حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به گفته قانون گذار آلمانی قابلیت CSAM اپل “بزرگترین ابزار نظارتی تاریخ” است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

ماجرای قابلیت CSAM اپل این روزها خیلی بحث برانگیز شده است. گاهی حتی کارمندان اپل از آن ابراز نگرانی می کنند و گاهی کرگ-فدریگی آن را کاملا توجیه می کند. جالب است که بدانید به گفته قانون گذار آلمانی قابلیت CSAM اپل “بزرگترین ابزار نظارتی تاریخ” است.

قابلیت CSAM اپل

اپل اوایل ماه جاری ویژگی های جدید ایمنی کودک را معرفی کرد. سیستم جدید تشخیص CSAM به اپل این امکان را می دهد تا عکس های موجود در iCloud و iMessages را برای محتوای حساس و سوء استفاده احتمالی از کودکان اسکن کند. اما علیرغم استفاده خوب، ویژگی های جدید CSAM واکنش های زیادی را به دنبال داشته است. توصیه می کنم حتما مطلب زیر را درباره آن بخوانید.

ویژگی جدید اپل پیرامون محافظت از کودکان چیست و چرا حساسیت‌ها نسبت به آن بالاست؟

نه تنها کارشناسان امنیتی و دارندگان دستگاه های اپل، بلکه حتی کارکنان خود اپل نیز از CSAM راضی نیستند. از زمان معرفی، اپل سوالات متداول را در جهت شفاف سازی منتشر کرده است. کریگ فدریگی، معاون ارشد شرکت، در مصاحبه ای گفت که ویژگی های CSAM “اشتباه” درک شده است.

معاون ارشد اپل به ابهامات ایجاد شده پیرامون ویژگی محافظت از کودکان پاسخ می‌دهد

بر اساس گزارشی که توسط Heise Online منتشر شده است، مانوئل هوفرلین، رئیس کمیته دستور کار دیجیتال در پارلمان آلمان، نامه ای به تیم کوک نوشته و از اپل می خواهد در برنامه های CSAM خود تجدید نظر کند. او فکر می کند که اپل در حالی که “ارتباطات امن و محرمانه” را تضعیف می کند، “در یک مسیر خطرناک” پیش می رود.

اپل باید از اجرای این عملکرد خودداری کند، هم برای جلوگیری از “مشکلات قابل پیش بینی” برای شرکت و هم برای محافظت از جامعه اطلاعاتی مدرن.

اگرچه (فعلا) تشخیص CSAM فقط در ایالات متحده اجرا می شود و طبق گفته اپل بخشی از پردازش روی دستگاه (و بدون نیاز به ارسال اطلاعات به سرور) خواهد بود، اما آلمانی ها هنوز فکر می کند که CSAM “بزرگترین ابزار نظارتی تاریخ” خواهد بود و می تواند دسترسی غول کوپرتینویی به بازارهای بزرگ را کاهش دهد.

ویژگی محافظت ار کودکان در iMessage

ویژگی محافظت ار کودکان در iMessage

در حال حاضر اپل تشخیص CSAM را معرفی کرده است. به گفته اپل، این ویژگی در نسخه های آینده iOS ، iPadOS و macOS در دسترس خواهد بود. همچنین تاکید می کند که بخشی از پردازش CSAM فقط روی دستگاه انجام می شود. علاوه بر این، این شرکت می گوید که تصویر را مستقیماً اسکن نمی کند، اما این کار را با کمک رمزگذاری انجام می دهد.

همچنین راه هایی برای جلوگیری از این کار وجود دارد، به این صورت که عکس ها را در iCloud بارگذاری نکنید یا عکس های iCloud را به طور کلی غیرفعال کنید.

اما با توجه به فشارهای زیاد، غول کوپرتینویی ممکن است قبل از رونمایی تغییراتی ایجاد کند یا اکنون که دولت آلمان به آن نامه ارسال کرده است، آن را به طور کامل کنار بگذارد.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید آینده این تصمیم چیست؟ درباره نفس آن چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)