حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقویت حضور سامسونگ در بازار داروسازها با احتمال خرید شرکت Biogen به قیمت ۴۲ میلیارد دلار

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، سامسونگ

شرکت سامسونگ در زمینه های مختلفی فعالیت دارد. شاید این برند در کشور ما بیشتر به لوازم خانگی و الکنرونیکی شناخته شود. با این حال یکی از اصلی ترین راه های درآمدی آن ها از صنعت نیمه هادی هاست. به نظر می رسد کره ای ها در فکر ورود به بازارهای دیگر هم هستند. امروز خبر از تقویت حضور سامسونگ در بازار داروسازها با احتمال خرید شرکت Biogen به قیمت ۴۲ میلیارد دلار می رسد. بد نیست بدانید سامسونگ ۱۰ سال پیش شرکت داروسازی خود با نام Samsung Biologics را افتتاح کرده بود.

احتمال ورود سامسونگ به بازار داروسازها

سهام Biogen در روز چهارشنبه پس از گزارشی مبنی بر اینکه گروه شرکت های سامسونگ در حال مذاکره برای خرید شرکت بیوتکنولوژی ایالات متحده (به ارزش بیش از 40 میلیارد دلار) است، به اوج رسید.

بر اساس گزارشی در اکونومیک دیلی کره، شرکت بایوژن که به خاطر داروی آلزایمر Aduhelm و خط لوله دارویی متمرکز بر عصب‌شناسی شناخته می‌شود، با سامسونگ برای معامله‌ای بالقوه به ارزش بیش از 42 میلیارد دلار در حال مذاکره است.

این گزارش که به منابع بانکی سرمایه گذاری ناشناس اشاره کرد، به درآمد نسبتاً پایدار Biogen در مقایسه با “صنایع چرخه ای مانند نیمه هادی ها” اشاره کرد که در حال حاضر باعث سود سامسونگ هستند.

سهام Biogen در جلسه روز چهارشنبه 9.5 درصد افزایش یافت و به 258.31 دلار رسید و در معاملات پس از ساعات کاری بیشتر صعود کرد. سخنگوی Biogen از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.

داروسازی Biogen که در سال 1978 توسط تیمی شامل والتر گیلبرت و فیلیپ شارپ (برندگان جایزه نوبل) تأسیس شد، علاوه بر آدوهلم (داروی آلزایمر) برای داروهایی برای درمان ام اس نیز شناخته شده است.

این شرکت مستقر در کمبریج ماساچوست، در سال گذشته 13.4 میلیارد دلار درآمد داشت و سال 2020 را با حدود 9100 کارمند به پایان رساند.

سهام Biogen تقریباً 50 درصد از اوج خود در ژوئن کاهش یافته است که بخشی از آن به دلیل تردید در مورد کارایی Aduhelm است. در 20 دسامبر، Biogen اعلام کرد که قیمت دارو را تقریباً به نصف کاهش می دهد.

برترین سازنده نیمه هادی های جهان یعنی سامسونگ، بیشتر به خاطر بخش الکترونیکی خود شناخته می شود که جهش 28 درصدی سود عملیاتی خود را در سه ماهه اخیر به ارزش 15.8 تریلیون وون گزارش کرد. Biogen و Samsung Biologics (شرکت داروسازی کره‌ای که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد.) در حال حاضر یک سرمایه گذاری مشترک برای توسعه، تولید و بازاریابی بیوسیملارها دارند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این معالمه می تواند در آینده غول فناوری کره ای چه تاثیری بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)