حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده تنها از کیبورد مک بوک پرو بدون نمایشگر به‌عنوان مک مینی؛ شایعه یا واقعیت؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

آیا تابه‌حال برایتان این سوال پیش آمده که اگر نمایشگر یک لپ‌تاپ را از آن جدا کنید، آیا با سخت‌افزار داخلی در زیر کیبورد، می‌توان باز هم به کار با آن پرداخت؟ به‌نظر می‌رسد که می‌شود و هم‌اکنون نیز شماری از کاربران از این ترفند استفاده می‌کنند. بله، این‌طور به‌نظر می‌رسد که برخی از مردم از خرید مک مینی اپل صرف‌نظر کرده و به‌جای آن، به تهیه کیبورد تنها، باقی‌مانده از یک مک بوک پرو دست‌دوم که نمایشگر آن خراب شده و یا ضربه دیده و از دستگاه حذف گردیده، با قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و امکانات بیشتری نسبت به مک مینی و تنها با اتصال آن به یک مانیتور خارجی، می‌پردازند.

مک بوک پرو بدون نمایشگر، تاچ بار، ترک‌پد و کیبورد دارد که در مک مینی یافت نمی‌شود

شاید درابتدا این‌گونه تصور کنید که صرف تهیه یک مک بوک پرو بدون نمایشگر، اقدامی پوچ است؛ اما شواهد ارائه‌شده توسط DuanRui نشان می‌دهد که این گزینه بیشتر از آن چیزی که تصور می‌شود، قابل‌اجراست. به‌عنوان‌مثال، یک مک بوک پرو بدون نمایشگر با پورت‌های USB-C Thunderbolt می‌تواند به‌راحتی با کمک برخی از دانگل‌ها به یک مانیتور خارجی متصل شود و قادر خواهد بود عملکرد بیشتری نسبت به مک مینی ارائه دهد. ترک‌پد بزرگ آن را نیز می‌توان برای پیمایش در محیط سیستم‌عامل، به‌جای ماوس استفاده کرد.

همچنین کیبورد مک بوک پرو پایه شما را از خرید جداگانه یک کیبورد ثالث منع می‌کند، اما باز هم حق انتخاب خواهید داشت. تاچ بار بالای کیبورد نیز یک امتیاز مثبت است، اگرچه انتظار نمی‌رود افراد زیادی از آن استفاده کنند، به‌همین دلیل است که اپل آن را از مدل‌های مک بوک پرو 2021 حذف کرد. اگر مک مینی دراختیار ندارید، اما به‌نوعی، نمایشگر مک بوک شما از کار افتاده است، می‌توانید آن را مشابه با تصویر نشان‌داده‌شده در پایین، مطابقت دهید.

مک بوک پرو بدون نمایشگر به‌عنوان مک مینی

مک بوک پرو بدون نمایشگر به‌عنوان مک مینی

همچنین، برای درصد کمی از افرادی که فکر می‌کنند دیگر نیازی به نمایشگر مک بوک پرو ندارند، صرفاً به این دلیل که می‌خواهند صفحه‌نمایش دیگری را داشته باشند که می‌توان با یک مانیتور خارجی از آن استفاده کرد، می‌توانند پنل نمایشگر را از لپ‌تاپ خود جدا کنند، اگرچه این یک فرآیند دشوار خواهد بود؛ اما وقتی این کار انجام شد، نمایشگر را به‌طور جداگانه می‌توان در بازارهای مختلف فروخت. پس از انتشار این تصاویر، مشخص شد که هم‌اکنون چندین دستگاه مک بوک پرو بدون نمایشگر با قیمت‌های مناسب به‌فروش می‌رسند که باعث می‌شود ارزش خرید بیشتری نسبت به مک مینی داشته باشند.

اگر تمام امکانات یک MacBook Pro شامل کیبورد کارآمد، ترک‌پد بزرگ، تاچ بار و حتی بلندگوهای استریوی آن، و سپس نزول قیمت به‌واسطه‌ی عدم دارا بودن پنل نمایشگر را درنظر بگیرید، می‌توانید به‌راحتی متوجه شوید که این دستگاه بسیار کاربردی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از یک مک مینی خواهد بود؛ اگر آن را در بازار پیدا کنید.

دیدگاه شما چیست؟ آیا درصورت داشتن شرایط، از خرید مک مینی صرف‌نظر می‌کنید تا از مک بوک پرو به‌عنوان جایگزین کامپیوتر دسکتاپ خود استفاده کنید؟ درمجموع این ترفند جالب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی