حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ابزار دسترسی پلی استور برای ویندوز ۱۱ یک بدافزار است، از آن استفاده نکنید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، حملات سایبری

در دنیای مجازی بسیار پیش می‌آید که هکرها و مهاجمین، از نام‌های محبوب و معروف برای گول زدن کاربران استفاده می‌کنند. مثلا زمانی واتس‌اپ جعلی حدود یک میلیون دانلود داشت. اخیرا نیز موردی مشابه پیش آمده است. زیرا ابزار دسترسی پلی استور برای ویندوز ۱۱ یک بدافزار است و نباید از آن استفاده نکنید. با ترنجی همراه باشید.

ابزار دسترسی پلی استور برای ویندوز ۱۱

شاید یکی از مشهورترین افزودنی‌های ویندوز ۱۱ در آخرین آپدیت آن، پشتیبانی محلی از برنامه‌های اندروید باشد. با این حال، بسیاری از کاربران از این واقعیت که دسترسی به بسیاری از برنامه‌ها بسته شده است، غافلگیر شدند. زیرا ویندوز فقط به کاربران اجازه می‌داد از فروشگاه Appstore آمازون آن‌ها را دانلود کنند. این فروشگاه البته دارای مجموعه محدودتری از برنامه‌های محبوب است.

اگر وارد Powershell Windows Toolbox شوید. در تلاش برای رسیدگی به این موضوع، برخی از توسعه دهندگان نرم‌افزار فرصت‌ طلب، ابزار شخص ثالثی را در GitHub منتشر کردند که کاربران را قادر می‌ساخت مستقیما به فروشگاه Google Play دسترسی داشته باشند. البته این تنها مزیت چنین نرم‌افزار به ظاهر بسیار مفیدی نبوده است و همچنین می‌تواند MS Office را فعال کند، سرعت سیستم عامل شما را افزایش دهد و مزایای ظاهری بسیاری دیگر را نیز داشته باشد. از قضا، این برنامه در واقع به بسیاری از وعده‌های جسورانه‌ای که می‌دهد نیز عمل می‌کند.

ابزار دسترسی پلی استور برای ویندوز ۱۱

به گفته PhoneArena، مانند بسیاری از چیزهایی که برای درست بودن خیلی خوب هستند، این برنامه نیز کمی بیش از یک نیرنگ ماهرانه بوده است. اخطار به کاربران در این واقعیت نهفته است که این ابزار در اصل یک تروجان است. این طور که محققان امنیتی پس از بررسی آن گفته‌اند، این برنامه اسکریپت‌های مخرب را پس از نصب اجرا می‌کند و اطلاعات حساس مانند مکان کاربر را جمع آوری خواهد کرد. نیازی به گفتن نیست که این بدافزار پنهان شده، یک خطر امنیتی بزرگ برای کسانی است که از آن استفاده می‌کنند.

خوشبختانه، از زمان لو رفتن حقایق، این ابزار از GitHub حذف شده است. برای کسانی که قبلا اشتباه اقدام به نصب آن در سیستم خود کرده‌اند، Bleeping Computer یک راهنمای عالی در مورد مراحل بعدی برای رفع مشکل شما خواهد بود. در یک نکته مثبت دیگر، جعبه ابزار Windows Powershell نه اولین و نه آخرین در نوع خود است. بسیاری از کاربران، قربانی نرم‌افزارهای مخربی می‌شوند که ادعا می کنند قابلیت‌های معجزه آسایی دارند.

حتی پیروی از جامع‌ترین فهرست اقدامات، مانند به روز نگه داشتن آنتی ویروس و دانلود نرم افزارها از منابع قابل اعتماد هم نمی‌تواند امنیت کامل شما را تضمین کند. با این حال، یک قانون کلی وجود دارد و آن هم این است که وقتی یک برنامه کارهای زیادی را به رایگان انجام می‌دهد، باید نسبت به آن مشکوک باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان