حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینستاگرام محدودیت زمانی کمتر از 30 دقیقه در استفاده روزانه از اپلیکیشن خود را حذف می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

بر اساس جدیدترین گزارش منتشرشده توسط TechCrunch، اینستاگرام درنظر دارد تا برخی از گزینه‌های محدودیت زمانی اپلیکیشن خود را متوقف کند و بدین‌ترتیب کاربران را تشویق می‌کند تا تنظیمات خود را به‌روزرسانی کنند. در ابتدا، کاربران می‌توانستند محدودیت زمانی حداقل پنج دقیقه در روز را انتخاب کنند، درحالی‌که گزینه‌های جدید از 30 دقیقه شروع می‌شوند و تا سه ساعت افزایش می‌یابند.

حذف محدودیت زمانی کوتاه‌مدت از اینستاگرام

در اسکرین‌شات‌های ارسال‌شده به TechCrunch توسط یک کاربر اینستاگرام که پیش‌تر محدودیت روزانه 10 دقیقه‌ای تعیین کرده بود، اکنون یک پاپ‌آپ در بالای فید آن‌ها ظاهر شده است که از آن‌ها می‌خواهد تا مقدار محدودیت روزانه جدیدی را مطابق با به‌روزرسانی برنامه تعیین کنند. اگرچه پنجره بازشو می‌گوید که کاربر درصورت تمایل می‌تواند محدودیت موجود خود را حفظ کند، با کلیک بر روی دکمه ویرایش، او را به انتخاب یک گزینه ازپیش‌تعیین‌شده هدایت می‌کند که کمترین آن 30 دقیقه است. همچنین یک پنجره پاپ‌آپ دیگر در صفحه فعالیت برنامه می‌گوید که مقدار 10 دقیقه محدودیت زمانی “دیگر پشتیبانی نمی‌شود”. این کاربر می‌گوید: «اینستاگرام یادآوری‌هایی برای تغییر تنظیمات برای چند هفته ارسال کرده بود و من تنها با خروج اجباری از برنامه، توانستم از انتخاب محدودیت جدید جلوگیری کنم.»

درادامه یک آزمایش توسط خبرنگار آمریکایی نشان داد که گزینه‌های موجود درحال‌حاضر به 30 دقیقه، 45 دقیقه، یک ساعت، دو ساعت و سه ساعت محدود شده‌اند. متا که اکنون مالک اینستاگرام است، تاکنون به تغییرات ایجادشده در این اپلیکیشن واکنشی نشان نداده است.

حذف محدودیت زمانی کوتاه‌مدت از اینستاگرام

حذف محدودیت زمانی کوتاه‌مدت از اینستاگرام

اینستاگرام قابلیتی را برای تعیین محدودیت‌های زمانی روزانه از این برنامه در سال 2018 معرفی کرد و نمایندگان شرکت نیز پس از آن گفتند که می‌خواهند مدیریت زمان در برنامه توسط کاربران به‌خوبی سپری شود. ویژگی‌های محدودکننده زمانی به‌عنوان پاسخی به انتقاداتی که شرکت‌های فناوری درباره تأثیر محصولاتشان بر رفاه کاربران دریافت کردند، ارائه شد.

Ameet Ranadive، سرپرست تیم سلامت کاربران در اینستاگرام، در سال 2018 به The Verge گفت: «ما می‌خواهیم افراد را برای تصمیم‌گیری عمدی در مورد مدت‌زمان صرف‌شده و نحوه تعامل با این برنامه توانمند کنیم.» تغییرات در تنظیمات محدودیت زمانی روزانه تنها چند ماه پس از معرفی ویژگی Take a Break توسط اینستاگرام انجام می‌شود که در آن کاربران می‌توانند درصورت استفاده مداوم از برنامه، یادآوری‌های دوره‌ای را دریافت کنند.

به‌نظر می‌رسد این تعهد به توانمندسازی کاربران با تصمیم برای حذف محدودیت‌های زمانی کوتاه‌تر از برنامه مغایرت دارد. در ماه نوامبر، زمانی که ویژگی «Take a Break» در مرحله‌ی آزمایشی خود قرار داشت، Adam Mosseri، رئیس اینستاگرام تأکید کرد که «شما می‌دانید که در مورد نحوه استفاده از این برنامه چه چیزی برای شما بهتر است». محدودیت زمانی کمی طولانی‌تر ممکن است برای اکثر افراد در اینستاگرام مانعی ایجاد کند. اما این تغییری‌ست که نشان می‌دهد اینستاگرام ممکن است بیشتر نگران این باشد که کاربران زمان کافی را در این پلتفرم صرف نمی‌کنند تا اینکه مطمئن شوند زمانشان به‌خوبی صرف می‌شود.

دیدگاه شما پیرامون حذف زمان‌های کمتر از 30 دقیقه در قابلیت محدودیت زمانی روزانه اینستاگرام چیست؟ آیا شما تاکنون از این ویژگی در اپلیکیشن خود استفاده کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی