حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی خودروساز جیلی قصد دارد با تصاحب Meizu به تجارت گوشی‌های هوشمند بپیوندد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، شایعات، میزو

جیلی، کمپانی خودروسازی چینی که شرکت‌های زیرمجموعه‌ای ازجمله Lotu ،Volvo و Polestar را دراختیار دارد؛ اکنون درآستانه‌ی پیوستن به تجارت تلفن‌های هوشمند با تصاحب برند هم‌وطن خود یعنی Meizu می‌باشد.

تصاحب برند چینی Meizu توسط کمپانی جیلی

گزارش‌های منتشرشده توسط وب‌سایت چینی 36Krypton نشان می‌دهد که کمپانی جیلی درحال برنامه‌ریزی برای تصاحب برند Meizu است. این کمپانی به‌مدت ۲۰ سال مشغول تولید گوشی‌های موبایل بوده؛ با این حال، در سال‌های اخیر عملکرد درخشانی را از خود به‌نمایش نگذاشته است. در‌همین‌راستا، بررسی‌های لازم درحال انجام بوده و جیلی انتظار دارد اولین گوشی‌های هوشمند خود را در سال 2023 عرضه کند.

این شرکت چینی مدتی است که به تجارت تلفن همراه چشم دوخته و یک نهاد جداگانه به نام Xingji Times را به آن اختصاص داده است. همچنین برخی از مدیران کلیدی ZTE، شیائومی و اوپو را به استخدام خود درآورده تا به تلاش‌های این شرکت در حوزه تازه‌ورود خود کمک کنند.

منبع مذکور درادامه فاش کرد که جیلی پیش‌تر نزدیک به 10 میلیارد یوان (1.5 میلیارد دلار) در کمپانی میزو سرمایه‌گذاری کرده است. با این وجود، سخنگویان دو طرف از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

تصاحب برند چینی Meizu توسط جیلی

تصاحب برند چینی Meizu توسط جیلی

36Krypton به‌نقل از لی شوفو، رئیس هلدینگ جیلی، بیان کرد که تلفن همراه وسیله نوآوری نرم‌افزاری است که به کاربران امکان می‌دهد فناوری را به‌محض قابل‌اعتمادبودن تجربه کنند و او می‌خواهد همین کار را در بازار خودرو نیز انجام دهد.

جیلی همچنان درحال کار بر روی یافتن شریکی برای تولید گوشی‌های هوشمند خود است و احتمالاً فاکسکان را برای این منظور انتخاب خواهد بود. همچنین کل فرآیند تحقیق‌وتوسعه در داخل این شرکت انجام خواهد شد که همین مورد علاقه جیلی به تصاحب برند تولیدکننده گوشی هوشمند را توجیه می‌کند.

درحال‌حاضر، کمپانی میزو تنها کمتر از 1 میلیون گوشی هوشمند در سال به‌فروش می‌رساند که نسبت‌به ۲۰ میلیون در سال‌های گذشته خود، فاصله‌ی معناداری دارد. مشکلات اصلی پیش‌روی‌ Meizu را می‌توان ظرفیت تولید محدود ماژول‌های مخصوص و کمپین‌های بازاریابی ناموفق آن‌ها دانست.

به‌عنوان‌مثال، Meizu 18 در مارس 2021 با رابط‌کاربری اختصاصی این شرکت، بدون برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده و بدون تبلیغات عرضه شد؛ اما هرگز نتوانست مشتریان محلی را تحت‌تأثیر قرار دهد و درنتیجه سهم بیشتری از بازار را از دست داد.

نظر شما درمورد تصاحب تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی، Meizu، توسط کمپانی خودروساز یعنی جیلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی