حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش تبلت و نوت بوک فصل سوم ۲۰۲۱: قدرت‌نمایی اپل در هر دو جبهه

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تبلت، تحلیل بازار، لپ‌تاپ

برخلاف گوشی و یا ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها در مراحل اولیه همه‌گیری ویروس کرونا چیزهای زیادی برای بدست آوردن داشتند، به‌طوری‌که فروش جهانی آنها به‌طور ناگهانی و پس از سال‌ها کاهش مداوم، رشد کرد و بسیاری از مردم مجبور شدند کار و درس خود را از داخل خانه پیگیری کرده و راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری را برای فعالیت‌های خود پیدا کنند. حال، اخیرا آمار فروش تبلت و نوت بوک برای فصل سوم ۲۰۲۱ منتشر شده است که از حکمرانی اپل در بخش تبلت و و نایب‌قهرمانی این شرکت در بخش نوت‌بوک‌ها حکایت دارد.

آمار فروش تبلت و نوت بوک فصل سوم ۲۰۲۱

پس از پنج فصل رشد متوالی، عرضه تبلت‌ها به‌طور پیش‌بینی‌شده دوباره شروع به کاهش کرده و در سه‌ماهه سوم 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش کلی 14.9 درصدی را ثبت کرده است.

درحالی‌که این مقدار به‌دور از یک نتیجه عالی می‌باشد، اما باز هم 37.7 میلیون دستگاه ارسال‌شده در سراسر جهان بین ژوئیه و سپتامبر سال جاری، هنوز نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به “سطوح قبل از همه‌گیری” در این حوزه از صنعت است. به‌عنوان‌مثال، برآورد سه‌ماهه سوم 2019 در Canalys کمتر از 32 میلیون بود که اتفاقاً همان شرکت تحلیلی پشت گزارش اخیر نیز می‌باشد.

آمار فروش تبلت و نوت بوک فصل سوم ۲۰۲۱

آمار فروش تبلت و نوت بوک فصل سوم ۲۰۲۱

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، هیچ‌یک از پنج فروشنده برتر تبلت در جهان نتوانستند به‌طور قابل‌توجهی رشد سالانه خود را در این شرایط افزایش دهند، اگرچه لنوو رشد 2 درصدی را به ثبت رسانده تا از هوآوی و آمازونی پیشی بگیرد که مورد اول، آخرین رتبه لیست را به خود اختصاص داده است.

جای تعجب نیست که اپل و سامسونگ به ترتیب مدال‌های طلا و نقره خود را حفظ کرده‌اند، اما درحالی‌که ارقام عرضه اپل ثابت مانده، سامسونگ بیش از یک درصد از سهم بازار و 20.2 درصد در فروش را از دست داده است.

این بدان معناست که فاصله بین این دو غول فناوری به بیش از 20 درصد افزایش یافته است؛ یا به‌عبارت‌دیگر، اپل در بازه زمانی جولای تا سپتامبر 2021 به‌طور باورنکردنی موفق به فروش بیش از دو برابر تعداد آیپد نسبت به گلکسی تب‌های سامسونگ شده است.

آمار فروش تبلت فصل سوم ۲۰۲۱

آمار فروش تبلت فصل سوم ۲۰۲۱

به‌طور طبیعی، این ممکن است به تب S7 FE و غیبت (موقت) خانواده Tab S8 نیز مربوط باشد، بنابراین باید دید که آیا سامسونگ می‌تواند فاصله خود را در سه‌ماهه اول 2022 کاهش دهد یا خیر. تا آن زمان، آمازون باید دوباره و پس از فصل تعطیلات و افت وحشتناک 44.5 درصدی سه‌ماهه سوم به لطف معاملات و تخفیف‌های فصلی، به بازار برگردد. درحالی‌که هواوی احتمالاً به سقوط آزاد خود ادامه می‌دهد، می‌تواند درها را به روی یک بازیکن شماره پنج جدید (مایکروسافت؟) باز کند.

در همین حال، اگر تعجب می‌کنید، تبلت‌ها و کروم‌بوک‌ها قطعاً سهم مهمی در کاهش 1.9 درصدی فروش کلی رایانه‌های شخصی داشته‌اند که بدیهی است خبر خوبی برای نوت‌بوک‌ها و دسکتاپ‌های سنتی می‌باشد.

آمار فروش نوت بوک فصل سوم ۲۰۲۱

آمار فروش نوت بوک فصل سوم ۲۰۲۱

بازار رایانه‌های شخصی بار دیگر تحت تسلط لنوو قرار گرفته، اما اپل با فاصله بسیار کمی در رده دوم قرار دارد و پس از آن نیز اچ پی، دل و سامسونگ قرار داشته که شرکت دوم، بیشترین میزان سقوط را در بین پنج رتبه برتر جهانی به ثبت رسانده است.

نظر شما راجع‌به آمار فروش تبلت و نوت‌بوک برای فصل سوم سال ۲۰۲۱ چیست؟ به‌نظر شما آیا در آینده و سه‌ماهه بعدی، در این آمار تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی