حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی پردازنده دسکتاپ Pangu M900 برپایه Arm خود را جایگزین اینتل و AMD می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

درحالی‌که هواوی گوشی‌های هوشمند خود را با چیپست اختصاصی سری HiSilicon Kirin عرضه می‌کند، رایانه‌های شخصی این شرکت (ازجمله لپ‌تاپ و کامیپوترهای رومیزی) عمدتا از پردازنده اینتل یا AMD بهره می‌برند. اکنون اما، یک افشای جدید نشان می‌دهد که هواوی ممکن است این برندها را به نفع پردازنده سفارشی برپایه Arm خود با نام احتمالی Pangu M900 جایگزین کند.

هواوی Pangu M900

هواوی اولین لپ‌تاپ ARM خود را در اوایل سال جاری معرفی و به بازار عرضه کرد. این نوت‌بوک با نام Qingyun L410 از پردازنده قدیمی Kirin 990 این شرکت استفاده می‌کند. چند روز پیش، اخباری در مورد لپ‌تاپ دیگری منتشر شد که دارای پردازنده Kirin 9006C بوده که البته این دستگاه هنوز معرفی نشده است. به‌دنبال آن، جزئیاتی در مورد یک پردازنده ARM دیگر برای لپ‌تاپ‌ها با نام Pangu M900 ظاهر شد.

به‌گفته افشاگر چینی در Weibo، این برند قصد دارد یک چیپست جدید Pangu برای رایانه‌های شخصی راه‌اندازی کند که جایگزین پردازنده‌های سری Intel Core و AMD Ryzen خواهد شد. علاوه‌بر این، افشای جدید همچنین جدول زمانی احتمالی راه‌اندازی این CPU را نیز به‌اشتراک می‌گذارد که ظاهراً در ژوئن سال آینده عرضه خواهد شد.

این افشاگر درادامه بیان می‌کند که اولین سیلیکون در این سری جدید، HiSilicon Pangu M900 نام دارد. اولین دستگاه‌های دارای این چیپست نیز در اواسط سال 2022 راهی بازار خواهند شد.

هواوی Pangu M900

هواوی Pangu M900

درست مانند رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌های نسل فعلی ARM هواوی، مدل‌های آینده پانگو نیز در انحصار سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی باقی خواهند ماند. بنابراین، یک مصرف‌کننده معمولی قادر به تهیه آن‌ها نخواهد بود. این یعنی احتمالاً شاهد عرضه پردازنده جدید غول فناوری چینی در سری نوت‌بوک‌های MateBook نخواهیم بود. این همچنین می‌تواند به این معنی باشد که ممکن است یک تراشه انحصاری برای رایانه‌های رومیزی حرفه‌ای سری MateStation یا برنامه‌های کاربردی در عملیات سرور شرکت باشد.

با توجه به رایانه‌های شخصی هواوی که دارای تراشه ARM هستند، می‌توان انتظار داشت که محصولات دارای چیپست آینده، UOS (سیستم‌عامل Unity) را اجرا کرده که درحقیقت یک نسخه از لینوکس براساس Deepin می‌باشد.

متأسفانه، اطلاعات بیشتری در مورد Huawei HiSilicon Pangu M900 به‌اشتراک گذاشته نشده است. از این‌رو، برای کسب جزئیات بیشتر در مورد این پردازنده سفارشی، باید کمی صبر کنیم.

دیدگاه شما پیرامون احتمال معرفی پردازنده جدید برپایه Arm کمپانی هواوی با نام احتمالی Pangu M900 به‌منظور استفاده در رایانه‌های سازمانی این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی