حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش تجارت ردیاب بلوتوثی Tile به Life360 به قیمت 205 میلیون دلار

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، تجاری

شرکت Tile به ارائه اقلام ردیابی از طریق گوشی هوشمند با تگ‌های بلوتوثی کوچک شهرت دارد؛ اما در سال‌های اخیر با سیل رقابای جدید و قدرتمندی ازجمله اپل، آمازون، گوگل و سامسونگ مواجه شد. Tile که کار خود را از یک کمپین کوچک و تأمین مالی جمعی آغاز کرد، به‌تازگی اعلام کرده است که قصد فروش کسب‌وکار تجارت ردیاب بلوتوثی خود به Life360 را دارد که خود را “پلتفرم پیشرو در ایمنی خانواده” می‌نامد. ارزش این معامله 205 میلیون دلار برآورد شده و انتظار می‌رود در سه‌ماهه اول سال 2022 نهایی شود.

فروش تجارت ردیاب بلوتوثی Tile

Tile خط تولید خود را در طول سال‌ها با انواع ردیاب‌های مختلف و مشارکت با سایر شرکت‌ها برای استفاده از فناوری خود توسعه داده است. همچنین دارای یک سرویس اشتراک، Tile Premium، با ویژگی‌های اضافی، تعویض باتری و بیمه در برابر ضررهای احتمالی است. با این حال، زمانی که اپل و شمار دیگری از تولیدکنندگان شروع به ساختن تگ‌های مکان‌یاب مخصوص به‌خود در آیفون‌ها و دستگاه‌های اندرویدی کردند، وضعیت برای این شرکت بسیار سخت شد.

Life360 خود را به‌عنوان یک برنامه ایمنی خانواده، با اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی بین اعضای خانواده، تشخیص تصادف و سایر ویژگی‌ها می‌نامد. در تابستان سال جاری، این شرکت اعلام کرد که بیش از 1 میلیون مشتری پرداخت‌کننده داشته و گزارش داد که ارزش آن نیز از 1 میلیارد دلار عبور کرده است. این شرکت همچنین یک مورد دیگر برای مکان‌یابی سخت‌افزار به نام Jiobit را خریداری کرد که ردیاب‌های متصل به شبکه سلولار را برای بچه‌ها و حیوانات خانگی می‌سازد.

Life360 انتظار دارد که این معامله ردپای جهانی را برای هر دو شرکت، یعنی شبکه Finding غیر بلوتوث Tile افزایش داده و یک پایگاه مشترک بزرگ‌تر ایجاد کند. Life360 که درحال‌حاضر در بورس اوراق بهادار استرالیا فهرست شده است، بیان می‌کند که برنامه‌هایی برای «ورود بالقوه به بازار ایالات‌متحده» در سال آینده دارد.

فروش تجارت ردیاب بلوتوثی Tile

فروش تجارت ردیاب بلوتوثی Tile

کریس هالز، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Life360 در یک پست وبلاگی که در آن خرید Tile را اعلام کرده بود، بیان می‌کند:

ترکیب Life360 و Tile به این معنی است که مسائل ایمنی برای میلیون‌ها خانواده و فرد در سراسر جهان بسیار ساده‌تر خواهد شد. ما دستگاه‌های Tile را به‌عنوان بخشی از طرح‌های عضویت خود جمع می‌کنیم و Tile مزایای عضویت Life360 را به مشتریان خود ارائه می‌کند. ما همچنین کار بر روی یکپارچه‌سازی فناوری‌هایمان را آغاز کرده تا دستگاه‌های Tile، پوشیدنی‌های Jiobit و مشتریان برنامه Life360 در یک نقشه یکپارچه شامل افراد، حیوانات خانگی و اشیا، همه در یک مکان، نشان داده شوند.

اپل در اوایل سال جاری ایرتگ 29 دلاری خود را عرضه کرد که از بلوتوث برای ردیابی استفاده می‌کند، اما فناوری دقیق Ultra Wideband و ادغام عمیق با پلتفرم iOS را که در گجت Tile موجود نیست نیز، دارا می‌باشد. همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که گوگل نیز قصد ورود به این حوزه را برای عقب نماندن از رقبا دارد. سامسونگ نیز سال گذشته گلکسی اسمارت تگ خود را عرضه کرد و آمازون، درحال ساخت دستگاه‌های Echo برای فعال کردن ردیابی از طریق شبکه Sidewalk است (Tile پیش‌تر همکاری خود را با آمازون را اعلام کرده بود که در ماه ژوئن آغاز شد).

Tile اخیراً اولین ردیاب پهنای باند گسترده خود را به نام Tile Ultra معرفی کرد که سال آینده عرضه می‌شود و مزیت همکاری با هر دو پلتفرم موبایل برای ارائه ردیابی بسیار دقیق‌تر را دارد. با این حال، Kirsten Daru، نایب‌رئیس و مشاور عمومی Tile، سال گذشته در مورد اپل بیان کرد: “شما ممکن است بهترین تیم فوتبال باشید، اما در مقابل تیمی بازی می‌کنید که صاحب ورزشگاه، توپ و لیگ است و می‌تواند هر وقت خواست قوانین را عوض کند.

هالز دید خوش‌بینانه‌تری از واقعیت در ذهن دارد، همان‌طور که در پست وبلاگ خود توضیح داده است و اشاره می‌کند که معرفی AirPods توسط اپل، بازار تمامی هدست‌های بلوتوثی را بسیار بیشتر از یک پیشگام گسترش داد.

Tile بیان می‌کند که به‌عنوان یک نهاد مستقل با همان تیم به رهبری مدیرعامل فعلی CJ Prober به فعالیت خود ادامه خواهد داد. Prober به هیئت‌مدیره Life360 ملحق خواهد شد و در این اطلاعیه اضافه می‌کند: “این خرید نه‌تنها دو تیم باورنکردنی را با مأموریت‌ها و ارزش‌های مکمل گرد هم می‌آورد، بلکه راه را برای ایجاد مشترک راه‌حل‌های پیشرو در جهان برای آرامش خاطر و امنیت هموار می‌کند.”

نظر شما درباره فروش کسب‌وکار ردیاب بلوتوثی Tile به کمپانی Life360 چیست؟ آیا تابه‌حال از تگ هوشمند این برند و یا سایر شرکت‌های رقیب استفاده کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی