حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی مودم 4G سیم کارت خور Wi-Fi هواوی موبایل وای فای مدل E5577-321

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تماشا کنید، هواوی

شاید وقتی در سال ۲۰۲۱ این مطلب را می خوانید بپرسید که چرا باید یک کاربر مودم 4G سیم کارت خور بخرد؟ پاسخ ساده آن این است که چون “نیاز دارد” ! اما خارج از شوخی واقعا کاربرانی هستند که به دلیل عدم دسترسی به اینترنت ثابت مانند ADSL، VDSL یا FTTH باید به سرویس های بی-سیم دسترسی داشته باشند. از طرفی سرویس های بی-سیم مثل TD-LTE لزوما همه جا پوشش ندارد. پس اگر در منطقه ای هستید که تحت پوشش شبکه مخابراتی است (حال چه 4G و چه نسل های پایین تر مثل 3G یا 2G)، یک مودم سیم کارت خور می تواند برای شما مناسب باشد. امشب می خواهیم بررسی مودم 4G سیم کارت خور Wi-Fi هواوی موبایل وای فای مدل E5577-321 را با هم داشته باشیم. مودمی که برای بازار ما یک تازه وارد محسوب می شود اما دستگاه تازه کاری نیست.

شما می توانید ابتدا بررسی ویدیویی مودم 4G هواوی E5577-321 را تماشا کنید و سپس بررسی متنی آن را بخوانید:

 

 

هواوی موبایل وای فای

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321 سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. به همین دلیل می گویم این مودم تازه کار نیست اما برای بازار ما نسبتا تازه وارد به حساب می آید (هر چند سال های پیش هم در بازار موجود بود). این می شود معادل سال ۱۳۹۵ که اگر به یاد داشته باشید در کشور ما هم تازه تب و تاب شبکه نسل جدید 4G بالا گرفته بود. آن زمان چون اکثر موبایل ها هنوز به 4G ارتقا پیدا نکرده بودند یا سرعت بستر شبکه اینترنت ثابت خیلی پایین بود، مودم های سیم کارت خور 4G انتخاب خیلی شیرینی بودند.

این روزها اما شاید آن جذابیت اولیه را نداشته باشند ولی همچنان دستگاه مفیدی خواهد بود. همانطور که گفتیم برای مناطقی که شاید زیرساخت اینترنت ثابت نداشته باشند یا سرعت بالاتری نسبت به اینترنت ثابت ADSL می خواهند که ذاتا سرعت آپلود آن به ۱ مگابیت برثانیه محدود است، خب یک مودم سیم کارت خور 4G می تواند مفید باشد.

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

طراحی مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

از مزایای اصلی مودم هواوی موبایل وای فای می توان به قابل حمل بودن آن اشاره کرد. یک دستگاه خیلی جمع و جور که باتری قابل شارژ دارد و می تواند همیشه همراه شما باشد. ابعاد این مودم به سختی از یک کارت بانکی بزرگتر بوده و ضخامت مناسب قرار گرفتن در جیب، کنار کیف یا حتی لبه پنجره است!

بدنه پلاستیکی که پوشش مات دارد به شما کمک می کند که نگرانی از بابت ظاهر دستگاه نداشته باشید و احتمال دیدن خط و خش ها یا اثرانگشت هایی که روی یک پلاستیک براق وجود دارد، اینجا اصلا حضور ندارد. علاوه بر آن اصطکاک این سطح مات بهتر از نمونه براق است.

قاب پشتی هواوی Mobile Wi-Fi به راحتی و با دست باز می شود. با باز کردن قاب پشتی به باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری برمی‌خورید. این باتری توسط کاربر قابل تعویض بوده که ویژگی خوبی است. البته خود باتری برای یک نمونه ۳۰۰۰ میلی آمپری کمی زمخت به نظر می رسد. زیر باتری محل قرار گیری سیم کارت است. اسلات سیم کارت بزرگ (2ff) برای این مودم پیش بینی شده است. با این وجود شما می توانید سیم کارت نانو خود را روی پین ها قرار بدهید و خوشبختانه به دلیل محافظ مناسبی که روی سیم کارت وجود دارد، احتمال جا به جا شدن آن پایین است. همچنین دکمه مخفی Reset کردن مودم 4G هواوی موبایل وای فای با باز کردن قاب پشتی و در لبه دستگاه دیده می شود.

برخلاف مشخصاتی که در برخی وب سایت ها ذکر شده است، مودم 4G هواوی E5577-321 از مموری کارت یا اتصال آنتن خارجی پشتیبانی نمی کند.

هواوی برای کنترل این مودم ۲ دکمه سخت افزاری روی بدنه پیش بینی کرده است. یک دکمه Power و یک دکمه Menu که برای جا به جا شدن در منوهای محدود این مودم، به صورت ترکیبی با هم کار می کنند. همچنین شما می توانید از طریق نرم افزار Ai Life هواوی به کنترل های بیشتر و راحت تر مودم بپردازید که جلوتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

نمایشگر کوچک مربعی روی بدنه این مودم 4G قرار دارد که تک رنگ بوده و رزلوشن زیادی هم ندارد اما کاملا برای استفاده از یک مودم کافی است. شما می توانید در نور روز به راحتی آن را ببینید. این نمایشگر برای نشان دادن موارد مهم از جمله موارد زیر و در یک نگاه مفید است:

  1. ۱- حجم باتری
  2. ۲- قدرت سیگنال سیم کارت
  3. ۳- نام اپراتور
  4. ۴- تعداد دستگاه های متصل
  5. ۵- حجم اینترنت مصرف شده
  6. ۶- تعداد پیام های جدید (دیدن و ارسال پیام فقط از طریق نرم افزار موبایلی Ai Life هواوی ممکن بوده و روی خود مودم چنین قابلیتی وجود ندارد)
  7. ۷- نمایش QR-Code برای اتصال دستگاه های دیگر به Wi-Fi – همچنین نمایش QR-Code برای دانلود نرم افزار
پورت Micro-USB

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

مودم 4G هواوی با یک پورت میکرو USB شارژ می شود که شاید برای سال ۲۰۲۱ خیلی جذاب نباشد اما به هر حال این تنها راه شارژ کردن باتری در حالتی که درون مودم قرار دارد.

عملکرد مودم 4G هواوی E5577-321

در بخش عملکرد باید گفت در درجه اول این مودم از فناوری LTE Cat.4 پشتیبانی می کند. به زبان ساده یعنی از 4.5G یا 4G+ پشتیبانی وجود ندارد. برای سال ساخت و رده قیمتی آن می تواند منطقی باشد اما موضوعی است که باید بدانید. در این استاندارد حداکثر سرعت دانلود برابر ۱۵۰ مگابیت برثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت برثانیه است. اگر بخواهیم مثلا با استاندارد فناوری ADSL 2+ مقایسه کنیم که حداکثر سرعت دانلود ۲۴ مگابیت و سرعت آپلود ۱ مگابیتی دارد، واقعا عالی است. البته باید توجه داشته باشید که در خیلی از مواقع شاهد رسیدن به حتی نصف سرعت استاندارد LTE Cat.4 نستیم پس خیلی روی آن حساب نکنید. این کاملا به میزان قدرت سیگنال 4G در محل استفاده شما دارد.

در بحث اشتراک اینترنت 4G از طریق Wi Fi باید گفت که از باند ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می شود و باند ۵ گیگاهرتزی اینجا موجود نیست. همزمان تا ۱۶ دستگاه می توانند به این مودم 4G هواوی متصل شوند. این نسبت به برخی موبایل ها ظرفیت بالاتری است.

باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری هواوی E5577-321 قرار است تا ۶ ساعت عمر باتری ارایه کند. به یاد داشته باشید این عدد به ۳ فاکتور زیر بستگی دارد:

  1. ۱- قدرت سیگنال اپراتور در محل استفاده شما
  2. ۲- سرعت اینترنت در لحظه استفاده
  3. ۳- تعداد دستگاه های متصل

اگر آنتن ضعیف باشد، تعداد دستگاه متصل زیاد باشد یا سرعت بالایی داشته باشید؛ احتمالا این ۶ ساعت می تواند تا ۲۰٪ کمتر شود.

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

قدرت آنتن دهی مودم 4G هواوی E5577-321 با اکثر موبایل ها تفاوت زیادی ندارد. به این معنی که نه می توان از آن انتظار بیشتر از یک موبایل داشت و نه بدتر از آن عمل می کند. شما به لطف نرم افزار Ai Life هواوی می توانید قدرت سیگنال مودم را با جا به جا شدن در فضایی که دارید بررسی کنید و سپس در بهترین نقطه آن را قرار دهید.

همچنین با استفاده از این نرم افزار می توانید به دیدن پیامک ها یا ارسال پیامک از طریق این مودم بپردازید. توجه داشته باشید که فقط ۱ دریافت کننده در هر پیامک قابل تعریف است.

خب، درباره نرم افزار Ai Life صحبت کردیم و جا دارد که اینجا به بخش نرم افزار به صورت مجزا بپردازیم.

قابلیت های نرم افزار Ai Life برای مودم 4G هواوی موبایل وای فای مدل E5577-321

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

مودم Huawei Mobile Wi-Fi E5577-321

شما می توانید نرم افزار Ai Life را از فروشگاه نرم افزاری سیستم عامل خود دانلود کنید. در غیر این صورت با استفاده مودم و اسکن کردن QR-Code نمایش داده شده روی نمایشگر آن، می توانید نرم افزار اندروید آن را به صورت مستقیم از وب سایت هواوی دانلود کنید. البته این نرم افزار نسخه iOSی برای آیفون و آیپد هم دارد.

برای تغییر تنظمیات این مودم می توانید از طریق وب یا اپ اقدام کنید. اگر می خواهید از طریق Ai Life (که راه سریع تر و راحت تری هم هست) مودم را تنظیم کنید، باید با موبایل یا تبلت مذکور ابتدا به وای فای آن وصل شوید. سپس برای لاگین کردن در نرم افزار، رمز Wi-Fi خود را درون نرم افزار وارد کنید. اگر برای ورود به نرم افزار Ai Life مودم 4G هواوی خطا داد، از طریق وب به iP مودم خود وارد شوید و با وارد رمز آن (که در منو مودم قابل مشاهده است) به تعییر رمز وای فای مودم بپردازید. سپس رمز جدید را درون نرم افزار وارد کنید.

با وارد شدن به نرم افزار ابتدا می توانید در یک نگاه به بررسی وضعیت باتری، اپراتور و سرعت دانلود و آپلود بپردازید. از اینجا می توانید تنظیمات زیادی داشته باشید. برخی از آن ها را اینجا لیست می کنم:

  1. ۱- وای فای خود را مخفی کنید
  2. ۲- تغییر رمز و نام وای فای
  3. ۳- دیدن تعداد و نام نام دستگاه های متصل
  4. ۴- مشاهده سرعت دانلود و آپلود فعلی شبکه
  5. ۵- بررسی قدرت سیگنال در بخش های مختلف محیط با قدم زدن در آن
  6. ۶- فعال یا غیرفعال کردن ویژگی های کاهش مصرف انرژی
  7. ۷- غیرفعال کردن LTE (در مناطقی که پوشش 4G ندارند و فقط از 3G استفاده می کنند برای کاهش مصرف باتری مفید است.)
  8. ۸- حجم باتری (متاسفانه نه در نرم افزار و نه روی نمایشگر دستگاه شاهد نمایش درصد باتری باقی مانده نیستیم و فقط به صورت کیفی توصیف می شود)
  9. ۹- تنظیم کردن محدودیت استفاده از اینترنت
  10. ۱۰- عیب یابی دستگاه
  11. ۱۱- تعریف اکانت وای-فای میهمان
  12. ۱۲- گسترش دهنده رنج وای فای (اتصال به یک وای فای دیگر و گسترش سیگنال آن)
  13. ۱۳- دریافت و ارسال پیامک
  14. ۱۴- تنظیمات APN
  15. ۱۵- رومینگ
  16. ۱۶- اپراتور
  17. ۱۷- فعال کردن پین سیم کارت
  18. ۱۸- آپدیت کردن مودم
  19. ۱۹- مشخصات دستگاه
  20. ۲۰- تنظیم دریافت کردن یا نکردن پیام ها

به صورت کلی داشتن نرم افزار می تواند استفاده شما از این مودم را خیلی راحت تر کند.

جمع بندی

هواوی E5577-321

هواوی E5577-321

هواوی موبایل وای فای مدل E5577-321 شاید جدیدترین فناوری های مخابراتی و یا وای فای را نداشته باشد اما در جایگاه یک نمونه اقتصادی می تواند خیلی خوب باشد. مودمی که سیم کارت را درون آن می گذارید و پس از روشن کردن با آن کار می کنید، خیلی راحت!

با توجه به قیمت حدود ۱.۴ میلیون تومان، اگر بخواهید این مودم را بخرید می تواند هزینه کمتری نسبت به یک موبایل 4G اقتصادی را به شما تحمیل کند. همچنین همین قیمت می تواند مدل نسبتا قدیمی آن را توجیه کرده و کاستی های گهگداری آن را کمرنگ کند.

همانطور که گفتیم این یک مودم ساده است که فقط روشن می کند و از آن استفاده خواهید کرد، بدون هیچ دردسری. فقط خریدن بسته و شارژ برای آن را باید از طریق یک موبایل انجام بدهید که شاید خیلی کار سختی نباشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)