حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با آپدیت iPadOS 15.4 اپل، قابلیت ویژه آیپد مینی ۶ به دیگر آیپدها اضافه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اپل

حدودا ۵ ماه پیش بود که آیپد مینی ۶ رسما معرفی شد. این iPad جدید اپل ویژگی جالبی را در بخش عملکرد دکمه های تنظیم صدا داشت. حال با آپدیت iPadOS 15.4 اپل، قابلیت ویژه آیپد مینی ۶ به دیگر آیپدها اضافه خواهد شد. این می تواند هم خبر خوبی باشد و هم خبر بدی.

آپدیت iPadOS 15.4

این ویژگی خاص آیپد مینی ۲۰۲۱ در بخش دکمه های تنظیم صدا به این صورت عمل می کند که وقتی تبلت را در حالت ایستاده و افقی در دست می گیرید، با توجه به جهت تبلت عملکرد دکمه های تنظیم صدا را تغییر می دهد. اصطلاحا دکمه زیاد کردن صدا همیشه صدا را زیاد نمی کند بلکه با توجه به نحوه قرارگیری تبلت در دست شما می تواند صدا را کم کند. همین موضوع درباره دکمه کم کردن صدا وجود دارد.

این می تواند با توحه به حافظه عضلانی شما خوب یا بد باشد. مثلا ما سال هاست که عادت کردیم دکمه بالا ضدا را زیاد و دکمه پایین صدا را کم کند. با این با حذف دکمه Home از اکثر آیپدهای جدید دیگر از نمای جلو نمی توان بالا و پایین دستگاه را به راحتی تشخیص داد، پس چنین ویژگی خیلی هم بد نیست. من اولین مرتبه این موضوع را در دکمه های کم و زیاد صدا در گلکسی زد فلیپ تجربه کردم که ابتدا کمی گیج کننده بود.

قابلیت Fixed Position Volume Control در آپدیت iPadOS 15.4

قابلیت Fixed Position Volume Control در آپدیت iPadOS 15.4

قابلیت Fixed Position Volume Control در آپدیت iPadOS 15.4

توییت Birchler یک دکمه جدید با عنوان “کنترل میزان صدا در موقعیت ثابت” یا “Fixed Position Volume Control” را نشان می دهد که اگر کاربر بخواهد دکمه های صدا بدون توجه به جهت iPad در همان موقعیت خود باقی بمانند، آن را روشن می کند.

به عبارت دیگر، اگر به لطف حافظه عضلانی کاملا با وضعیت فعلی خود خوشحال هستید و نمی‌خواهید دکمه‌های تنظیم صدا در iPad شما بسته به نحوه نگه داشتن آن تغییر کند، بهتر است این گزینه را روشن کنید. چنین اجازه ای به کاربر برای فعال یا غیرفعال کردن یک ویژگی را می توان خیلی “غیر اپلی” و در عین حال مثبت دانست.

عرضه آپدیت های iOS 15.4 و iPadOS 15.4 ممکن است جمعه این هفته انجام شود. این زمانی است که اپل مدل‌های سبز رنگ جدید آیفون 13 و آیفون 13 پرو و ​​آیفون SE (2022) را عرضه خواهد کرد.

نظر شما درباره این ویزگی در سیستم عامل آیپد جدید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)