حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست تاریخ تولد در اینستاگرام: یا اطلاعات بدهید یا از اینستاگرام خداحافظی کنید!

امروزه کمپانی‌های مختلف به دلیل روی آوردن هرچه بیشتر کودکان به فضای مجازی، سعی می‌کنند تا به هر نحوی از آن‌ها محافظت کنند. بنابراین، آن‌ها سعی می‌کنند تا با دریافت اطلاعاتی، کاربران کم سن را شناسایی کنند و سیاستی جداگانه را برای محتوای نمایش داده شده برای آنان اعمال کند. پیش از این، اپل اطلاعاتی از قابلیت Child Safety خود داده بود. اما این بار، درخواست تاریخ تولد اینستاگرام نیز با همین محوریت در حال انجام گیری است.

درخواست تاریخ تولد اینستاگرام، اقدامی سخت گیرانه برای شناسایی کاربران کم سن

پیش از این در ترنجی، از قابلیت Child Safety اپل صحبت کردیم. این قابلیت، با محوریت محافظت از کودکان در برابر محتوای نمایش داده شده شکل گرفته است.

 

اسکن عکس های آیفون و پیام های iMessage توسط اپل صحت دارد؟ قابلیت Child Safety اپل چیست؟

 

بر اساس گزارش جدیدی از Phonearena، فیسبوک به تازگی اعلام کرده است که درخواست تاریخ تولد اینستاگرام، به تازگی شروع به کار کرده است. اگر اطلاعات تاریخ تولد خود را ثبت نکرده‌اید، این موارد از شما درخواست خواهد شد. اینستاگرام می‌گوید که با اطلاع از سن کاربران، می‌تواند حریم امنیتی مشخصی را برای هر فرد جوان ایجاد کند تا مشکلی برای کاربران پیش اوایل امسال، اینستاگرام سیاست‌هایی را اعمال کرد که افراد بزرگسال نتوانند به کاربران زیر ١٨ سال پیام دهند و یا آن‌ها را دنبال کنند.

اما این تمام ماجرا نیست. اینستاگرام این درخواست را انجام می‌داد تا بتواند تبلیغات مرتبطی را برای کاربران زیر ١٨ سال نمایش دهد. در کل، با درخواست تاریخ تولد اینستاگرام، محتوای اختصاصی برای قشر جوان جامعه نمایش داده می‌شود و برای آن‌ها، دیگر محتوای ناخواسته و نامناسب برای سن آن‌ها، به نمایش در نمی‌آید.

اگر درخواست اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تاریخ تولد را رد کنید، دیگر نمی‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام، قوانین سخت گیرانه جدیدی را اعمال کرده است. این شبکه اجتماعی محبوب، به تازگی بیانیه‌ای را صادر کرده است. آن‌ها می‌گویند که این درخواست، اختیاری نیست و اجباری است:

در ابتدا، هنگام باز شدن اینستاگرام به شما اعلانی برای ثبت تاریخ تولد نمایش داده می‌شود. اگر تاریخ تولد خود را ثبت نکرده‌اید، باید این کار را انجام دهید تا بتوانید از اینستاگرام استفاده کنید. این ویژگی، برای حفاظت از جوانان شکل گرفته است.

اینستاگرام برای تشخیص تاریخ تولدهای جعلی نیز ویژگی دیگری را در نظر گرفته است. این شبکه اجتماعی با استفاده از هوش مصنوعی و آنالیز صفحات کاربرانی که رفتاری مشکوک دارند، تشخیص می‌دهد که سن واقعی آن‌ها چه قدر است. بنابراین، دوباره از آنان درخواست می‌شود تا تاریخ تولد خود را به تأیید برسانند. در نتیجه، بهتر است دقت داشته باشید.

نظر شما در مورد این سیاست چیست؟ آیا با آن موافق هستید؟ فکر می‌کنید که لازم است چنین سیاست‌هایی به کار گرفته شود؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

تا حالا چند نفر تاریخ تولد درست دادن
اونم به میلادی

Auroro

اونم وقتی که ی سری محدودیت ها برای سنین پایین ترش هست

ممد بمولا

یعنی انقد سخته تاریخ تولد رو به جای مثلا 2005 بزاریم 1995؟
اینستاگرام به این فکر نکرده یعنی؟

HM-Royal

اگه روزی در اپ های Social Media و… هم برای ساخت حساب کاربری مثل حسابهای بانکی PayPal ،Visa Cart و بایسنس و .. نیاز به مدارک و مشخصات حقیقی و اهراز هویت همچنین سن کاربر باشه، هم جلوی دسترسی کودکان گرفته میشه هم خودبخود جلوی کلاهبرداری، اکانتهای فیک و … هم در شبکه های اجتماعی برچیده میشه دیگه ملت براحتی نمیتونن به بقیه حمله و فحاشی و هر غلطی میخوان بکنن، البته در کشورهای نرمال! یوتوب برای عدم دسترسی کودکان به محتوای Adult شبیه یه همچین چیزی رو برای اهراز هویت و رده سنی و دسترسی کاربران، پیاده کرده…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️