با ورود به سومین سال همه گیری جهانی کرونا، تبلت ها همچنان در تقاضای خرید زیادی برای رفع نیاز های کار و مدرسه هستند. آخرین گزارش از شرکت بین المللی داده(IDC) نشان می دهد که اگر چه در سه ماهه چهارم سال 2021 آمار فروش تبلت ها کاهش 11.9 درصدی را در مقایسه با سه ماهه چهارم 2020 نشان میداد، اما فروش تبلت ها در کل سال با 3.2 درصد رشد همراه بود. بنابراین بیایید نگاهی به اعداد و ارقام تولید کنندگان برتر تبلت و کروم بوک بیندازیم تا بفهمیم چه کسی در سال 2021 در صدر قرار گرفت است.
اپل با عرضه آیپد های خود همچنان در بازار تبلتها مسلط است. این غول کوپرتینویی با فروش 57.8 میلیون دستگاه در سال 2021 جایگاه اول را برای خود حفظ کرده است. این برند از سهم 34.2 درصدی بازار برخوردار بوده و رشد سالانه 8.4 درصدی را تجربه کرده است. اپل همچنین در سه ماهه چهارم سال 2021 با 17.5 میلیون تبلت، بیشترین تعداد تبلت را به فروش رساند. با این حال، این برند در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2020، 8.6 درصد کاهش فروش را تجربه کرد.
در رتبه دوم، نام آشنای سامسونگ را با 30.9 میلیون عدد تبلت در سال 2021 داریم. این غول فناوری کره جنوبی، 18.3 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت و از رشد سالانه 3.8 درصدی در بخش تبلت برخوردار بود. سامسونگ در سه ماهه چهارم 2021، 7.3 میلیون تبلت فروخته است که در مقایسه با سه ماهه چهارم 2020، 21.6 درصد کاهش داشته است.
لنوو اما با رشد همراه بود. این برند با فروش 17.7 میلیون تبلت در سال 2021 در جایگاه سوم قرار گرفت که نسبت به سال 2020 رشد سالانه 19.2 درصدی داشت. این شرکت در سه ماهه آخر سال 2021، 4.6 میلیون تبلت فروخت که 1.6 میلیون عدد نسبت به حجم فروش این برند در سه ماهه چهارم سال 2021 بیشتر است.
در جایگاه چهارم نام آمازون دیده میشود. این شرکت 16.1 میلیون تبلت را در سال 2021 به فروش رساند و با 9.5 درصد چهارمین رتبه در بازار فروش تبلت ها را به خود اختصاص داد. این برند در مقایسه با سال 2020، 15.1 درصد رشد کرد و حتی از رشد مثبت 1.3 درصدی در حمل و نقل در سه ماهه چهارم سال نسبت به مدت مشابه سال پیش برخوردار شد.
با نگاه به ادامه آمار فروش تبلت ها در سال 2021، در جایگاه پنجم، ما هوآوی را داریم که به همراه آنر مجموعاً با کاهش 32.1 درصدی در فروش، به رقم فروش 9.7 میلیون دستگاهی در سال 2021 دست یافت. با این حال، کاهش اولیه در حجم حمل و نقل تا حدودی در سه ماهه چهارم سال 2021 پایدارتر شد و این برند 2.5 میلیون تبلت را در مقایسه با 2.9 میلیون محموله در سه ماهه چهارم 2020، عرضه کرد. کاهش شدید تعداد حمل و نقل سالانه به احتمال زیاد به دلیل تحریم های اخیر ایالات متحده است که این برند را از تجارت با شرکت های آمریکایی مانند کوالکام و حتی TSMC تایوانی که پیشرو ترین سازنده برای چیپست ها در جهان است، باز میدارد.
به نقل از منبع، علیرغم اینکه بازار از اوج تقاضا برای تبلت ها عبور می کند، یک تحلیلگر ارشد تحقیقاتی بیان کرده است که فروش تبلت ها حتی بعد از همه گیری کرونا، بالاتر از سطح قبل از این همهگیری باقی خواهند ماند. زیرا یادگیری مجازی، کار از راه دور و مصرف های رسانهای روز به روز اولویت بیشتری برای کاربران میابد.
شما برای خرید تبلت به سراغ کدام یک از این برند ها میروید؟ گویا فعلاً اکثر کاربران در سطح جهانی راه خود را به سمت اپل کج کردهاند!