حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک Filogic 830 و Filogic 630 رسما معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | 14 دیدگاه | مدیاتک

مسیر رشد مدیاتک در چند سال گذشته رو به افزایش بوده است زیرا این برند با تراشه های قدرتمند خود توانسته بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد. امروز خانواده جدید تراشه های ارتباطی مدیاتک با نام Filogic معرفی شده اند. تراشه های Filogic 830 و Filogic 630 اولین نمونه های این سری هستند.

تراشه های ارتباطی مدیاتک

شاید بگویید تراشه های ارتباطی چه چیزی هستند؟ این ها تراشه های بسیار یکپارچه و کارآمد، قابلیت محاسبه بالا، اتصال قابل اعتماد هستند و مجموعه ای از ویژگی ها ارتباطی را ارائه می دهند.

به گفته Alan Hsu که نائب رئیس مدیاتک است:

“این چیپست های جدید بهترین ویژگی های کلاس خود را با طراحی بسیار یکپارچه برای نسل بعدی راه حل های پهن باند رده بالا، سازمانی و خرده فروشی Wi-Fi ارائه می دهند.”

“سری MediaTek Filogic در عصر جدیدی از راه حل های Wi-Fi هوشمند با سرعت فوق العاده، تأخیر کم و بهینه بودن مصرف فوق العاده برای تجربیات یکپارچه و همیشه متصل ارایه می شود.”

تراشه مدیاتک Filogic 830

تراشه مدیاتک Filogic 830

تراشه مدیاتک Filogic 830

تراشه Filogic 830 بر اساس معماری ۱۲ نانومتری طراحی شده است و مجموعه ای از ویژگی ها را در قالب یک چیپست جمع و جور و با مصرف بسیار کم مصرف ارائه می دهد که اجازه می دهد راه حل های متمایزی برای روترها، اکسس‌پوینت ها و سیستم های مش طراحی شود.

این تراشه دارای چهار هسته پردازنده Arm Cortex-A53 با فرکانس حداکثر ۲ گیگاهرتز در هر هسته تا حداکثر +18،000 قدرت پردازش DMIP، پشتیبانی از 4 × 4 Wi-Fi 6/6E دوگانه برای اتصال تا 6Gbps، دو رابط اترنت 2.5 گیگابیتی و یک Host است. موتور شتابدهنده سخت افزاری Filogic 830 برای دانلود و شبکه Wi-Fi با اتصال سریعتر و قابل اطمینان تری را امکان پذیر می کند. همچنین برای کاربردهای نیازمند به تأخیر کم از جمله بازی و AR/VR حضور MediaTek FastPath provision پیش بینی شده است.

تراشه مدیاتک Filogic 630

تراشه Filogic 630 یک محصول Wi-Fi 6/6E NIC با دو باند و dual-concurrent مدل 2 × 2 تا 2.4GHz و 3 × 3 تا 5GHz یا 6GHz تا حداکثر 3Gbps است. این چیپست دارای یک سیستم منحصر به فرد 3T3R 5/6GHz با ماژول های داخلی داخلی (FEMs) است. برتری دیگری در دستیابی به تنوع وجود دارد و توانایی transmit beamforming را با کمک آنتن سوم Filogic 630 ارائه می دهد. Filogic 630 را می توان با Filogic 830 برای راه حل های اتصال سه باند برای گیت‌وی های پهن باند، اکسس‌پوینت‌های سازمانی و در حقیقت، برای سرعت و پهنای باند بیشتر، با روترهای سطح خرده فروشی نیز ترکیب کرد.

برند MediaTek که بزرگترین تأمین کننده مجموعه های Wi-Fi است، از موقعیت شماره ۱ در حوزه Wi-Fi برخوردار است. این برند دارای محصولات پهنای باند، روترهای سطح خرده فروشی، دستگاه های الکترونیکی مصرفی و بازی است. این نتیجه پیشرفت های مداوم طی چند سال گذشته با متخصصان و فناوری های پیشرو در صنعت است.

نظر شما درباره تراشه های ارتباطی جدید مدیاتک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

عالیه این که پرفروش ترین تو این عرصه هست عالیه .
البته تو چیپ های موبایلی هم اولین هست…

Faez

اگه شیائومی نبود اینم هیچی نمیشد

AŁɪ

comment image
🧠😐

Faez

عکسو نگاه کردم چیزی نفهمیدم از منظورت ولی اگه منظورت این که از مغزت استفاده کن پیشنهاد میکنم خودتو این کارو کنی
اگه شیائومی تو گوشیای میان ردش مثل سری ردمی که زیاد طرفدار داره از برند شیائومی اکثرشون پردازنده هاشون مدیاتک هست
شیائومی پرفروش ترین برند هست اگه الان اون پرفروش ترین برند نبود مدیاتک هم پرفروش ترین برند چیپ نبود

AŁɪ

شما اگه زیر پست اپل طرفداری اپل رو بکنی جذاب تری تا اینکه زیر پست غیر اپلی واشر بسوزونی . و نیاز نیست به ما یاد آوری بکنی که ماست سفیده و آسمون آبیه.
________
تاریخچه مدیاتک رو اگه می‌دونستی میفهمیدی قبل از شیائومی با چه برندهای دیگه ای کارکرده و کار می‌کنه درحال حاظر ، فروشش به شیائومی ناچیزه در برابر بقیه برندها این یک .
دو اینکه در اصل مدیاتک لطف بزرگی به شیائومی کرد و استارت گوشی هایی که می‌تونست با قیمت تمام شده کمتر (فروش بیشتر برند) مشخصات چشم گیری رو بده بیرون زد .
سوم اینکه تعصب چیز درستی نیست ، در کنار اون واقع بین بودن و توانایی تشخیص عیب ها و مزایای برند برای مصرف کننده امر ضروری ای هست پس بهت توصیه میکنم یک جانبه گرایی رو یکبار برای همیشه بزاری کنار .

نیما عرفانی

“اگه شیائومی نبود اینم هیچی نمیشد”
“شیائومی پرفروش ترین برند هست اگه الان اون پرفروش ترین برند نبود مدیاتک هم پرفروش ترین برند چیپ نبود”
جراحتی ایجاد شد به وسعت یک جنگل و به عمق یک اقیانوس🤦‍♂️🥴
Collection of Dimensity 900, 1100 , 1200

comment image
وان پلاس نورد ۲ هم من به لیست اضافه میکنم. یسری گوشی های دیگم ممکنه از قلم افتاده باشه. اولین استفاده از مدیاتک Kompanio 1300T و دایمن ۸۱۰ هم که به ترتیب آنر و اوپو رفتن…
حالا بهم بگو؛ تو سال جاری ، شیائومی/ردمی و پوکو رو هم دیگه چندتا گوشی با چیپست مدیاتک زدن و BBK(زیر مجموعه هاش) چندتا زده؟؟؟

Mahdi

Bbk بیشتر گوشی زده و فروشش مجموعا بیشتر بوده ولی باید اینم قبول کنیم شیائومی با ردمی نوت۸پرو کاری کرد اون تصوراتی که خیلی ها از مدیاتک داشتن عوض بشه

نیما عرفانی

اگه به خاطر تعداد فروشش میگی که ردمی نوت ۸ تَم با اسنپ 665 فروشش کمتر از نوت ۸ پرو نبود… کما اینکه سری دایمنسیتی باعث تحول و محوبیت بخش نیمه هادی مدیاتک شد نه سری هلیو. استارتشم از دایمن ۸۲۰ و ۱۰۰۰L خورد و در ادامه در وهلهٔ اول دامنه ی وسیع محصولات BBK بعدش شیائومی باعث پیشرفت جایگاه و سهم بازار مدیاتک شد.

m.b

نیما جان احتراما باهات استارت رو موافق نیستم… اون پردازنده هایی که گفتی افزایش سرعت اعتبارگیری مدیاتک بودن… البته این موضوع یک معیار دقیق نداره که بگیم دقیقاً اصلاح مدیاتک از کجا شروع شد و نقطه استارت دقیقاً کجاست ولی من نقطه استارت رو شروع تحول در سرمایه‌گذاری روی مدیاتک و شروع تغییر نگاه‌ها نسبت بهش میبینم جایی که g90 متولد شد و اگر کسی نقطه استارت رو g90t نام ببره دقیقتر میدونم… به چند دلیل… اول اینکه از اونجا اصلاً نحوه تبلیغات مدیاتک تغییر کرد(تبلیغات از پردازنده های ارزون و دم دستی شد پردازنده قدرتمند و گیمینگ ولی اقتصادی(g مخفف گیمینگ بود در این سری که البته ادعا بود ولی خب برای تبلیغات خوب بود اون زمان))… و همچنین خودشو سریعاً به گوشی پرفروشی که معمولی نباشه گره زد که نشون بده تغییر کرده و عمداً شیائومی در نوت 8 پرو از مدیاتک استفاده کرد و در نوت 8 ساده از اسنپدراگون که کم کم این باور رو که مدیاتک یه تولید‌کننده بی کیفیته عوض کنه…و در خود پردازنده هم تحولاتی نسبت به تولیدات پیشین مدیاتک بود…و ورای این سه دلیل قبل از تولید g90 حجمی از سرمایه توسط شیائومی سرازیر شد به سمت مدیاتک زمانی که شرکتای دیگه اقبالی برای سرمایه‌گذاری کلان رو یک شرکت بدنام نداشتن…
دوستمون بیراه نگفته… میدونم میخواید بهش بگید که مدیاتک با شیائومی بزرگ و پرفروش ترین نشده… و این حرفتون کاملا درسته… و اصلاً خیلیا نمیدونن سمی‌کنداکتور مدیاتک اگر اوله بخش بزرگیش بابت تولیدات غیرموبایلی هست و اصلا ربطی به تولیدات bbk و… نداره(میلیون ها دستگاه غیرموبایلی مجهز به پردازنده های مدیاتک هستن)… و همچنین حرف شما هم درسته که اصلاً بیشتر تولیدات موبایلی که اخیراً به مدیاتک مجهز شدن و حتی اولین ها از شرکتایی غیر از شیائومی بودن… اما اینکه از واژه استارت استفاده کردیم همه ما، به نظرم g90 برای این واژه از بقیه تولیدات مدیاتک مستحق‌تره(همونطور که گفتم هم از لحاظ زمانی و هم با توجه به تغییر حجم سرمایه‌گذاری ها روی مدیاتک و هم از نظر تغییر تبلیغات مدیاتک پیرامون پردازنده‌هاش و هم از نظر بنچمارک های پردازنده های مدیاتک و کاراییشون، هم اون تدبیری که شیائومی کرد که نسخه پرو رو مدیاتک زد و نسخه عادی رو اسنپدراگون که بگه این شروع تحول مدیاتک هست…)
ضمن اینکه از منظر دیگه اگر منظور اون دوستمون از تحول، تحول و یک شروع جدید باشه باز حدی درست گفته راجب شیائومی و مدیاتک… شما از bbk و هوآوی حرف میزنید، بله اینها مدیاتک رو به همراه شیائومی به شکوفایی رسوندن…در حالی که وقتی از استارت حرف میزنیم این شیائومی بود که زمانی که هوآوی مشغول پردازنده خودش بود و هولدینگ bbk به مدیاتک اعتمادی برای سرمایه‌گذاری نداشت، اولین بار به مدیاتک اعتماد کرد و سرمایه بزرگی رو برای تغییر خط تولید بهشون داد و پردازنده نهایی که g90 بود رو هم قبل ساخت پیش‌خرید کرد! این نقطه شد ریلی برای سوار کردن قطار تولیدات بهتر و بهتر بعدی از جمله همون سری دایمنستی که دیگه شکوفایی تولیدات مدیاتک بود که همه شرکت های چینی‌ای که نام بردیم توش سهیم بودن…
من خلاصه بگم استارت رو شیائومی میدونم که دست مدیاتک رو با حمایت مالی گرفت و شکوفایی رو حمایت پکیجی از شرکت های چینی… همونطور که دقیقا همون حوالی شیائومی با سامسونگ هم همینکارو دقیقاً کرد… که نتیجه اون سرمایه‌گذاری و کار مشترک هم شد hmx مه شروع تحول سنسور های سامسونگ بود اما بعدها باز bbk اومد وسط و خصوصاً ویوو به شکوفایی سنسور های سامسونگ کمک بزرگی کرد…

m.b

البته به اون پاراگراف آخر باید کنار حمایت مالی حمایت تبلیغاتی رو هم اضافه کنم… کمااینکه حمایت تبلیغاتی خیلی بیشتر از مالی به نظرم نقش داشت… تا قبل از g90 هیچ تولید کننده‌ای که مدیاتک قلب‌تپنده‌ش بود با افتخار ازش حرف نمیزد و روش مانور و تبلیغ نمیکرد… G90t اولین جایی بود که دیدیم یه تولید کننده با افتخار داره میگه مدیاتک قلب تپنده‌شه و گیمینگه و بنچمارکاش از تمام رقبای هم قیمت بیشتره در حدی که حاضره رو نسخه پرو ازش استفاده کنه و نسخه عادی و پایینتر بشه اسنپدراگون!… این ادعای بزرگ اول همه رو جذب کرد چون حتی خود ماهم تعجب کرده بودیم(من یادمه خودم مخالف سرسخت مدیاتک بودم و میگفتم بنچمارک بهتر منو راضی نمیکنه به نسخه پرو)… اینطور شد که همه سایتا و کاربرا ماه ها سر دروغ یا راست بودن این ادعا ها بحث میکردن(همونطور که ما تو همین ترنجی ماه ها سر قدرت g90t و تغییر مدیاتک بحث داشتیم با علی و بقیه و یکی از جاهاییه که من اشتباه فکر میکردم(هیچوقت فکرشم نمیکردم به این سرعت مدیاتک بعد از g90 متحول شه)) و پردازنده مدیاتک اینطور میافته سر زبون ها… بعدها البته شایعات تقلب و… هم مطرح شد اما اونا هم شد تبلیغ دیگری برای سر زبون افتادن قدرت میانرده های مدیاتک چون بعدشم با همون قدرت ادامه داد…

نیما عرفانی

صحیح تحلیل درستی بود اما من یکم زاویه دیدم متفاوته. اول این قسمت رو اصلاح کنم؛
“اصلاً خیلیا نمیدونن سمی‌کنداکتور مدیاتک اگر اوله بخش بزرگیش بابت تولیدات غیرموبایلی هست و اصلا ربطی به تولیدات bbk و… نداره(میلیون ها دستگاه غیرموبایلی مجهز به پردازنده های مدیاتک هستن)”
درسته اما بحث حول پلتفرم موبایل بود نه دیوایس ها و گجت های مختلف دیگه…
https://toranji.ir/?p=1113503
و اما در ادامه ؛ وقتی از واژه ی “تحول” استفاده میشه یعنی باید به معنای واقعی کلمه شاهد پوست اندازی و حرکت همه جانبه و استیبل رو به جلو باشیم که این توصیف تمام قد لایق سری دایمنسیتی هست نه هلیو. بله هلیو جی ۹۰تی خیلی حاشیه و سرو صدا با پا کرد، در عین حال دقیقاً تو زمان خودش رقیب قدری به اسم کایرین ۸۱۰ داشت که اونم تو دو بخش تحول چیپست های هواوی رو رقم زد ، یکی جهش چند مرحله ای پردازنده های میان رده ی هواوی نسبت به نسل قبل خودش(کایرین ۷۱۰ افسانه ای :)!!!) که پیشرفت در تمام قسمت هاش مشهود بود و عامل دوم ؛ ارتقاء سطح و لول پردازنده های میان رده ی اندرویدی ها که تلنگر و زنگ خطری برای رقبا محسوب شد و در همین راستا کوالکام و سامسونگ رو مجاب کرد فکر اساسی به حال چیپست های میان رده شون کنن… در واقع حکم خواب غفلتی که کایرین ۸۱۰ با جرقه ی تو انبار باروت رقبارو به خودشون اورد و بیدارشون کرد.
ارزش کار هواوی با کایرین ۸۱۰ از اونجایی نمود و اهمیت بیشتری پیدا میکنه که یک؛ دقیقاً تو همون برهه ی شروع اعمال تحریم های آمریکا معرفی و تجاری سازی شد و ۲؛ به لطف معماری و الگوریتم داوینچی بخش NPU و هوش مصنوعی چیپست های هواوی وارد فاز جدیدی شد که حتی از خجالت کایرین ۹۸۰ هم دراومد…
اره بحث مدیاتک بود و اما من از این جهت پای هواوی و کایرین رو کشیدم وسط که ثابت کنم هلیو جی ۹۰تی دلیل انقلاب و دگرگونی خط تولید مدیاتک نبود و رقیب داشت و طبق بررسی ها و نتایجی که هممون دیدیم و سراغ داریم ؛ چه تو بنچمارک ها چه پایداری و عملکرد و چه بهینگی واقعاً دست بالاتر رو نسبت به g90T داشت…
درسته شیائومی نقش بسزایی در تزریق روحیه و تقویت شاکله ی مدیاتک ایفا کرد اما g90T بیشتر از اینکه باعث تحول و شکوفایی بشه ، در اصل حکم سکوی پرتاب رو برای مدیاتک داشت که اگر راهش ادامه پیدا نمی‌کرد و در کنار پشتکار خودجوش، حمایت و پشتوانه ی مالی قوی نداشت شاید در حد همون سکوی پرتاب و زیر سایه رقبا بودن باقی میموند . ولی اون پوست اندازی و عرض اندام حقیقی جلو رقبا به معنای واقعی کلمه با ظهور سری دایمنسیتی تحقق پیدا کرد به گونه ای که دیگه تا حد زیادی مثل قضیه تقلب تو بنچمارک ها و ضعف در مدیریت دما و افت عملکرد سری هلیو بازخوردهای دو به شک به خودش ندید و علاوه بر این مدیاتک مجبور نبود دیگه فقط تو زمین میان رده ها و پایین رده ها بازی کنه و عملاً دیگه با تغییر ساختار ، معماری و لیتوگرافی دایمنسیتی از شخصیت موجهی برخوردار شد و به عنوان یه چهره ی تجاری قابل احترام و یکی از قطب های مهم خودش رو در مارکت تولید کننده های پردازنده معرفی کرد و به نوعی قلمرو خودشو گسترش داد.
الآنم باز تو سگمنت پردازنده های پرچمدار مدتیه حرکت خاصی نزده و از قافله عقب افتاده و مجدداً داره تو زمین بالارده ها رو به پایین(میان رده و پایین رده) بازی میکنه ، اما طولی نمیکشه که با دایمنسیتی سری ۲۰۰۰ دوباره اون اعتبار و وجهه ای که برا خودش دستو پا کرده بود رو بیش از پیش نمایان کنه…

AŁɪ

پیکره اصلی مدیاتک سری دیمنسیتی هست که طیف وسیع محصولات خودشو و تنوع گرایی خودشو با کارایی زیاد چیپست نشون داد و همچنین توانایی فایو جی بودن اونا خیلی به فروشش کمک کرد (اصولا در خود چین و کشور های پیشرفته)….
اینکه مصطفی می‌گه استارت و حمایت رو شیائومی با نوت ۸ پرو زد کاملا دیدگاه یکجانبه و احساسی هست نیما ، چون اگه با شیائومی کار نمی‌کرد ، با یکی از زیر مجموعه های bbk این اتفاق رو رقم می‌زد ، حالا اینکه شیائومی شانس آورد تو دورانی که همه فقط اسنپ رو چیپ ایده آل میدونستن برای گوشی اومد با ساخت g90t رقیب اسنپی خودش که (زمان خودش ۷۳۰ و ۷۳۰g) بود شکست داد و در حقیقت این مدیاتک بود که لطف خیلی بزرگی به شیائومی کرد شما آمار فروش نوت ۸ پرو رو یه چک کنی همچی دستت میاد .
جالب اینجاست من همون زمان هم گفتم که g90t ظرفیت های زیادی داره و دقیقا بعدش کرین ۸۱۰ اومد و باز از g90t هم قوی تر بود ولی بازم همین مصطفی و رفقا اومدن گفتن نه فقط اسنپ 🙂

m.b

@نیما
تو تحول مشکلی نداریم… مشخصه که سری دایمنستی هست اما استارت رو به دلایلی که گفتم g90 میدونم… اینکه رقیب داشته هم ربطی به ماجرا نداره… ما داریم از شروع جدید مدیاتک نسبت به تولیدات قبلی خودش حرف میزنیم نه تولیدات دیگران… این استارت تحول تولیدات مدیاتک نسبت به تولیدات قبلی خودش بود… از ابتدای پست ادعای دوستمونم همین بود که مثلا شیائومی اگر نبود مدیاتک هم متحول نمیشد که داره مدیاتک رو با خودش مقایسه میکنه و نه دیگران… البته خب خیلی یکجانبه گفته وحقیقت کاملاً اینطور نیست اما شروع حرکت تحول مدیاتک نسبت به تولیدات قبلی خودش از هر نظر که گفتم چه سرمایه‌گذاری چه بنچمارک ها چه تبلیغات و چه بکار‌گیری مشخصه که g90 بوده… حالا اینکه سری هلیو رو بهش میچسبونید کار درستی نیست به نظرم… یه اسمه فقط… دایمنستی هم میتونست اسمش هلیو باشه… ما داریم از اولین چیپستی که تغییر رو ایجاد کرد حرف میزنیم نه خانواده‌ای از چیپست های مختلف… اون نقطه شروع تحول میدونم دلیلی نیست که g90 نباشه… و بعدش بوده که دایمنستی به خوبی مسیر رو ادامه داد و تحول کامل رو رقم زد…

AŁɪ

گ*ز چه ربطی داره به شقیقه 😂🤣 این بنده خدا داره میگه اگه شیا نبود مدیاتک هم نبود 😂 که کاملا حرف چرندی هست و منو نیما هم در جواب بهش توضیحات کامل دادیم .
بعد اومده حتی حرف اینم عوض کرده میگه گفته :
«تحول مدیاتک» 😐
حتی اینجا هم بخاطر ترول بازی حرف بنده خدا رو ۱۲۰ درجه چرخوند.
عجب جنسی هستی تو بشر 🙂😜

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)