حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شناسایی چند نرم افزار مخرب در Galaxy Store سامسونگ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | امنیت، سامسونگ

فروشگاه نرم افزاری سامسونگ با نام Galaxy Store به صورت پیش فرض روی موبایل های اندرویدی این شرکت کره ای نصب می شود. به تازگی شاهد شناسایی چند نرم افزار مخرب در Galaxy Store سامسونگ هستیم. البته که حضور نرم افزارهای مخرب در فروشگاه های نرم افزاری موضوع جدیدی نیست و گوگل یا اپل هم به آن دچار شده اند اما این نمی تواند توجیه مناسبی برای به خطر افتادن امنیت کاربارن باشد.

ماجرای چند نرم افزار مخرب در Galaxy Store چیست؟

به گزارش Android Police شاهد حضور چندین نسخه کپی شده از نرم افزار از رده خارج شده Showbox در گلکسی استور هستیم. نرم افزار Showbox یک نرم افزار استریم ویدیو است که به “ابزار سرفت” شهرت دارد و همانطور که گفتیم از نسخه اصلی آن دیگر فعالیتی ندارد.

نرم افزار از رده خارج شده Showbox

نرم افزار از رده خارج شده Showbox

با این حال شاهد حضور چندین نسخه کلون شده از این نرم افزار خطرناک در گلکسی استور سامسونگ هستیم. با رصد وب سایت مذکور، حداقل ۵ نرم افزار کلون شده از Showbox در Galaxy Store سامسونگ وجود دارد که توسط Google Play Protect به عنوان نرم افزارهای مخرب شناسایی می شود.

این نرم افزار ها به خودی خود مضر نیستند اما همانطور که بالاتر گفتیم به “ابزار سرقت” شهره هستند. تجزیه و تحلیل انجام شده از طریق سرویس اسکن ویروس و بدافزار آنلاین Virustotal نشان داد که مشکلاتی در این نرم افزارها وجود دارد. مثلا برخی از برنامه ها همچنین مجوزهای بیش از حد از جمله دسترسی به گزارش تماس ها را درخواست می کنند.

همانطور که گفتیم هیچ کدام از نرم افزارهای رصد شده که متاسفانه نام آن ها فاش نشده است، در گوگل پلی حضور ندارند. همچنین تحت رصد امنیتی Google Play Protect، درباره این عناوین به کاربرانی که شاید به صورت ثالث آن ها را نصب کرده باشند هشدار داده می شود.

متاسفانه فروشگاه نرم افزاری سامسونگ تعداد نصب نرم افزارها را نشان نمی دهد. به همین دلیل نمی توان گفت که چه تعداد کاربر این نرم افزارها را نصب کرده اند و در معرض خطر قرار دارند.

در حال حاضر سامسونگ هنوز درباره این موضوع اظهار نظر رسمی نکرده است.

شما از چه فروشگاه نرم افزاری برای نصب نرم افزار و بازی ها استفاده می کنید؟ به یاد داشته باشید که حتی لزوما اپ استور اپل یا پلی استور گوگل هم کاملا امن نیستند و امنیت دستگاه شما با نصب نکردن نرم افزار یا بازی های ناشناس بهتر حفظ می شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)