حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آغاز فعالیت پلتفرم تبلیغاتی تلگرام: تقسیم درآمد بین ناشر و Telegram

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان، حتما بخوانید

به نظر می رسد که تلگرام کم کم به فکر درآمدزایی است. این درآمدزایی به نفع پیام رسان محبوب این روزها و البته صاحبان کانال های تلگرامی خواهد بود. به تازگی شاهد آغاز فعالیت پلتفرم تبلیغاتی تلگرام هستیم. قرار است در این پلتفرم شاهد تقسیم درآمد بین ناشر و Telegram باشیم. این یعنی صاحبان کانال های تلگرامی احتمالا درآمدی مانند یوتیوب را خواهند داشت.

پلتفرم تبلیغاتی تلگرام

به یاد دارید که اواخر سال ۲۰۲۰ برای شما در ترنجی نوشتیم تبلیغات کانال تلگرام از سال آینده اضافه خواهد شد؟ خب حالا سال آینده است (!) و شاهد آغاز سیستم تبلیغاتی Telegram هستیم.

تلگرام یک سرویس پیام رسانی رایگان و امن برای بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان فراهم می کند. علاوه بر ارسال پیام های خصوصی و چت در گروه های خصوصی، کاربران تلگرام می توانند در کانال های عمومیِ “یک به چند” مشترک شوند.

هر ماه، کاربران تلگرام بیش از ۵۰۰ میلیارد بازدید در کانال های پیام رسان دارند

Sponsored messages در تلگرام

Sponsored messages در تلگرام

تبلیغات در تلگرام و در کانال های عمومی بزرگ با بیش از ۱۰۰۰ مشترک

پیام های حمایت شده یا پیام های تبلیغاتی (Sponsored messages) در تلگرام در کانال های عمومی بزرگ با بیش از ۱۰۰۰ مشترک نمایش داده می شود و محدود به ۱۶۰ کاراکتر است. پیام‌های حمایت‌شده صرفاً بر اساس موضوع کانال‌های عمومی است که در آن نشان داده می‌شوند.

این بدان معناست که هیچ اطلاعات کاربری برای نمایش تبلیغات استخراج یا تجزیه و تحلیل نمی شود و هر کاربری که کانال خاصی را در تلگرام مشاهده می کند همان پیام های حمایت شده را می بیند.

تبلیغات Telegram مبتنی بر محتوای کانال ها خواهد بود

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند زبان و موضوعات تقریبی کانال‌هایی را که تبلیغاتشان در آنجا نمایش داده می‌شود، انتخاب کنند. همچنین می‌توانید کانال‌های خاصی را انتخاب کنید که در آن تبلیغ خاصی نشان داده شود (یا کانال‌های خاصی را در جایی که نمایش داده نشود) اضافه کنید.

این به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تبلیغات دقیق و کارآمد را با حفظ حریم خصوصی کاربر ارائه دهند.

تبلیغات با حفظ حریم خصوصی

برخلاف سایر برنامه‌ها، تلگرام اطلاعات ردیابی نمی‌کند که آیا کاربران بر روی پیام حمایت شده ضربه می‌زنند یا خیر و بر اساس فعالیت آن‌ها این را در پروفایلی ثبت نمی‌کند. ما همچنین از لینک های خارجی در پیام های حمایت شده جلوگیری می کنیم تا اطمینان حاصل شود که اشخاص ثالث نمی توانند از کاربران ما جاسوسی کنند. ما بر این باوریم که همه افراد حق داشتن حریم خصوصی را دارند و پلتفرم‌های فناوری باید به آن احترام بگذارند.

تقسیم درآمد با صاحبان کانال

پیام‌های حمایت‌شده یا Sponsored messages در حال حاضر در حالت آزمایشی هستند. هنگامی که آنها به طور کامل راه اندازی شدند و به تلگرام اجازه می دهند هزینه های اولیه خود را پوشش دهد، ما شروع به تقسیم درآمد تبلیغات با صاحبان کانال های عمومی خواهیم کرد که پیام های حمایت شده در آنها نمایش داده می شود.

تلگرام پذیرای تمامی تبلیغ کنندگان مسئول است. هر کسی می‌تواند خط‌مشی‌ها و دستورالعمل‌های تبلیغات تلگرام را مطالعه کند، یک حساب کاربری در پلتفرم تبلیغات ایجاد کند و رابط کاربری را امتحان کند. برای یک نمای کلی از پلتفرم، این راهنما را ببینید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این سیستم تبلیغاتی تلگرام موفق شود؟ با عدم اجازه درج لینک خارج از تلگرام و محدودیت ۱۶۰ کارکتر فعلی به نظر نمی رسد آنقدرها محبوب باشد. همچنین باید قیمت گذاری را هم بررسی کرد. مثلا در کشورها تبلیغات در کانال های تلگرامی ارزش گذاری ریالی می شود که نسبت به ارزش گذاری جهانی و بر مبنای دلار پایین تر است. باید دید آیا قیمت های آن هنوز جذاب است یا باعث افزایش قیمت تبلیغاتی ریالی می شود یا نه؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)