همانطور که احتمالا میدانید، گوگل در برنامه نقشههای خود امکان ثبت بازخورد توسط کاربران را از مدتها قبل ایجاد کرده است. این موضوع میتواند روی بهبود نمایش یک مکان یا سرویس و حتی دفتر یک شرکت نیز تاثیر بگذارد. اما همیشه افرادی نیز با نظرات جعلی قصد دور زدن سیستم گوگل را دارند. حالا اخیرا جزئیاتی از تلاش گوگل برای جلوگیری از ثبت نظرات جعلی در گوگل مپ منتشر شده است. با ترنجی همراه باشید.
چند روز پیش گوگل یک پست در وبلاگ خود دربارهاینکه چگونه اطلاعات روی Google Maps را موثق نگه میدارد منتشر کرد. گوگل گفته است در دنیایی که دائما در حال تغییر است، برای Google Maps مهم است که جدیدترین و بهروزترین اطلاعات ممکن را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین میتوانید بفهمید آیا رستوران یا فروشگاه مواد غذایی محله شما که در نزدیکی شماست بازگشایی شده است یا خیر. یکی از راههایی که ما این کار را انجام میدهیم از طریق محتوای ارائه شده است.
گوگل هر روز ۲۰ میلیون کمک مشارکتی از کاربران سرویس نقشههای خود دریافت میکند که مایل و مشتاق هستند تا تغییرات ساعات کار، شماره تلفن و سایر اطلاعات مهم را به گوگل اطلاع دهند که این کار به کاربران گوگل مپ کمک میکند بفهمند چه زمانی میتوانند از یک کسب و کار خاص بازدید کنند و چگونه آنها را ببینند. برای ارتباط با شرکت گوگل همچنین عکسها و نظراتی را در میان مشارکتهایی که کاربران این سرویس برای آن ارسال کردهاند، دریافت میکنید.
البته گوگل باید هوشیار باشد تا مطمئن شود که مشارکتهای دریافتی دقیق و درست هستند. به هر حال، ۲۰ میلیون مشارکت در روز موضوعی چالش برانگیز است و یک شماره تلفن نادرست یا بازخورد جعلی ارسال شده در Google Maps میتواند تأثیر منفی بر یک شرکت بگذارد. همچنین برخی از ۲۰ میلیون درخواست کمکی که گوگل روزانه دریافت میکند، جعلی و تقبلی هستند و احتمالا به عمد توسط رقبای یک شرکت، یا برخی از کاربران نوشته میشوند.
گوگل همچنین نوشته است مانند هر پلتفرمی که محتوای ارائه شده را میپذیرد، ما باید در تلاشهای خود برای مبارزه با سوء استفاده و اطمینان از صحت این اطلاعات هوشیار باشیم. به لطف ترکیبی از سیستم یادگیری ماشین و اپراتورهای انسانی، ما همچنان به کاهش میزان محتوای تقلبی و جعلی که در این سرویس دیده میشود کمک میکنیم. این آمار جعلی در واقع، کمتر از یک درصد کل محتوایی است که در گوگل مپس مشاهده میشود.
سال گذشته، گوگل توانست اطلاعات کسب و کار خود را ۳۰ درصد بیشتر از رقمی که سال قبل اصلاح کرده بود، بهروز کند. این شرکت با استفاده از ابزارهای یادگیری ماشین، بیش از ۱۰۰ میلیون اطلاعات جعلی را برای یافتن رباتهای مخرب و ویرایشهای غیرحقیقی را مسدود کرده بود.
این اطلاعات شامل ۷ میلیون پروفایل تجاری کاملا جعلی است که گوگل آنها را حذف کرده و با این حساب گوگل تا کنون ۱۲ میلیون پروفایل تجاری جعلی را مسدود کرده است. علاوه بر این، ۸ میلیون کاربر مخرب را از ادعای نمایههای تجاری که مال آنها نبوده است نیز متوقف کرده است.
گوگل در ادامه افزوده است که به لطف پیشرفتهای مستمر در بخش یادگیری ماشین، فناوریها و تیمهای ما بیش از ۱ میلیون حساب کاربری را به دلیل فعالیتهای ناقض خطمشی مانند خرابکاری آنلاین یا کلاهبرداری، غیرفعال کردند. اگر نمیدانید، باید بگوییم که چگونه رقبای یک کسب و کار میتوانند نظرات و بررسیهای منفی را برای آسیب رساندن به فروشگاه یا بیزینس رقیب خود منتشر کنند.
به گفته PhoneArena، خود گوگل در پست وبلاگی خود به این موضوع اشاره میکند و میگوید ما همچنین شاهد بودیم که افراد و گروهها تلاش کردهاند تا از نظرات جعلی به عنوان تاکتیکی برای آسیب رساندن به مشاغل محلی استفاده کنند که اغلب با توجه به تفاوت عمومی در نظرات تحریک میشوند. بنابراین پس از شناسایی سوء استفاده و فعالیت مشکوک، گوگل از ۱۰۰.۰۰۰ کسب و کار در برابر حمله به پروفایلهای کسب و کار آنهامحافظت کرده است.
گوگل همچنین بیش از ۹۵ میلیون بررسی را که خطمشی این شرکت را نقض میکرد، مسدود یا حذف کرده است. همچنین ۱ میلیون بررسی را که به آن گزارش شده بود هم حذف کرده و بیش از ۱۹۰ میلیون عکس و ۵ میلیون ویدیو را که تار یا با کیفیت پایین و ناقض خطمشیهای محتوای گوگل هستند را مسدود کرده است.
همانطور که گوگل اشاره میکند، دانش محلی که جامعه جهانی این شرکت در آن مشارکت میکند، بخش بزرگی از چیزی است که Google Maps را بیش از یک ابزار ناوبری نشان میدهد. ما به سرمایه گذاری برای تازه سازی و قابل اعتماد نگه داشتن این اطلاعات ادامه خواهیم داد تا بتوانید اطلاعاتی درست و مفید درباره جهان اطراف خود کشف کنید.
اپلیکیشنی مانند Google Maps به دلیل دسترسی و تعداد افرادی که از آن استفاده میکنند، افراد سوء استفادهگر زیادی را جذب میکند. به عنوان مثال، بیش از یک میلیارد نفر در هر ماه از Google Maps استفاده میکنند و برخی از شرکتهایی که از مشتریان خواستهاند ماسک بزنند، نظرات جعلی ارسال شده توسط مخالفین استفاده از ماسک را به عنوان راهی برای پاسخگویی به آنها دریافت کردهاند.
خوشبختانه، گوگل از اطلاعات صحیح محافظت میکند تا مطمئن شود که این تمجیدها و تبلیغات جعلی حذف میشوند. نظر شما در این مورد چیست؟ با توجه به آمارهای منتشر شده، آیا گوگل توانسته است به خوبی از اطلاعات صحیح و کاربردی سرویس نقشههای خود محافظت کرده و همچنین اطلاعات جعلی را از دسترس خارج کند؟ به نظر شما بهترین روشی که گوگل میتواند سطح کیفیت اطلاعات این سرویس را بالاتر ببرد چیست؟!
سلام، واقعا مگه مریض هستن که بازخورد جعلی میدن به گوگل، چه سودی بحالشون داره، یعنی فقط اسم گوگل مپ بد در بره براشون سود داره؟ دیروز که خونه بودم همینطوری گفتم یزنم یکی از جاهای شهرمونو مثل شهرداری سرچ کنم ببیتم مسیر یابیش چطوریه، ولی با کمال تعجب دیدم از تو باغ همسایه بهم مسیر داده، که واقعا مسخره بود، حتی تو خود نقشه هم مشخصه که مسدوده ولی بازم همون طرف منو راهنمایی کرده که یرم، اابته باغش کوچیکه حدواد20 تا 30 متر به کوچه پشتی خونمون فاصله داره، درصورتی که خیابون اصلی روبه رو خونمونه و اینم 20تا30 متر فاصله داره از خونمون اونحا منو نبرده و میگه از تو باغ همسایه باید برم که از گوگل بعید بود، اابته یکماه قبل ازش استفاده کرده بودم تو یک شهر دیگه خیلی خوب مسیریابی کرد و حتی 3تا مسیر بهم نشون داده، ولی ایندفعه نمیدونم چرا فقط 1مسیر و اونم تا باغ مردم بهمون نشون داده