حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف شارژر از گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ نیز صورت می‌گیرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

زمانی بود که سامسونگ تصمیم اپل مبنی‌بر عدم تعبیه شارژر همراه با جعبه سری آیفون 12 را به‌سخره گرفت. این تبلیغات منفی علیه شرکت آمریکایی در سال 2020 صورت پذیرفت. بااین‌حال، پرچمداران سری گلکسی اس 21 این شرکت تنها چند ماه بعد وارد بازار شدند و هیچ اثری از شارژر درون جعبه این دستگاه‌ها نبود. البته این اولین برند و اولین باری نیست که سامسونگ، اپل را الگوی کار خود کرده و پیش‌تر نیز، با حذف جک هدفون شاهد این الگوبرداری بوده‌ایم. در ادامه اما، گفته می‌شود که که نه‌تنها گوشی‌های رده‌بالا، بلکه شارژر از دستگاه‌های ارزان‌قیمت سامسونگ نیز به‌زودی حذف خواهد شد.

حذف شارژر از جعبه گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ

پرچمداران سامسونگ حتی دستگاه‌های گران‌قیمت ازجمله گوشی‌های تاشو این شرکت، مدتی است که بدون شارژر عرضه می‌شوند. مانند اپل، سامسونگ نیز اعلام کرده است که این تصمیم به‌علت حفظ محیط‌زیست صورت گرفته، اما بدیهی است که به موارد دیگری نیز مربوط می‌شود. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ اکنون به فکر حذف شارژرها حتی از دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه خود است.

خرده‌فروشان موبایل در اروپا تأیید کرده‌اند که برخی از تلفن‌های سطح پایه سامسونگ با شارژر درون جعبه عرضه نمی‌شوند. این لیست شامل گلکسی A13 و گلکسی A23 می‌باشد که اوایل این هفته رونمایی شدند. گلکسی M23 و Galaxy M33 نیز قرار است به‌زودی عرضه شوند، اما هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده‌اند.

حذف شارژر از جعبه گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ

حذف شارژر از جعبه گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ

سامسونگ این موضوع را به‌طور رسمی تأیید نکرده؛ اما پذیرش اینکه ممکن است این موضوع واقعیت داشته باشد، دشوار نیست. غول کره‌ای از قبل می‌داند که عواقب زیادی برای مقابله با این تصمیم وجود ندارد. مشتریان فقط می‌پذیرند که دیگر شارژر دریافت نمی‌کنند، هرچند با اکراه؛ اما این مورد عاملی نیست که هنگام تصمیم‌گیری برای خرید نوع گوشی، یک اولویت اساسی برای آنان باشد.

بنابراین سامسونگ می‌تواند در ادامه شارژر را از جعبه تمامی گوشی‌هایش حذف کند، کاری که ممکن است درنهایت انجام شود. این تصمیم، سامسونگ را قادر می‌سازد تا سود خود را در حوزه تلفن‌های مقرون‌به‌صرفه که حاشیه‌ی سود کمی نیز دارند، افزایش دهد.

نظر شما در مورد این تصمیم چیست؟ آیا حذف شارژر از جعبه گوشی‌های سامسونگ شما را وادار به خرید از برند دیگری می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی