حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت جدید اپل در زمینه حسگر فشارسنج به سطح فناوری بهتری اشاره دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، حق اختراع، شایعات

اپل شرکتی است که هر ساله تعداد زیادی پتنت و اختراع جذاب را ثبت می‌کند. اگرچه روند معمول در دنیای پتنت‌ها و اختراعات این است که عموم آن‌ها در یک محصول واقعی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما شاید این بار موضوع متفاوت باشد. زیرا پتنت جدید اپل در زمینه حسگر فشارسنج به سطح فناوری بهتری اشاره دارد. با ترنجی همراه باشید.

پتنت جدید اپل در زمینه حسگر فشارسنج؛ آیا در محصولات بعدی استفاده خواهد شد؟

فورس تاچ که 3D Touch نیز نامیده می‌شود، فناوری خاصی بود که اپل برای سال‌ها از آن استفاده می‌کرد، اما پس از آن به طور ناگهانی با یک سیستم لمسی جایگزین شد که تاچ سه بعدی نامیده می‌شود. کاربران آیفون این امکان را داشتند که به سادگی با اعمال فشارهای مختلف به نمایشگر آیفون خود به منوهای بیشتری دسترسی داشته باشند.

اگرچه این یک امکان کوچک است، اما به نظر می‌رسد که اپل دوباره به دنبال نسخه جدیدتر و بهبود یافته‌تر فناوری لمس سه بعدی قبلی خود برای معرفی در محصولات بعدی است. اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده چند پتنت جدید از اپل برای دستگاه‌های مختلف اپل در آینده منتشر کرده و همه آن‌ها به گفته Patently Apple، احتمالا دارای سنسورهای فشار سنج جدید  هستند.

سنسورهای فشارسنج احتمالی در اپل واچ

یکی از این اختراعات مربوط به سنسورهای فشارسنج نیرو در اپل واچ و دستگاه‌های کوچک مانند AirPods است. طبق این پتنت جدید اپل، سطح حساس به فشار از سنسورهای فشار سیال میکروالکترومکانیکی استفاده می‌کند. این سنسورها نسبت به سنسورهای فشار سنج معمولی کوچک‌تر هستند، حساسیت نیرو بهتری را دار هتسند و همچنین دوام بیشتری دارند.

برای درک و فهم بهتر از نحوه پیاده سازی فناوری جدید حسگر فشارسنج در اپل واچ، این شرکت در پتنت خود تصویری از اپل واچ با حسگر حساس به فشار به جای دکمه فیزیکی نشان داده است.

پتنت جدید اپل در زمینه حسگر فشارسنج

سنسورهای فشارسنج احتمالی در باندهای اپل واچ

حق اختراع دیگر اپل نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از فناوری جدید حسگر فشارسنج اپل در باندهای اپل واچ استفاده کرد و به اصطلاح باندهای هوشمند را ایجاد کرد. به لطف فناوری جدید، این باندهای هوشمند قادر به تشخیص فشار خون، ضربان قلب و سرعت نبض خواهند بود.

سنسورهای فشارسنج احتمالی در آیفون

پتنت‌های اپل همچنین نشان می‌دهد که فناوری حسگر جدید اپل می‌تواند در آیفون استفاده شود. به عنوان مثال، تصویر زیر نشان می‌دهد که چگونه اپل می‌تواند چندین ماژول سنسور فشارسنج کوچک را به جای یک قطعه واحد در آیفون قرار دهد.

پتنت جدید اپل در زمینه حسگر فشارسنج

به گفته PhoneArena، باید توجه داشت که شرکت‌ها اغلب فناوری‌هایی را که هرگز در محصولات مصرفی واقعی پیاده سازی نمی‌کنند، ثبت اختراع می کنند. اما اگر اپل تصمیم بگیرد از این فناوری جدید حسگر فشار استفاده کند، می‌تواند به این معنا باشد که لمس سه بعدی نسل بعدی را در سری جدید آیفون مشاهده می‌کنیم. نظر شما در مورد پتنت جدید اپل در زمینه به حسگر فشارسنج چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان