حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا از گلکسی A53 5G سامسونگ قطعی است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اختصاصی ترنجی، سامسونگ

حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا از موبایل ها با iPhone 7 اپل شدت گرفت. چنین تصمیمی در پرچمداران اندرویدی دیرتر اجرا شد و دیرتر از آن هم به موبایل های اقتصادی می رسد. برای خانواده Galaxy A5X این اتفاق در Galaxy A53 5G رخ می دهد. با اینکه Galaxy A52s 5G همچنان جک ۳.۵ میلی متری صدا را حذف می کرد اما حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا از گلکسی A53 5G سامسونگ قطعی است. چطور چنین ادعایی داریم؟ ترنجی چندین تصویر اختصاصی از قاب های Galaxy A53 5G دارد که به وضوح نبود جک ۳.۵ میلی متری صدا را روی این دستگاه نشان می دهد.

حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا از گلکسی A53 5G

دیروز که در بازار موبایل قدم می زدم ناگهان توجهم به قاب هایی جلب شد که نام دستگاه معرفی نشده سامسونگ روی آن ها بود. Galaxy A53 5G موبایلی است که هر چند ما شایعات زیادی درباره آن شنیده ایم اما هنوز رسما معرفی نشده است. جالب است که قاب این دستگاه پیش از معرفی در ایران دیده می شود.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، لبه پایین Galaxy A53 5G بدون جک ۳.۵ میلی متری صدا طراحی شده است. لبه بالا را هم که شخصا دیدم شامل چنین پورتی نبود. در لبه پایین گلکسی A53 5G فقط شاهد پورت USB C هستیم که بریدگی آن با بریدگی میکرفون اصلی مکالمه یکسان است. بلندگو اصلی روی لبه پایین هم در کنار این پورت قرار دارد.

در نگاه اول به این قاب ها می توان تایید کرد که طراحی مجموعه دوربین مشابه سال گذشته است.

قاب های Galaxy A53 5G

قاب های Galaxy A53 5G

با این حال وقتی به میزان برجستگی جزیره دوربین گلکسی A53 5G توجه می کنیم، برجستگی کم تر را می توانیم ببینیم. این ۲ موضوع را مشخص می کند. اول اینکه طراحی مشابه دوربین Galaxy S22 Ultra که دیروز در Galaxy A13 4G دیدیم اینجا استفاده نمی شود. خب این به نظر من کمی تصمیم نامناسبی است، چرا که Galaxy A53 5G مسلما موبایل پرفروشی از سامسونگ است و اگر زبان طراحی آن به روز می شد بهتر بود.

موضوع دوم این است که سامسونگ یا سخت افزار پیشرفته تر و بهتر را برای دوربین ها استفاده کرده است که ضخامت مجموعه دوربین کاهش یافته و یا بدنه دستگاه می تواند ضخیم تر از نسل قبل باشد. البته که هیچ چیز هنوز رسما مشخص نیست.

برجستگی کمتر جزیره دوربین Galaxy A53 5G

برجستگی کمتر جزیره دوربین Galaxy A53 5G

نظر شما درباره حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا از گلکسی A53 5G چیست؟ حضور این پورت برای شما اهمیت زیادی داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای اولین بار تو ایرانه که همچین اتفاقی داره میوفته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)