حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خطای Unauthorized Battery Warning گوشی شیائومی مربوط به چیست؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شیائومی

نه به صورت خیلی گسترده اما در آینده نه چندان دور احتمالا تعداد قابل توجهی از کاربران Xioami با خطای Unauthorized Battery Warning رو به رو شوند. این خطا باید در موبایل های تعمیرشده شیائومی که با باتری غیراصل سرویس داده شده اند، نمایش داده شود. خطای “باتری غیرمجاز” روی گوشی شیائومی می تواند نشانه هایی از رفتار شبه‌اپلیِ این برند چینی باشد.

خطای Unauthorized Battery Warning گوشی شیائومی

شیائومی قصد دارد در چین، سرعت شارژ دستگاه هایی که با باتری غیراصل تعمیر شده اند را کاهش دهد. همچنین خطای مستقیمی روی نمایشگر به کاربر درباره این موضوع نمایش داده خواهد شد.

به نظر می رسد که شیائومی قصد دارد در صورت نصب باتری تولیدکننده ثالث، مسیر Apple را طی کرده و هشداری را در تلفن های هوشمند خود نشان دهد. نه تنها این، بلکه ممکن است این شرکت حتی سرعت شارژ را نیز آهسته کند.

شیائومی به تازگی ورژن 5.6.0 برنامه Mi Security را ارائه کرده است. برنامه ای که علاوه بر موارد دیگر، تنظیمات مراقبت و شارژ باتری را نیز ارائه می دهد. در داخل آن متوجه شدیم که این شرکت قصد دارد در صورت تشخیص یک باتری “غیرمجاز” در دستگاه، یک هشدار نشان داده و سرعت شارژ را کاهش دهد. این هشدار به کاربر می گوید که باتری تلفن باید “فقط توسط ارائه دهنده خدمات مجاز تعویض شود” و استفاده از باتری “غیر مجاز” می تواند به دستگاه یا کاربر آسیب برساند.

این هشدار “باتری غیر مجاز” فقط به کاربران چینی نشان داده می شود

پس از بررسی کد APK، متوجه شدیم که این هشدار “باتری غیر مجاز” فقط به کاربران چینی نشان داده می شود که باتری شخص ثالث را در Mi 9 ، Mi 10 یا Mi 10 Pro تعویض می کنند. این هشدار حداقل در حال حاضر در هیچ منطقه دیگری یا در دستگاه های دیگر نشان داده نمی شود. ما نمی دانیم آیا این هشدار برای کاربران دارای چنین دستگاه هایی در چین فعال است یا خیر، زیرا این را به صورت سمت سرور تعیین می کنند.

هنگامی که سیستم تشخیص دهد باتری غیرمجاز نصب شده است، هشدار زیر به کاربران نشان داده می شود:

خطای Unauthorized Battery Warning

خطای Unauthorized Battery Warning

این دستگاه مجهز به باتری داخلی است که فقط باید توسط ارائه دهنده خدمات مجاز تعویض شود. تعویض باتری در جای دیگر ممکن است به این دستگاه آسیب برساند. استفاده از باتری های غیر مجاز ممکن است منجر به تورم باتری، گرم شدن بیش از حد و نشتی شود. همچنین ممکن است باعث آتش سوزی یا خطرات دیگر شود. توجه داشته باشید که از باتری های غیر مجاز استفاده نکنید.

این ویژگی بلافاصله رفتاری مشابه به اپل را نشان می دهد. این شرکت ویژگی ای را برای اطلاع کاربران از عدم نصب باتری توسط یک تکنسین مجاز معرفی کرد. اپل به دلیل این حرکت مورد انتقاد قرار گرفت و بسیاری گفتند که این شرکت فقط می خواهد کاربران را به سمت جایگزینی باتری گران تر هدایت کند.

در آیفون ها، هشدار توسط میکروکنترلر فعال می شود که فقط توسط تکنسین مجاز می تواند پیکربندی شود. شیائومی ممکن است از مکانیسم مشابهی برای تشخیص باتری های شخص ثالث استفاده کند، اما ما هیچ مدرکی در مورد آن نداریم.

انفجار ردمی Note 9 Pro در هند: شیائومی مشتری را مسئول این حادثه می‌داند

انفجار پوکو ایکس ٣ در هنگام شارژ شدن!

به نظر می رسد هشدارهایی که شیائومی ارائه می دهد برای ترساندن کاربران از تعمیرات شخص ثالث طراحی شده است. اگر استفاده از باتری های شخص ثالث منجر به آسیب رسیدم به دستگاه و به دلیل عدم توانایی شارژ سریع آنها شود، ممکن است دلیل خوبی برای این کار وجود داشته باشد.

در حال حاضر، به نظر می رسد این تغییر محدود به چین باشد. ما شواهدی پیدا نکرده ایم که آیا شیائومی قصد دارد این بازار را در بازارهای دیگر مانند هند و اروپا نیز گسترش دهد.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید این ویژگی مناسبی است؟ درباره اپل به این صورت است که حتی اگر قطعه اصلی استفاده شود اما تعمیرکار غیرمجاز این کار انجام بدهد هم شاید قطعه کار نکند و شاید خطا نمایش داده شود. هنوز درباره راه حل شیائومی اطلاع دقیقی نداریم.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

به نظرم در کل ویژگی خوبیه ولی امیدوارم توی کشور ما ارور الکی نشون نده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)