حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایرپادز آینده اپل می‌تواند احراز هویت را بر اساس شکل قرارگیری در داخل گوش کاربر انجام دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع، گجت‌های پوشیدنی

به‌تازگی پتنت جدیدی از سوی اپل ثبت شده است که نشان می‌دهد این شرکت درحال بررسی روش‌هایی به‌منظور عمل احراز هویت در ایرپادز به‌وسیله‌ی بررسی فرم قرارگیری این گجت پوشیدنی در داخل گوش کاربر می‌باشد.

احراز هویت ایرپادز

در یک درخواست ثبت اختراع با عنوان “شناسایی کاربر با استفاده از هدفون” که در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده ثبت شده و اولین بار توسط Patently Apple مشاهده شده است، اپل توضیح می‌دهد که چگونه می‌تواند کاربران ایرپادز را با استفاده از سایر دستگاه‌های نزدیک، سیگنال‌های اولتراسونیک و تشخیص صدا احراز هویت کند.

این پتنت به‌دنبال حل این مشکل است که AirPods قادر به تعیین اینکه آیا کاربر استفاده‌کننده مجاز به اتصال به دستگاه است یا خیر می‌باشد. اپل اعلام کرده که فقدان این ویژگی درحال‌حاضر یک مشکل است، زیرا هر کاربری می‌تواند هدفون‌ها را درحالی‌که به دستگاهی متعلق‌به شخص دیگری متصل است، در گوش خود قرار دهد، که در این هنگام دستگاه متصل می‌تواند اطلاعات شخصی را منتشر کند، مانند اعلان‌های اعلام‌شده توسط Siri.

این سیستم می‌تواند نیاز به Face ID ،Touch ID یا هر نوع دیگر از احراز هویت بیومتریک را در یک دستگاه جداگانه دور بزند، درعوض از «امتیاز شباهت» برای تأیید هویت کاربر استفاده کند. این امتیاز شباهت ممکن است بر اساس چندین متغیر باشد، مانند نزدیکی سایر دستگاه‌های مجاور متعلق‌به صاحب دستگاه متصل. با این وجود، اپل می‌گوید که هنوز هم می‌توان از بیومتریک برای افزایش دقت از این دستگاه استفاده کرد. برای احراز هویت یک کاربر براساس بیومتریک با خود AirPods، اپل پخش و دریافت صداهای اولتراسونیک در داخل هدفون را پیشنهاد می‌کند:

 به‌عنوان‌مثال، ویژگی‌های مختلف گوش کاربر، پژواک سیگنال اولتراسونیک را ارائه می‌دهد که منحصربه‌فرد کاربر است. تغییرات در سطح کانال گوش کاربر ممکن است باعث شود سیگنال اولتراسونیک از سطح منعکس شده و یک اکو ایجاد کند که دارای امضای مرتبط با کاربر است. برای مثال، کاربری که مجرای گوش بزرگ‌تری دارد ممکن است باعث شود که اکو زمان طنین طولانی‌تری نسبت به کاربر با مجرای گوش کوچک‌تر داشته باشد.

احراز هویت ایرپادز

احراز هویت ایرپادز

اپل اضافه می‌کند که ایرپادز می‌تواند از اطلاعات جمع‌آوری‌شده در مورد راه رفتن و صدای کاربر از ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و میکروفون این دستگاه استفاده کرده تا مشخص کند که آیا مالک دستگاه متصل است یا خیر. درمجموع، این داده‌ها می‌تواند در صورت احراز هویت، اعتبار کاربران را تأیید کند.

اپل اغلب با استفاده از بروزرسانی‌های نرم‌افزاری، ویژگی‌های جدیدی را به دستگاه‌های AirPods موجود اضافه می‌کند، مانند پشتیبانی از شبکه Find My، تقویت مکالمه و Spatial Audio؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که احراز هویت کاربر AirPods می‌تواند ازنظر تئوری در بروزرسانی آینده به این محصول اضافه شود. پرونده‌های ثبت اختراع نشان‌دهنده برنامه‌های فوری اپل نیستند، اما برخی از حوزه‌های خاص تحقیق‌وتوسعه این شرکت را نشان می‌دهند.

دیگر ثبت اختراعات اخیر اپل شامل طرح‌هایی برای آیفون‌های تمام شیشه‌ای و ساعت‌های اپل، یک کلید مک بوک قابل جابجایی که به‌عنوان ماوس کار می‌کند و یک سنسور هیدراتاسیون برای اپل واچ می‌باشد.

دیدگاه شما درباره‌ی احراز هویت کاربران توسط تشخیص موقعیت گوش کاربران چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی