حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماشین حساب آیپد، آخرین دستاورد گوگل در زمین اپل!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت، گوگل

شاید این موضوع کمی عجیب به‌نظر برسد؛ اما اپل تاکنون اپلیکیشن رسمی ماشین حساب خود را بر روی آیپدها ارائه نکرده است. درحالی‌که می‌توانید برنامه‌های ماشین حساب شخص‌ثالث را از اپ استور دانلود کنید، هنوز جای تعجب است که چرا این کمپانی از برنامه ماشین حساب متعلق به خود در تبلت‌هایش پشتیبانی نمی‌کند. ازآنجایی‌که iPadOS به‌شدت بر بهره‌وری تمرکز دارد، منطقی است که این شرکت یک برنامه ماشین حساب برای آیپدها منتشر کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد رقیب اصلی اپل یعنی گوگل، اکنون دست‌به‌کار شده و راه‌حلی به‌منظور ارائه‌ی ماشین حساب برای آیپد دراختیار دارد.

انتشار ماشین حساب در آیپد از سوی گوگل

راه‌حل گوگل برای ماشین حساب در iPad به‌جای یک برنامه مستقل، به شکل یک برنامه وب ارائه می‌شود. این مورد که اولین بار توسط Macworld مشاهده شده است، به‌صورت غیرمستقیم بوده و در برنامه وب برای انجام محاسبات از شما می‌خواهد که آنلاین باشید. بااین‌حال، هنگامی‌که برنامه وب ماشین حساب در مرورگر شما بارگیری شد، می‌توانید به استفاده آفلاین از آن ادامه دهید.

 سایر برنامه‌های اصلی آیفون در آیپد وجود دارد؛ Notes ،Safari ،Files ،Mail ،Messages ،Stocks ،Clock. اما اگر بخواهیم محاسبات را انجام دهیم، باید به یک برنامه شخص ثالث مراجعه کنیم.

 موارد خوب زیادی در اپ استور وجود دارند، اما تعداد کمی از آن‌ها چیزی را دارند که ما به‌دنبال آن هستیم: یک رابط کاربری ساده که فوراً بارگیری می‌شود و هیچ ویژگی غیرضروری دیگری ندارد. خوشبختانه، گوگل یک ماشین حساب عالی برای ChromeOS ساخته است که با هر مرورگری کار می‌کند. می‌توانید آن را در https://calculator.apps.chrome پیدا کنید و با ضربه زدن بر روی دکمه اشتراک‌گذاری، آن را در صفحه اصلی خود ذخیره کنید.

ماشین حساب آیپد

ماشین حساب آیپد

درحالی‌که این برنامه بهترین ظاهر را ندارد و قطعاً آن‌طور که اپل برای گوشی‌هایش طراحی کرده است، طراحی نشده، اما در آیپد از آن استقبال می‌شود. اگر اپل یک برنامه ماشین حساب برای iPad طراحی کند، اشتباه نیست که فرض کنیم بیشتر عناصر طراحی از همتای iOS آن گرفته شده است. این به این دلیل است که بسیاری از برنامه‌های آیفون در آیپد عملکردی مشابه به‌هم دارند. برای استفاده از وب اپلیکیشن می‌توانید به‌سادگی این لینک را دنبال کنید.

ما همچنان منتظر هستیم تا اپل یک برنامه ماشین حساب را بر روی آیپد ارائه کند زیرا طبق بازاریابی این شرکت، آیپد به‌عنوان یک کامپیوتر قابل‌حمل به بازار عرضه می‌شود. خب، همه کامپیوترها نیز باید یک برنامه ماشین حساب داشته باشند.

نظر شما درباره ارائه ماشین حساب در آیپد از سوی گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی