حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اعتماد سونی به TSMC برای ساخت سنسورهای دوربین آیفون ۱۴ پرو اپل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، سونی، شایعات

آیفون ۱۳ در بخش سخت افزار دوربین ارتقا ویژه ای نداشت. اگر هم به مقیاس مگاپیکسل نگاه کنیم که سال‌هاست ارتقاعی در آیفون ها نداشته ایم. در خانواه iPhone 14 بخش دوربین باید ارتقا خوبی داشته باشد. ارتقاعی که سال‌هاست در دنیای اندروید اتفاق افتاده اما هنوز به استاندارد اپل نرسیده بود. جالب است بدانید که اعتماد سونی به TSMC برای ساخت سنسورهای دوربین آیفون ۱۴ پرو اپل می تواند موضوع مهمی باشد.

سنسورهای دوربین آیفون ۱۴ پرو اپل

اگرچه هنوز ما حدود ۸ ماه تا عرضه آیفون ۱۴ فاصله داریم، اما اپل و کارخانه های ریخته گری آن آماده سازی های فشرده ای را آغاز کرده اند. از این گذشته، برای چنین محصولی در مقیاس بسیار بزرگ، اپل باید ظرفیت تولید خود را از چند ماه قبل آماده کند تا از عرضه کافی اطمینان حاصل کند.

طبق جدیدترین گزارش ها، سونی برای پاسخ به ارتقای دوربین آیفون ۱۴ پرو، اجزای CIS را برای برون سپاری فرآیند ویژه به TSMC خواهد سپرد. این تراشه لایه-پیکسلی اولین تراشه ای است که سونی به TSMC برون سپاری می کند. همچنین این اولین محصولی در این دسته است که TSMC تولید خواهد کرد.

فرآیند ۴۰ نانومتری TSMC برای حسگر تصویر سونی آیفون ۱۴ پرو

سونی

سونی

طبق گزارش‌ها، سونی قصد دارد از فرآیند ۴۰ نانومتری کارخانه Nanke Fab 14B شرکت TSMC برای حسگر تصویر 48 مگاپیکسلی خود استفاده کند. همچنین در آینده استفاده از فرآیند 28 نانومتری را ارتقا و گسترش خواهد داد. با این حال، سونی سرمایه گذاری مشترک کارخانه JASM در کوماموتو، ژاپن را رها نخواهد کرد.

علاوه بر این، تراشه لایه منطقی در هسته ISP سونی نیز برای تولید انبوه با استفاده از فرآیند 22 نانومتری Zhongke’s 15A به TSMC تحویل داده خواهد شد. با این حال، فیلم فیلتر رنگی و فرآیند میکرولنز در مرحله آخر همچنان به کارخانه خود سونی در ژاپن ارسال خواهد شد.

با توجه به تصمیم سونی، منابع صنعتی معتقدند که این عمدتا برای پاسخگویی به تقاضا برای آیفون 14 است. ما می دانیم که آیفون 14 برای اولین بار از حسگر تصویر 48 مگاپیکسلی CIS استفاده خواهد کرد. این اولین ارتقاء سیستم دوربین آیفون اپل پس از گذشت هفت سال است.

با این حال، اندازه حسگر تصویر 48 مگاپیکسلی CIS بسیار بزرگتر از حسگر تصویر 12 مگاپیکسلی است. این بدان معناست که تقاضا برای ظرفیت تولید ویفر حداقل دو برابر خواهد شد. بدیهی است که ظرفیت تولید خود سونی قادر به تامین آن نیست، بنابراین، این حرکت سونی به سوی TSMC اجتناب ناپذیر است.

طبق گزارش های قبلی خانواه آیفون 14 اپل، امسال کمی متفاوت بوده و جایگاه آیفون مینی با آیفون مکس (با پرو مکس اشتباه نشود) عوض خواهد شد. این یعنی خانوده آیفون ۴ دارای چهار عضو زیر خواهد بود:

  1. ۱- آیفون ۱۴
  2. ۲- آیفون ۱۴ مکس
  3. ۳- آیفون ۱۴ پرو
  4. ۴- آیفون ۱۴ پرو مکس

نظر شما چیست؟ حاصل همکاری سونی و TSMC در نگاه آیفون ۱۴ به دنیا چه نتیجه ای خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)