حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت بازی PlayStation 5 افزایش می‌یابد؛ اما دلیل آن چیست؟

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | بازی، پلی‌استیشن، سونی، شایعات

کنسول بازی PlayStation 5 از محبوبیت زیادی برخوردار است. همین موضوع باعث می‌شود تا کمپانی‌های سازنده بازی نیز مجبور به توسعه بازی‌های بیشتری باشند. اما در این بین بحث‌های مختلفی در حال مطرح شدن هستند. یکی از جنجالی‌ترین آن‌ها، افزایش قیمت بازی PlayStation 5 می‌باشد!

قیمت بازی PlayStation 5 افزایش خواهد یافت!

کنسول بازی PlayStation 5 سال گذشته به عنوان نسل جدید کنسول بازی سونی رسماً معرفی شد. این کنسول بازی، توانست محبوبیت بی بدیلی را به دست آورد.

 

پلی استیشن ۵ رسما رونمایی شد

 

اکنون Gizmochina گزارش داده است که بازی‌های ساخته شده برای PlayStation 5 ممکن است به زودی گران‌تر شوند. به گفته یکی از مدیران سابق بخش پلی استیشن، ممکن است به زودی شاهد افزایش قیمت بازی PlayStation 5 به دلیل افزایش هزینه‌های مربوط به توسعه بازی باشیم. به گفته این فرد که یکی از مقامات اسبق پلی استیشن محسوب می‌شود، هزینه ساخت بازی‌های جدید برای هر نسل جدید از پلتفرم، نسبت به قبل دو برابر می‌شود. او اظهار داشته است که توسعه یک بازی ویدئویی برای PlayStation 5، حدود ٢٠٠ میلیون دلار آمریکا خواهد بود.

در حالی که این رقم به خودی خود، قابل توجه است، این مقام ارشد سابق می‌گوید که حتی باز هم شاهد افزایش هزینه‌ها خواهیم بود. حتی او می‌گوید که استودیوهای بازی سازی و توسعه دهندگان، باید از یک استراتژی مخصوص استفاده کنند. نام این استراتژی، “کاهش خطر” است. به عبارت دیگر، کمپانی‌های بازی سازی به دنبال توسعه عناوینی برای ادامه فرانچایزهای قبلی خود هستند تا این که یک عنوان جدید را خلق کنند. با ارائه دنباله‌ای برای بازی‌های قبلی، ریسک کم‌تری برای درآمد زایی وجود خواهد داشت. به هر حال، گفته می‌شود که کمپانی‌ها قصد دارند فرانچایزهای قبلی خود را در این نسل به تکامل برسانند.

در حال حاضر، پلی استیشن ۵ حدود ١ سال است که رونمایی شاه است. سونی برای فرانچایزهای اختصاصی این نسل و دنباله آن‌ها، هزینه‌های هنگفتی کرده است. این عناوین، شامل بازی‌های جذابی مانند Horizon Forbidden West، بازی Gran Tursimo 7 و دنباله God Of War می‌شود که هم اکنون، هیچ یک از آن‌ها معرفی نشده‌اند. در حالی که توسعه بازی‌ها با نسل جدید موتورهای گرافیکی و در نهایت، استفاده از حداکثر توان گرافیکی کنسول‌های بازی می‌شود، باید دید که آیا این موضوع می‌تواند در افزایش قیمت بازی PlayStation 5 تأثیر گذار باشد یا خیر.

نظر شما در مورد این مسئله چیست؟ آیا آن را منطقی می‌دانید؟ فکر می‌کنید قیمت بازی‌ها در ایران تا چه حد افزایش بیابد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

این مطالب نگید 🤕🤕الان دوستان ۴ تومن گرون میکنن

Monarch

گرون کردن رفت اینجا با هر خبری کلا گرون میشه ارزونی در کار نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️