ظاهراً TikTok میخواهد در سایر زمینه ها و فراتر از ویدیوهای کوتاه رشد کند. این شرکت از راه اندازی پلتفرم SoundOn به عنوان پلتفرم همه کاره خود برای بازاریابی و پخش موسیقی خبر داد. تلاش آن ها بر حمایت از استعدادهای موسیقی است و همکاری در فروش خیلی خوبی را پیش بینی کرده اند.
طبق گفته TikTok پلتفرم SoundOn سرویس تبلیغ و توزیع موسیقی این شرکت است که به هنرمندان امکان میدهد تا “پایگاه طرفداران خود را افزایش دهند، صدای خلاقانه خود را ثبت کرده و موسیقی خود را در سراسر جهان پخش کنند.”
هنرمندان ممکن است از SoundOn برای آپلود موسیقی خود در برنامه TikTok و همچنین دیگر پلتفرمهای موسیقی مانند Apple Music و Spotify استفاده کنند.
نکته مهم ساوندآن این است که همه سازندگان موسیقی 100٪ مالکیت معنوی آهنگ های خود را حفظ می کنند. وقتی هنرمندان آهنگهای خود را در TikTok یا سایر پلتفرمهای موسیقی آپلود میکنند، زمانی که شخصی به موسیقی آنها گوش میدهد شروع به کسب درآمد میکنند.
در سال اول، سازندگان 100٪ از سود آهنگ ها را به دست خواهند آورد، اما پس از آن، TikTok فقط 10٪ سود خواهد برد و ۹۰ درصد به سازندگان خواهد رسید.
به گفته TikTok موسیقیدانان علاوه بر بهرهمندی از پخش آهنگهای خود، «انواع ابزارهای تبلیغاتی و کمکهایی» از طریق SoundOn دریافت خواهند کرد. هنرمندان بینشی در مورد چگونگی درک و توسعه مخاطبان خود دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، هنرمندان از متخصصان تیم هنرمندان اختصاصی SoundOn مشاوره دریافت خواهند کرد. هنرمندان همچنین از طریق بازاریابی آهنگهای خود در پلتفرم TikTok از حمایت برای تبلیغ آثار خود برخوردار خواهند شد.
اوله اوبرمن، رئیس بخش جهانی موسیقی در TikTok، اظهار داشت:
“هنرمندان و سازندگان موسیقی جدید یک جامعه پر جنب و جوش در TikTok هستند و SoundOn برای حمایت از آنها در اولین قدم های حرفه ای خود طراحی شده است. تیم های SoundOn ما، سازندگان را در مسیر سفر آنها به صحنه بزرگ راهنمایی می کند و تخصص و قدرت TikTok را برای هنرمند کارا می کند.”
SoundOn اکنون به طور کامل در چهار بازار زیر در دسترس است:
نظر شما چیست؟ تیک تاک می تواند صنعت موسیقی و توزیع آن در جهان را متحول کند؟