حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایالات متحده درصدد تحریم تولیدکننده چینی تراشه SMIC می‌باشد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، تجاری

چین درحال‌حاضر تمام تلاش خود برای بدست آوردن استقلال سیلیکونی را انجام می‌دهد. طبق برنامه حزب حاکم، تا سال 2025 حداقل 70 درصد تراشه استفاده‌شده در محصولات چینی باید در داخل این کشور تولید شده باشند. نقش ویژه در دستیابی به این هدف به شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌هادی (SMIC) واگذار شده است که فعالانه درحال توسعه فناوری‌های پیشرفته در تولید محصولات نیمه‌هادی می‌باشد. با این حال، این تولیدکننده تراشه ممکن است در کانون توجه وزارت دفاع ایالات‌متحده قرار گرفته باشد؛ به‌طوری‌که اقدام جدید این سازمان به‌منظور تحریم SMIC باعث می‌شود شرکت چینی از دسترسی به منابع کلیدی تولیدکنندگان آمریکایی منع شود.

تحریم SMIC

به گزارش رویترز، اقدام وزارت دفاع فوری نخواهد بود زیرا برخی از مقامات وزارت بازرگانی ایالات‌متحده درتلاش برای جلوگیری از پیشنهاد جدید هستند. SMIC درحال‌حاضر در نقطه حساسی قرار دارد، زیرا پیش‌تر به‌دلیل ارتباط نزدیک با ارتش چین در لیست سیاه دسترسی به تجهیزات پیشرفته تولیدی از تأمین‌کنندگان آمریکایی قرار گرفته بود. با این حال، این شرکت کماکان به رد ادعاهایی مبنی‌بر داشتن هرگونه ارتباط با ارتش چین ادامه می‌دهد.

شرکت‌های چینی ازجمله هواوی، ZTE و SMIC به‌علت اتهامات پیرامون مشارکت فعال با دولت چین یا ارتش آن، به زیر ذره‌بین بودن و قرار گرفتن در لیست سیاه شهرت دارند. همچنین شرکت‌های چینی بیشتری ممکن است در ماه‌های آینده به لیست سیاه آمریکا اضافه شوند. این لیست‌های سیاه توسط نهادهای وزارت بازرگانی و وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده، ثبت می‌شود.

تحریم SMIC

تحریم SMIC

منطقی است که ایالات‌متحده که درحال تلاش برای تبدیل‌شدن به یک قطب پیشرو در صنعت نیمه‌هادی می‌باشد، از نزدیک فعالیت‌های SMIC را دنبال می‌کند. همچنین این احساس قوی در ایالات‌متحده وجود دارد که چین یکی از تهدیدات اصلی صلح و و تعادل در صنعت نیمه‌هادی به‌شمار می‌رود. بنابراین، آمریکایی‌ها در راستای تبدیل‌شدن به اهداف یکه‌تازی خود در صنعت فناوری اطلاعات، بسیار مداخله‌گر و تهاجمی عمل می‌کنند. از همین رو، آن‌ها مسیری را برای کاهش سرعت توسعه شرکت‌های چینی در پیش گرفته و به‌دنبال حذف تدریجی آن‌ها از بازار هستند.

این اقدام در لیست سیاه در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین پکن و واشنگتن صورت پذیرفته است. برخی از این مسائل همچنین به موارد ادعایی نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ چین مربوط می‌شود. تاکنون، SMIC به اتهامات تازه وارده به شرکت خود، واکنش رسمی‌ای نشان نداده است. با این حال، انتظار می‌رود طی روزهای آینده شاهد بیانه‌ای رسمی از سوی این تولیدکننده تراشه باشیم.

دیدگاه شما راجع‌به تحریم SMIC توسط ایالات‌متحده چیست؟ به‌نظر شما با این اقدام، روند رو‌به‌رشد توسعه تراشه و نیمه‌هادی در چین متوقف می‌شود؟ همچنین این تحریم، چه اثراتی را بر هواوی که پیش‌تر امید به دریافت تراشه‌های سفارشی خود از این کمپانی گرفته بود، خواهد گذاشت؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خیلی ببخشید که دارم این حرفو میزنم ولی خب مجبورم بگم، اونم اینمه تف به ذات این دولت آمریکا که اینقدر عقده ای و زور گو هستن، اخه شما باید تو هرکاری فوضولی کنید، اخه به تو چی که فلان شرکت با دولت خودش در رابطه هستس نه پس بیاد با تو در رابطه باشه، اصلا گیریم در رابطه باشه، خب تو از محصولات این کمپانیها در خاک خودت یعنی ایالات متحده آمریکا استفاده نکن و احازه ورود این کالارو به خاک خودت نده تمام، دیگه این کارها دیگه چیه،هوآوی رو تا دیدی داره واسه خودش یه غول به چون وچرا تو حوزه اینترنت، گوشی همراه ووووووو داره میشه فوری گرفتی تحریمش کردی اونم با دلایل مسخره وچرت که هیچ مدرکی هم نداشته، خدا لعنتتون کنه ووخاک تو سر کشورهای دیگه که دارن از آمریکا تبعیت میکنن، یعنی اینقدر شماها بدبختین، این چشم بادامی هام که باهم نیستن اگه یاهمدباشن کاری با آمریکا میکنن که آمریکا اسم تحریم رو بشنوه فرار کنه،چین با کره جنوبی خیلی راحت میتونن شرکتهای آمرکایی رو تو حوزه اینترنت و گوشی همراه و قطعات نیمه هادی تحریم کنن،اابته خب به ضرر خودشونم میشه ولی از اون طرف هم به ظرر آمریکا هم میشه چون خیلی از قطعات گوشیهای همراه ولوازم جانبیش داره داخل چین ساخته میشه حتی بعضی از قطعات گوشیهای اپل ودبعدش کره جنوبی و بعدشم ژاپن، مثلا صفحه ننایش گوشیهای اپل خب سلخت کجاست یا کارخانهBEO اگه درست گفته باشم تو چین هست ساخته میشه البته بیشترش و سامسونگ براش میسازه یاLG دیسپلی، حالا بقیه موارد بماند، خب اینطوری مطمعنأ آمریکا هم خیلی زود کوتاه میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی