حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام از پلتفرم Snapdragon Spaces برای دستگاه‌های واقعیت افزوده رونمایی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | کوالکام، واقعیت افزوده (AR)

دنیای فناوری پر از متاورس و برنامه‌های کاربردی آن است. اما درحالی‌که واقعیت افزوده (AR) گام بعدی به‌سوی Metaverse محسوب می‌شود، محصولاتی که درحال‌حاضر از آن پشتیبانی می‌کنند، هنوز به بلوغ کامل نرسیده‌اند. اکنون اما، کوالکام به‌دنبال تقویت توسعه این محصولات مرتبط با واقعیت افزوده از طریق پلتفرم نرم‌افزاری جدید خود، Snapdragon Spaces است.

پلتفرم Snapdragon Spaces کوالکام

غول سازنده تراشه با استفاده از Snapdragon Spaces به‌دنبال ایجاد راه ارتباطی بین گوشی‌های هوشمند و عینک‌های واقعیت افزوده است. این به‌نوبه خود نشان می‌دهد که برندهای مختلف گوشی‌های هوشمند، احتمالاً به‌زودی‌ عینک‌های AR خود را نیز عرضه خواهند کرد. بنابراین به بیان ساده، عینک AR شما از طریق نرم‌افزار جدید Snapdragon Spaces با گوشی هوشمند شما سازگار شده و کار می‌کند. کوالکام همچنین اضافه کرد که «پلتفرم توسعه‌دهنده Snapdragon Spaces XR» را برای کمک به توسعه‌دهندگان در بهبود برنامه‌های موجود خود و همچنین ایجاد برنامه‌های جدید برای استفاده بهتر از محصولات پوشیدنی واقعیت افزوده ساخته است.

پلتفرم Snapdragon Spaces کوالکام

پلتفرم Snapdragon Spaces کوالکام

علاوه‌بر این، این نرم‌افزار شامل فناوری یادگیری ماشینی نیز می‌شود که برای عینک‌های AR کم‌مصرف و با عملکرد بالا نسل بعدی، طراحی می‌شود. Spaces اساساً نرم‌افزاری است که گوشی شما را به هدست/عینک واقعیت افزوده متصل می‌کند، اما کل فرآیند شامل چند جزئیات بیشتر است. جدا از اتصال این دو دستگاه، این عینک همچنین به توسعه تلفن هوشمند سازگار تبدیل خواهد شد، به‌طوری‌که دستگاه AR از قدرت پردازش و اتصال مخابراتی نیز استفاده می‌کند.

Snapdragon Spaces همچنین به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های سه‌بعدی برای عینک‌های واقعیت افزوده بسازند. درحال‌حاضر، شرکت‌هایی مانند لنوو، شیائومی و اوپو شرکای اولیه پلتفرم Snapdragon Spaces هستند، درحالی‌که سایر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مانند Epic Games نیز درحال همکاری برای ارائه محصولات خود برپایه این بستر می‌باشند. XueZhong Zeng، معاون شیائومی در این باره اظهار داشت: “ما مشتاقانه منتظر هستیم تا توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی AR را از طریق پلتفرم باز Snapdragon Spaces و دستگاه‌های مجهز به Snapdragon Space به حداکثر مخاطبان خود برسانند.

دیدگاه شما پیرامون پلفترم جدید Snapdragon Spaces کوالکام برای توسعه و گسترش دستگاه‌های سازگار با واقعیت افزوده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی