حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عضویت ایلان ماسک در هیئت مدیره توئیتر احتمالا هرگز عملی نخواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

همانطور که احتمالا اطلاع دارید، اخیرا ایلان ماسک با خرید بخش مهمی از سهام توئیتر، به بزرگ‌ترین سهام‌دار این شبکه اجتماعی تبدیل شد. اخبار مختلفی درباره عضویت ایلان ماسک در هیئت مدیره توئیتر مطرح شده بود که گویا احتمالا چنین چیزی هرگز عملی نخواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

عضویت ایلان ماسک در هیئت مدیره منتفی خواهد شد؟!

پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر اواخر یکشنبه در واکنشی شگفت‌انگیز، پس از اعلام خبر هفته گذشته مبنی بر انتصاب مدیر اجرایی تسلا و اسپیس ایکس گفت که ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و بزرگ‌ترین سهامدار توییتر، به هیئت مدیره این رسانه اجتماعی نخواهد پیوست. خبر منتشر شده توسط آگراوال، که هفته گذشته گفته بود قبل از اعلام انتصابش به هیئت مدیره، چند هفته با ایلان ماسک درگیر بوده است، به خاطر یک سری توییت‌های غیرمعمول از مدیر اسپیس ایکس در آخر هفته است که در آن وی با بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده در توییتر مشغول ارسال توئیت‌های عجیبی بوده است و با استناد به تعداد کم توییت‌های برخی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در این شبکه اجتماعی، نمی‌توان موضوع اصلی را منحرف کرد.

به عنوان مثال ماسک از دنبال کنندگانش پرسیده بود که آیا توییتر باید دفتر مرکزی خود در سانفرانسیسکو را به یک پناهگاه بی خانمان‌ها تبدیل کند که این موضوع باعث بحثی شد که با مشارکت طیف گسترده‌ای از چهره‌های صنایع مختلف، از جمله آمازون و بنیانگذار بلو اوریجین جف بزوس همراه شد.

عضویت ایلان ماسک در هیئت مدیره توئیتر

توییت‌های آخر هفته ایلان ماسک همچنین تاکیدی بر این بود که سرمایه‌ گذاری خود در توییتر را منفعل معرفی کند و طبق جدول زمانی به اشتراک‌ گذاشته شده توسط آگراوال، وی از قبل نیز تصمیم گرفته بود که به هیئت مدیره توییتر نپیوندد. با این حال، به نظر می‌رسید که او فعالانه به توییتر فکر می‌کند و همچنین بحث و گفتگوها را در مورد اقدامات عمده‌ای که این شرکت باید انجام دهد، هدایت می‌کرد.

روز سه‌شنبه اعلام شد که ایلان ماسک به شرط بررسی سوابق و پذیرش رسمی به هیئت مدیره این شبکه اجتماعی منصوب خواهد شد. انتصاب ایلان ماسک به هیئت مدیره قرار بود به طور رسمی از ۹ آوریل اجرایی شود، اما ایلان ماسک صبح همان روز گفته بود که دیگر به هیئت مدیره نخواهد پیوست.

همچنین آگراوال گفته بود که ما همیشه برای نظرات سهامداران خود ارزش قائل هستیم، چه آن‌ها در هیئت مدیره ما باشند و چه نباشند. ایلان بزرگ‌ترین سهامدار ماست و ما پذیرای نظرات او خواهیم بود. ثروتمندترین مرد جهان در آنچه که به نظر می‌رسد اظهارنظر رسمی او در مورد توسعه این شبکه اجتماعی است، بیانیه‌ای تک حرفی را در یک توییت از زمان حذف آن ارائه کرد.

ایلان ماسک به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد؛ افزایش ۲۵ درصدی ارزش توئیتر

طبق شرایط توافقی که توییتر فاش کرده است، ملحق شدن به هیئت مدیره توییتر، مستلزم آن بود که ماسک مالکیت کلی خود بر شبکه اجتماعی را حداکثر تا ۱۴.۹ درصد در زمانی که در هیئت مدیره باقی می‌ماند و ۹۰ روز پس از خروج، محدود کند. توییتر در پرونده نظارتی (PDF) اعلام کرد که قصد دارد ایلان ماسک را برای دوره‌ای که در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد، به عضویت هیئت مدیره خود منصوب کند.

آن‌ها گفته بودند که ما واقعا خوشحالیم که ایلان ماسک به هیئت مدیره توییتر بپیوندد! جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی سابق توییتر، درباره خبر پیوستن ماسک به هیئت مدیره توییتر گفت که او عمیقا به دنیای ما و نقش توییتر در آن اهمیت می‌دهد. پاراگ و ایلان هر دو با قلب خود رهبری می‌کنند و تیمی باورنکردنی خواهند بود. دورسی هنوز در مورد توسعه قابلیت‌های جدید اظهار نظر خاصی نکرده است.

ایلان ماسک خود از فرصت انتصاب در این سمت در توییتر عقب نشینی کرده بود

طبق پرونده‌ای که اوایل این ماه در دست بررسی بوده، ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است. با خبر خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک، ارزش سهام این شبکه اجتماعی تا ۳۰ درصد افزایش یافت و روز بعد با اعلام انتصاب او به هیئت مدیره، ۱۰ درصد دیگر نیز به افزایش آن افزوده شد.

آگراوال یکشنبه شب در توییتی گفت که وی و هیئت مدیره درباره پیوستن ایلان ماسک به تیم هیئت مدیره و حتی مستقیما با ایلان بحث‌های زیادی داشتیم. ما برای همکاری و شفاف سازی در مورد خطرات هیجان زده بودیم. ما همچنین معتقد بودیم که داشتن ایلان به عنوان امانتدار شرکتی که در آن او، مانند همه اعضای هیئت مدیره، باید در راستای منافع شرکت و همه سهامداران ما عمل کند، بهترین راه رو به جلو خواهد بود.

به گفته وی، هیئت مدیره توییتر قبلا معتقد بود که اگر ایلان به آن‌ها بپیوندد این تصمیم قطعا بهترین کار است. اکنون آن‌ها بر این باورند این که وی از انتصاب هب چنین سمتی عقب نشینی کرده، تصمیم بسیار درست و خوبی بوده است. پس می‌توان گفت که این هیئت مدیره توییتر است که نظر آن‌ها را تغییر می‌دهد، نه ایلان؟ آیا به همین دلیل است که آن‌ها بررسی پیشینه را ذکر می‌کنند که معمولا یک جزئیات بی اهمیت است؟

عضویت ایلان ماسک در هیئت مدیره توئیتر

توییتر ۱۱ عضو در هیئت مدیره دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به جک دورسی، آگراوال، برت تیلور، مدیرعامل سیلور لیک و اگون دوربان، مدیر اجرایی سیلور لیک اشاره کرد. در زمان انتشار این خبر، ماسک همچنان به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره در وب سایت ارتباطی با سرمایه گذاران خود ذکر شده بود. ایلان ماسک نگفته بود که چرا در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کند، اما زمان افشای آن به دنبال ابراز نگرانی او درباره آزادی بیان و سانسور در توییتر بود. با این حال، تحلیلگران برنشتاین معتقد بودند که علاقه ماسک به توییتر عمدتا شخصی است.

او به بیش از ۱۵ میلیاردر دیگر در مالکیت این رسانه ملحق شده است، از جمله جف بزوس با WaPo. با توجه به اینکه ماسک احتمالا قبلا بیش از حد متعهد شده است و شور و شوق او برای موضوع سانسور یا آزادی بیان زیاد است، اما این علاقه را به عنوان یک حواس پرتی احتمالی برای سهامداران ماسک و تسلا می‌دانیم.

بیو توییتر ایلان ماسک باعث افزایش قیمت بیت کوین شد!

به گفته TechCrunch، در آخر هفته، ماسک همچنین پیشنهاد کرد که توییتر باید به هر کسی که مشترک سرویس اشتراک ماهانه ۳ دلاری این شرکت، یعنی Twitter Blue است، یک علامت تایید هویت بدهد. ماسک با تشریح ویژگی‌های Twitter Blue گفت اگر توییتر برای بقای خود به پول تبلیغات وابسته باشد، قدرت شرکت‌ها در دیکته کردن سیاست‌ها به شدت افزایش می‌یابد. علت عضویت ایلان ماسک در هیئت مدیره توئیتر نیز شاید بخاطر انتقادهای پیشین وی باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از کارمندان نگران درگیر شدن ماسک با این شرکت بودند. بنا بر گزارش‌ها، آگراوال برای رفع نگرانی‌های آن‌ها در داخل این شرکت اعلام کرده بود که ماسک برای یک جلسه پرسش و پاسخ با آن‌ها موافقت کرده است. نظر شما در مورد عضویت ایلان ماسک در هیئت مدیره توئیتر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان