حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل محدودیت تعمیر نمایشگر آیفون ۱۳ که باعث غیرفعال‌شدن Face ID می‌شود را برمی‌دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

پس از عرضه سری آیفون ۱۳ توسط اپل، iFixit و سایر فروشگاه‌های تعمیر مستقل، متوجه شدند که تعویض نمایشگر آیفون، Face ID آن را غیرقابل‌استفاده می‌کند و تعمیرات را به خود اپل، ارائه‌دهندگان خدمات مجاز و تعمیرگاه‌های مرتبط با این شرکت منحصر می‌کند. این تغییر کار را برای تعمیرگاه‌های کوچک‌تر و مستقل انجام تعمیرات نمایشگر آیفون 13 در دستگاه‌های خراب بسیار دشوارتر کرد.

برداشتن محدودیت ازکارافتادن Face ID در زمان تعمیر نمایشگر آیفون ۱۳

با توجه به واکنش ارائه‌دهندگان تعمیرات که از این محدودیت ناراضی هستند، اپل تصمیم گرفته تا سیاست خود را تغییر دهد. این شرکت به The Verge گفته که قصد دارد یک بروزرسانی نرم‌افزاری را منتشر کند که طی آن، امکان تعمیر استاندارد نمایشگر که Face ID را غیرفعال نمی‌کند، فراهم می‌شود.

اپل یک میکروکنترلر کوچک را به سری آیفون ۱۳ خود اضافه کرده که این گوشی را به نمایشگر آن جفت می‌کند. هنگام انجام تعمیر نمایشگر، این میکروکنترلر باید با استفاده از ابزارهای اپل که تعمیرگاه‌های مستقل به آن دسترسی ندارند، با نمایشگر جدید جفت شود. بدون این فرآیند جفت‌سازی، تعویض نمایشگر آیفون 13 با نمایشگر جدید منجر به ظاهرشدن پیام خطایی می‌شود که می‌گوید «نمی‌توان Face ID را در این آیفون فعال کرد».

تعمیر نمایشگر آیفون ۱۳

تعمیر نمایشگر آیفون ۱۳

تعمیرگاه‌هایی که به ابزارهای جفت‌سازی اپل دسترسی ندارند، می‌توانند میکروکنترلر را از صفحه‌نمایش اصلی گرفته و به نمایشگر جدید اضافه کنند، اما این فرآیند دشواری می‌باشد که برای انجام آن به لحیم‌کاری و میکروسکوپ نیاز است.

بروزرسانی نرم‌افزاری که اپل درنظر دارد آن را به‌زودی منتشر کند، محدودیت‌هایی را که نیاز به انتقال میکروکنترلر به نمایشگر جدید در هنگام تعمیر دارد را حذف می‌کند؛ بنابراین فروشگاه‌های مستقل بار دیگر می‌توانند نمایشگر این سری را بدون تأثیر بر عملکرد Face ID تعمیر کنند.

با این حال، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه اپل چه زمانی بروزرسانی نرم‌افزاری جدید را به‌منظور ساده‌سازی تعمیرات نمایشگر آیفون برای ارائه‌دهندگان تعمیرات مستقل اضافه می‌کند، وجود ندارد؛ اما iOS 15.2 درحال‌حاضر در مرحله آزمایش بتا خود بوده و این ویژگی جدید می‌تواند در آپدیت نسخه نهایی آن ارائه شود.

دیدگاه شما پیرامون تغییر سیاست اپل در رفع خطای ازکارافتادن فیس آیدی به‌هنگام تعمیر نمایشگر آیفون‌های جدید این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی