حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل امکان پرداخت جایگزین برای اپ استور در کره جنوبی را فراهم می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

طبق آخرین خبرها، اپل قصد دارد به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا آن‌ها سیستم‌های پرداخت جایگزین را در کره جنوبی طبق قانون تصویب‌شده توسط این کشور ارائه دهند. قانون جدید، فعالیت‌های App Store را از الزام توسعه‌دهندگان به استفاده از سیستم‌های پرداخت اختصاصی خود منع می‌کند. با این وجود، اپل همچنان برای خریدهایی که از طریق سیستم‌های پرداخت جایگزین انجام می‌شود، سهمی را به‌عنوان کارمزد برای خود برمی‌گزیند.

پرداخت جایگزین اپ استور اپل در کره جنوبی

طبق گزارش The Korea Herald، اپل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از سیستم‌های پرداخت جایگزین در کره جنوبی استفاده کنند. تغییر جدید پس از تصویب قانونی در این کشور به تصویب رسیده است که اپراتورهای فروشگاه برنامه را از اجبار توسعه‌دهندگان به استفاده از سیستم خرید خود منع می‌کند. همان‌طور که قبلاً نیز ذکر شد، طبق برنامه‌های این شرکت که با کمیسیون ارتباطات کره به‌اشتراک گذاشته شده است، اپل همچنان برای خریدهایی که از طریق سیستم پرداخت جایگزین انجام می‌شود، کارمزدی را برمی‌دارد.

پرداخت جایگزین اپ استور اپل در کره جنوبی

پرداخت جایگزین اپ استور اپل در کره جنوبی

در بیانیه‌ی رسمی اپل پیرامون این تصمیم آمده است:

“ما مشتاقانه منتظر همکاری با KCC و جامعه توسعه‌دهندگان خود برای راه‌حلی هستیم که به نفع کاربران کره‌ای ما باشد. اپل احترام زیادی برای قوانین کره قائل است و سابقه همکاری قوی‌ای با توسعه‌دهندگان برنامه‌های با استعداد این کشور دارد. وظیفه ما، حفظ اپ استور به‌عنوان مکانی ایمن و قابل‌اعتماد برای دانلود برنامه‌های موردعلاقه کاربران می‌باشد.”

این تغییر جدید علاوه‌بر اپ استور اپل، برای گوگل و پلی استور نیز اعمال خواهد شد. اگر اپل و گوگل از قانون جدید پیروی نکنند، ممکن است مجبور شوند فعالیت فروشگاه اپلیکیشن خود را به‌طورکلی در این کشور متوقف کنند. کره جنوبی اولین کشوری است که اپل و گوگل را به سیستم‌های پرداخت جایگزین در اپ استور مجبور می‌کند. رگولاتورها در سایر کشورها نیز اپل را تحت‌فشار قرار می‌دهند تا سیستم‌های پرداخت جایگزین را به بخشی از اپ استور تبدیل کنند.

درنهایت نظر شما درباره اجبار کره جنوبی به اپل برای امکان استفاده از سیستم پرداخت جایگزین برای اپ استور در این کشور چیست؟ به‌نظر شما آیا اپل در آینده در سایر مناطق نیز از این رویه خود کوتاه خواهد آمد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی