حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موس هلالی تاشو در حق اختراع مایکروسافت دیده شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، مایکروسافت

یکی از لوازم جانبی شناخته شده مایکروسافت را می توان موس های این شرکت دانست. به نظر می رسد که شاید در آینده شاهد یک نمونه خیلی متفاوت باشیم. به تازگی موس هلالی تاشو در حق اختراع مایکروسافت دیده شده است و می تواند یک ایده جالب باشد، حداقل برای کاربرانی که از موس استفاده کرده و حاضر به پرداخت هزینه قابل توجه نمونه Microsoft هم هستند!

موس هلالی تاشو مایکروسافت

از آنجایی که تلفن‌های تاشو به آرامی اما با روند پیوسته به یک ویژگی معمولی تبدیل می‌شوند، آیا زمان آن فرا رسیده است که بر روی لوازم جانبی دیگری که می‌توانند تا شونده می‌شوند تا برای حمل و نقل مناسب شوند، تمرکز کنیم؟ حداقل به نظر می رسد مایکروسافت اینطور فکر می کند.

طبق حق اختراع ثبت شده توسط مایکروسافت، این شرکت ممکن است بر روی نسل بعدی ماوس Arc کار کند. خود ماوس Arc بسیار نازک و سبک است و کاربران می توانند هنگام کار آن را خم کنند. با این حال، در تصور مایکروسافت موس Arc جدید می‌تواند انعطاف‌پذیری داشته باشد که کاربر می‌تواند آن را مانند یک تلفن تاشو ببندد و حمل آن را آسان‌تر کند.

موس هلالی تاشو مایکروسافت

موس هلالی تاشو

پتنت مورد بحث توسط یک نشریه آلمانی به نام WindowsUnited مشاهده شد که در ماه مارس سال جاری ثبت و ۴ روز پیش منتشر شد. این نشریه بیان می کند که ماوس مذکور ممکن است شبیه ماوس نسل فعلی Arc باشد، با این حال مکانیزم تاشو را داراست که باعث می شود لوازم جانبی جدید Microsoft متفاوت به نظر می رسد.

سند ثبت اختراع توضیح می‌دهد که ماوس کامپیوتری تاشو شامل یک بدنه قابل تغییر شکل است که می‌تواند در اولین حالت یعنی حالت باز، قابل استفاده برای دریافت ورودی‌ها برای کنترل یک دستگاه محاسباتی (کامپیوتر یا هر چیز دیگر) باشد. در حالت دوم که دستگاه در حالت تاشده یا بسته قرار دارد، نیمه اول دستگاه روی نیمه دوم آن قرار می گیرد.

مکانیسم لولا موس هلالی تاشو مایکروسافت

مکانیسم لولا موس هلالی تاشو مایکروسافت

برای یادآوری، نسل اول ماوس Arc نیز با طراحی مشابه تاشو عرضه شد، اگرچه دارای دکمه های قابل کلیک و چرخ اسکرول بود. از سوی دیگر، ماوس Surface Arc فعلی دارای حساسیت لمسی بالایی است که به تعامل بهتر با دستگاه محاسباتی (کامیپوتر یا هر دستگاه دیگر) کمک می کند. جدیدترین موس Arc نیز در مقایسه با مدل قبلی خود که با روکش پلاستیکی عرضه شده بود، لمس و احساس نرم تری ارائه می دهد.

در حالی که سند ثبت اختراع مکانیسم تاشو به سمت داخل را با جزئیات فهرست می‌کند، چرخ اسکرول مشابه دستگاه نسل قبلی را ارایه نمی‌کند، که نشان می‌دهد طراحی خارجی ممکن است زیاد تغییر نکند.

توجه داشته باشید که این یک حق اختراع بوده و لزوما به معنی تولید دستگاهی به این شکل نیست. نظر شما درباره این حق اختراع مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)