حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۰۰ شرکت تاثیرگذار جهان بر اساس رتبه بندی مجله تایم؛ اپل، آمازون، گوگل و تیک تاک

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، برندهای مطرح فناوری

شرکت‌های بزرگ جهان عموما به شرکت‌هایی گفته می‌شود که یا خدماتی در سطوح گسترده ارائه می‌دهد یا آنکه طیف وسیعی از محصولات آن‌ها توسط مشتریان خریداری می‌شود. بر اساس اخبار و اطلاعات منتشر شده گویا اپل، آمازون، گوگل و تیک تاک در میان ۱۰۰ شرکت تاثیرگذار جهان قرار دارند. با ترنجی همراه باشید.

اپل، آمازون، گوگل و تیک تاک در میان ۱۰۰ شرکت تاثیرگذار هستند

طبق گزارش مجله تایم، اپل، آمازون، گوگل و تیک تاک در میان ۱۰۰ شرکت تاثیرگذار جهان قرار دارند. این هفته نامه آمریکایی، تحولات این ۴ شرکت را در طول سال گذشته بررسی و تحسین کرده است. اخیرا نیز مجله تایم به تازگی ۱۰۰ شرکت برتر جهان را منتشر کرده است. به گفته مجله معروف آمریکایی، این رتبه بندی با هدف تشخیص شرکت‌هایی است که تاثیر فوق العاده‌ای در سراسر جهان دارند. رتبه اول شامل شرکت‌هایی از همه بخش‌ها از جمله حوزه فناوری است.

جای تعجب نیست که اپل یکی از شرکت هایی است که توسط مجله تایم مورد تحسین قرار گرفته است. کوپرتینویی‌ها در دسته تایتان‌ها قرار دارند و آن‌ها شرکت‌هایی هستند که بر بخشی که در آن فعالیت می‌کنند، تسلط دارند. این مجله به ویژه از تلاش‌های اپل در زمینه حفظ حریم خصوصی نیز تمجید می‌کند. از زمان انتشار آپدیت iOS 14.5، اپل به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا از سرقت اطلاعات خود توسط برنامه‌ها جهت هدف‌گذاری و نمایش تبلیغات جلوگیری کنند.

۱۰۰ شرکت تاثیرگذار جهان بر اساس مجله تایم

این رتبه بندی همچنین آمازون را در رده Titans قرار می‌دهد. تایم توضیح می‌دهد که این شرکت با ارزش ۱.۷ تریلیون دلار و نیروی کار ۱.۶ میلیون نفری، لایق جایگاهی کمتر از این نیز نخواهد بود . این مجله به‌ ویژه مدیر عامل جدید آمازون، اندی جاسی را برجسته می‌کند که وظیفه دشوار جایگزینی جف بزوس، موسس این شرکت را بر عهده دارد.

جایگاه سایر شرکت‌ها در این رتبه‌بندی چگونه است؟

جای تعجب نیست که گوگل نیز در میان شرکت‌هایی است که از طریق شرکت مادرش، یعنیآلفابت، در بین تاثیرگذارترین شرکت‌ها محسوب می‌شود. این مجله به ویژه به افزایش شدید گردش مالی گوگل (۲۵۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱)، با وجود فشارهای نظارتی و تلاش‌های این گروه در مبارزه با گرمایش جهانی اشاره می‌کند.

مجله تایم می‌گوید Alphabet به کاربران کمک می‌کند تا با ارائه مسیرهای رانندگی سازگار با محیط زیست در Google Maps، داده‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای در Google Flights و داده‌های مصرف انرژی در خانه با ترموستات‌های Nest، ردپای کربن را کاهش دهند. همانطور که این مجله اشاره می‌کند، نقشه‌های گوگل به طور منظم برای انطباق با نیازها و استفاده کاربران خود، تکامل می‌یابد.

اپل برای چهاردهمین سال متوالی در صدر لیست “تحسین برانگیزترین شرکت جهان” Fortune 2021 قرار گرفت

به گفته GizChina، این مجله در نهایت TikTok را نیز در لیست شرکت‌های سرگرمی قرار داده است. شبکه اجتماعی چینی که متعلق به گروه ByteDance است، بزرگ‌ترین تهدید موجود برای غول‌های قدیمی دنیای رسانه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک است. توجه داشته باشید که سایر غول‌های حوزه دیجیتال مانند نتفلیکس، انویدیا، آی‌بی‌ام و متا (فیس بوک سابق) نیز بخشی از این لیست تایم هستند. گروه مارک زاکربرگ سال گذشته با تغییر نام و اعلام تغییر به متاورس، سر و صدای زیادی به پا کرد.

همچنین در بخش دیگری باید گفت که بر اساس گزارش‌های اخیر، اپل و متا اطلاعات کاربران پلتفرم‌های خود را اشتباها به مهاجمانی که خود را به عنوان نمایندگان سازمان‌های مجری قانون آمریکا معرفی می‌کنند، ارسال کرده‌اند. این دو غول حوزه فناوری در اواسط سال ۲۰۲۱، شرکت‌ها، آدرس‌های کاربران، شماره تلفن آن‌ها و آدرس های IP شان را در اختیار مجرمان قرار داده‌اند. نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما برترین و تاثیرگذارترین شرکت جهان، کدام شرکت است؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان