حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عینک هوشمند Facebook Stories با همکاری Ray-Ban رسماً معرفی شد

فیسبوک یک کمپانی شناخته شده در سطح جهانی است. همین موضوع، سبب می‌شود تا فیسبوک به دنبال پیشرفت بیشتر و به دنبال آن، تنوع سبد محصولات خود باشد. در همین راستا، عینک هوشمند Facebook Stories با همکاری Ray-Ban معرفی شده است. این محصول، اولین عینک هوشمند فیسبوک محسوب می‌شود.

عینک هوشمند Facebook Stories رسماً معرفی شد: اولین عینک هوشمند فیسبوک با همکاری Ray-Ban!

۴ سال پیش بود که پتنت‌های مربوط به عینک هوشمند واقعیت افزوده فیسبوک به نمایش در آمدند. از آن زمان، بسیاری از ما در انتظار معرفی این محصول هستیم. در نهایت، امشب این محصول به صورت ناگهانی معرفی شده است!

 

پتنت‌ها خبر از ساخت عینک AR فیسبوک می‌دهند

 

بر اساس گزارش UploadVR، یک هفته‌ای از لو رفتن اطلاعات اولین عینک هوشمند فیسبوک می‌گذرد. اما فیسبوک و ری بن، همین امشب رسماً از اولی عینک هوشمند خود پرده برداشتند. این عینک هوشمند، دارای ویژگی‌های جذابی است. همین امشب، فیسبوک با همکاری Ray-Ban یک مراسم ویژه را برگزار کرد. در این مراسم، اولین عینک هوشمند فیسبوک با نام Facebook Stories معرفی شد. همان طور که انتظار می‌رفت، این عینک هوشمند در واقع دارای طراحی مانند یک عینک آفتابی است. این عینک هوشمند، دارای طراحی مشابه دیگر عینک‌های Ray-Ban است.

دوربین‌های کوچکی نیز در کناره‌های این عینک هوشمند تعبیه شده‌اند. مانند عینک هوشمند اسنپ چت که Snap Spectacles نام داشت، می‌توانید به وسیله این عینک هوشمند تصاویر را از دید خود ثبت کنید. البته باید توجه داشته باشید که عینک هوشمند Facebook Stories از هیچ گونه ویژگی واقعیت افزوده AR و یا VR بهره مند نیست.

این عینک هوشمند، دارای دوربین دوگانه ۵ مگاپیکسلی است. همچنین می‌توان به وسیله این عینک هوشمند، تا ۳٠ ثانیه فیلم ضبط کرد. در صورتی که از عینک برای عکس یا فیلم گرفتن استفاده کنید، یک چراغ LED در آن روشن می‌شود. شایان ذکر است که این عینک هوشمند، مجهز به بلوتوث است. همچنین این عینک هوشمند، دارای میکروفون داخلی سه گانه است. در نتیجه، حتی می‌توان با این عینک هوشمند در تماس‌ها شرکت کرد.

قابلیت‌های ویژه فیسبوک نیز در این عینک هوشمند تازه وارد موجود هستند. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Facebook View، رسانه‌ها را به سادگی حتی در رسانه‌هایی به غیر از فیسبوک نیز به اشتراک بگذارید. در نهایت، نوبت به برچسب قیمتی این عینک هوشمند می‌رسد. عینک هوشمند Facebook Stories با همکاری Ray-Ban تولید شده است. این محصول، از امروز در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، ایتالیا، ایرلند و استرالیا آماده فروش است. قیمت این محصول در آمریکا، ٢٩٩ دلار است.

البته دو نوع لنز مختلف Polarized و Transition برای این عینک هوشمند در نظر گرفته شده است که به ترتیب قیمت عینک را به ٣٢٩ و ٣٧٩ دلار می‌رسانند. این عینک، در سه مدل و پنج رنگ بندی عرضه می‌شود. در نهایت، یک سؤال مطرح می‌شود. آیا عینک هوشمند فیسبوک، دارای قابلیت‌های واقعیت افزوده می‌باشد؟ خب، به طور خلاصه باید بگوییم که خیر! این عینک‌های هوشمند، بیشتر سبک زندگی محور هستند.

نظر شما در مورد ارزش خرید این عینک‌های هوشمند چیست؟ آیا از این ایده استقبال می‌کنید؟ کدام ویژگی این عینک را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عینک های هوشمند جالب هستند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️