حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل شارژر GaN جدید خود با توان 30 وات و ابعاد جمع‌وجور را به‌زودی معرفی می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

اپل معمولاً برای اتخاذ آخرین استانداردها در دنیای فناوری، کمی دیر عمل می‌کند و به‌همین دلیل است که شاید ارائه یک شارژر با فناوری جدید GaN (گالیوم نیترید) از سوی این شرکت، چندان جذابیتی نداشته باشد؛ چراکه رقبا از خیلی وقت پیش شروع به عرضه شارژر GaN خود برای محصولات مختلف و با توان‌های شارژ متفاوت کرده‌اند. بااین‌حال، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، اخیرا پیش‌بینی کرده است که این شرکت یک شارژر 30 وات جدید با فناوری GaN و ابعاد کوچک را تا پایان سال 2022 معرفی خواهد کرد.

شارژر GaN جدید اپل

به‌گفته‌ی مینگ چی کو، یک شارژر GaN با توان 30 واتی از اپل ممکن است اواخر امسال عرضه شود. این تحلیلگر بیان می‌کند که آداپتور شارژر دارای یک طراحی جدید بوده که یکی از ویژگی‌های فیزیکی‌ای است که شارژرهای GaN را از سایر نمونه‌های متداول جدا می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، چنین شارژرهایی دارای ابعاد بسیار جمع‌وجور هستند و درعین‌حال قدرت یکسانی را ارائه می‌دهند و حمل آن‌ها در جیب بسیار آسان است.

پیش‌تر شایعه شده بود که این شرکت بر روی یک شارژر 65 واتی GaN کار می‌کند، اما این محصول هرگز معرفی نشد. گفته می‌شد که TSMC و Navitas Semiconductor این آداپتور را به‌صورت انبوه تولید می‌کنند، اما همان‌طور که در بالا ذکر شد، اپل هرگز آن را عرضه نکرد. بااین‌وجود، یک آداپتور 30 واتی به این معنی است که اپل قصد دارد در آینده‌ای نزدیک این شارژرها را برای سری آیپد و آیفون‌ها عرضه کند و در آینده نیز احتمالاً شارژرهای GaN با وات بالاتری را برای دستگاه‌های مختلف خود توسعه خواهد داد.

شارژر GaN جدید اپل

شارژر GaN جدید اپل

اگر نمی‌دانستید، اولین شارژر GaN اپل با توان 140 وات و پشتیبانی از اتصال USB-C، سال گذشته به‌همراه مک بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید این شرکت عرضه شد. در مقایسه با نمونه‌های معمولی، این GaN ازنظر اندازه نسبتاً کوچک بوده که همین مورد علتی‌ست که شرکت‌ها به استفاده از آن روی آورده‌اند.

با فرض اینکه اپل چنین محصولی را عرضه نکند، درحال‌حاضر شارژرهای فشرده و کارآمد زیادی مبتنی‌بر USB-C توسط شرکت‌های ارائه‌کننده لوازم‌جانبی شخص‌ثالث وجود دارد که این کار را برای شما انجام می‌دهند و مهم‌تر از همه، احتمالاً مقرون‌به‌صرفه‌تر ازآنچه این شرکت عرضه خواهد کرد، می‌باشند.

دیدگاه شما پیرامون احتمال معرفی یک شارژر جدید 30 واتی با فناوری GaN از سوی غول مستقر در کوپرتینو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی