حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی پتنت فناوری دوربین سه بعدی برای تجزیه و تحلیل صورت کاربر را ثبت کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | هواوی

هواوی اخیرا پتنتی را به‌ثبت رسانده است که نشان می‌دهد این شرکت درحال کار بر روی یک فناوری دوربین سه بعدی است که می‌تواند ساختار چهره و پوست صورت کاربر استفاده‌کننده از گوشی هوشمند را تجزیه‌وتحلیل کند.

پتنت فناوری دوربین سه بعدی هواوی

این پتنت جدید توسط هواوی در ماه ژوئیه 2021 در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به‌ثبت رسیده و در 27 ژانویه 2022 نیز ازطریق وب‌سایت LetsGoDigital منتشر شده است. مستندات 43 صفحه‌ای این پتنت، جزئیات یک سیستم دوربین سه‌گانه را نشان می‌دهد که قادر به ثبت تصاویر سه بعدی از صورت با هدف انجام آنالیز دقیق چهره کاربر است.

دوربین‌های این گوشی در پتنت هواوی به‌طوری قرار گرفته‌اند که لنزهای اول و دوم عمود بر یکدیگر می‌باشند. همچنین لنز سوم بین این دو و در قسمت بالا و مرکزی ماژول دوربینی جای گرفته که یک نمایشگر بزرگ در قسمت میانی آن قرار دارد.

پتنت فناوری دوربین سه بعدی هواوی

پتنت فناوری دوربین سه بعدی هواوی

بااین‌حال، هواوی ممکن است فناوری دوربین را به روشی که مناسب می‌داند پیاده‌سازی کند، زیرا این پتنت درواقع یک «اختراع کاربردی» است. از بین این موارد می‌توان چند راه مختلف به‌عنوان یک لوازم جانبی اختیاری یا حتی به‌عنوان یک دوربین قابل جابجایی را نام برد.

همچنین دستورالعمل‌هایی بر روی نمایشگر ثانویه برای ثبت یک مدل سه بعدی کامل از صورت کاربر ارائه می‌شود. این احتمال وجود دارد که شما مجبور باشید برای این فرآیند سر خود را حرکت دهید. درحالی‌که این سیستم برای صورت انسان طراحی شده است، حیواناتی مانند گربه و سگ را نیز تشخیص می‌دهد.

خروجی این فرآیند جزئیات دقیقی در مورد منافذ، چین‌وچروک، آکنه، جوش‌های سرسیاه، لکه‌های رنگی، ناحیه قرمز، چشم‌های تیره یا ترکیبی از این موارد خواهد بود. نکات و توصیه‌هایی بر این اساس برای کمک به بهبود وضعیت پوست ارائه خواهد شد.

دیدگاه شما پیرامون حق اختراع جدید هواوی با موضوع فناوری دوربین سه بعدی به‌منظور تحلیل و آنالیز پوست صورت کاربران چیست؟ شما چه کاربردی را برای این فناوری نوآور تصور می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی