای آن دسته از کاربران تجاری که همیشه در حال حرکت هستند مجهز کرده است. ThinkPad T16 به 2 پورت USB-C و 2 پورت USB-A 3.2، یک پورت HDMI 2.0b، یک درگاه RJ45، یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک اسلات سیم کارت اختیاری برای کسانی که مدل LTE را انتخاب می کنند، مجهز شده است.

اگر خریداران مدل اینتل را انتخاب کنند، درگاه‌ های USB-C گواهی سازگار با Thunderbolt 4 را دریافت می‌کنند، در حالی که برای خریدارانی که مدل AMD را انتخاب کرده‌اند، درگاه‌های USB-C دارای گواهی سازگاری USB-C 3.2 Gen 2 خواهند بود.

این لپ‌تاپ‌ها در وب‌سایت‌ های رسمی لنوو در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا فهرست شده‌اند. بنابراین، به نقل از منبع انتظار می‌رود که ThinkPad T16 در سه‌ ماهه دوم سال 2022 به‌طور رسمی عرضه شود و به زودی در مناطق مربوطه قابل خرید باشد. البته قیمت آنها هنوز در این مناطق مشخص نیست.

 

نظر شما چیست؟ مشخصات لپ‌تاپ جدید لنوو را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری