حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت گوشی شفاف اپل از سوی این کمپانی به ثبت رسید!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع، شایعات

اپل یک کمپانی پیشرو در ثبت حق اختراع‌های مختلف است. این کمپانی آمریکایی، طرح‌های آینده نگرانه و جذابی دارد. جدیدترین پتنت اپل، متعلق به گوشی شفاف این کمپانی است. در ادامه، نگاهی به پتنت گوشی شفاف اپل خواهیم داشت.

پتنت گوشی شفاف اپل ثبت شد

اپل پتنت‌های جذاب و داغی را ارائه داده است. از جمله این پتنت‌ها، می‌توان به استفاده همزمان دو ویژگی بیومتریک اختصاصی در اپل واچ اشاره کرد.

 

پتنت استفاده همزمان از Touch ID و Face ID در آیفون و استفاده از Face ID در اپل واچ منتشر شد

 

به نقل از Phonearena، طی هفته گذشته، اپل یکی از منحصر به فردترین ایده در میان دستگاه‌های فعلی خود را ثبت کرده است. این پتنت، نشان دهنده یک آیفون کاملاً شیشه‌ای و شفاف است. در اصل، این آیفون می‌تواند تصاویر را در هر شش وجه خود نمایش دهد. این پتنت عجیب که قبلاً هم توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا تأیید شده بود، با عنوان دستگاه الکترونیکی با محفظه شیشه‌ای نام گذاری شده است.

با یک نگاه کلی، می‌توان متوجه حضور دستگاهی تمام شیشه‌ای با یک نمایشگر در این پتنت شد. این آیفون تمام شیشه‌ای، ظاهراً قرار است از نمایشگری گسترده بهره مند باشد. به طوری که به کاربر، حس وجود فضای بی‌نهایت را بدهد. اپل حتی ایده‌هایی را برای مونتاژ و تعمیرات این دستگاه ارائه کرده است. ظاهراً تعمیر این آیفون تمام شیشه‌ای، به نحوی است که با جداسازی یک قطعه ماژول مانند، می‌توان به دیگر بخش‌ها نیز دسترسی پیدا کرد.

مطمئناً تصور در دست کردن یک آیفون تمام شیشه‌ای، تا حدود زیادی دشوار است. حتی اگر بتوان از چالش‌های ساخت و تعمیر و مقاومت چنین دستگاهی چشم پوشی کرد، دلایل زیادی برای عدم تولید یک گوشی تمام شیشه‌ای از سوی کوپرتینویی‌ها وجود دارد. در رأس نگرانی‌های مربوط به این دستگاه، لغزندگی آن قرار دارد. قطعاً شما علاقه‌ای به محدود کردن آیفون شفاف خود با وجود استفاده‌های گسترده ندارید. در همین حین، یکی از مخاطبان Macrumors، عنوان کرده است که پتند گوشی شفاف اپل، مانند یک صابون است. یکی دیگر از مخاطبان این مجموعه نیز اظهار دارد که با استفاده از برترین شیشه محافظ کورنینگ، یعنی Gorilla Glass Victus، هر حرکتی برای این گوشی تمام شیشه‌ای می‌تواند خطرناک باشد.

یکی دیگر از نگرانی‌های مربوط به این آیفون، وزن بالای آن است. هرچه که باشد، شیشه قرار است جایگزین فریم آلومینیومی شود. بنابراین، سنگینی بیشتر شیشه سبب افزایش وزن و ریسک بالاتر آسیب دیدن دستگاه در حین سقوط می‌شود. هرچند که این خیال بافی‌ها برای گوشی تمام شیشه‌ای اپل، اولین باری نیست که به گوش می‌خورند. همان طور که Patently Apple می‌گوید، کوپرتینویی‌ها حدود ٨ سال تمام است که مفاهیم مختلفی از دستگاه‌های تمام شیشه‌ای خود ارائه می‌دهند. با این حال، تصور داشتن یک آیفون شیشه‌ای و شفاف، جذاب و در عین حال، عجیب است.

نظر شما در مورد این پتنت از گوشی شفاف اپل چیست؟ فکر می‌کنید که در آینده‌ای نزدیک شاهد ارائه این آیفون تمام شیشه‌ای باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️