حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ درنظر دارد تا تسلط خود بر بازار گوشی تاشو را برای سال‌های آینده نیز حفظ کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، سامسونگ

با ورود به نیمه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی، به‌نظر می‌رسد بازار گوشی های تاشو هنوز کوچک است، اما Counterpoint Research پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای این دسته از دستگاه‌ها طی سال‌های آینده افزایش یافته و سامسونگ درنظر دارد تا تسلط فعلی خود به‌عنوان رهبر این بخش را حفظ کند.

تداوم تسلط سامسونگ بر بازار گوشی تاشو

حدود 3 میلیون تلفن هوشمند تاشو در سراسر جهان در سال 2020 عرضه شد. انتظار می‌رود این تعداد امسال سه برابر شده و به 9 میلیون دستگاه برسد. این امر به‌لطف سری گلکسی Z سامسونگ که حدود 88 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، میسر می‌شود.

انتظار می‌رود روند مشابهی تا سال آینده ادامه یابد و تا سال 2023 نیز، Counterpoint Research پیش‌بینی می‌کند که تعداد گوشی‌های هوشمند تاشو به 30 میلیون دستگاه برسد که 10 برابر افزایش نسبت به سال 2020 را نشان می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ همچنان در بخش گوشی‌های تاشو با سهم 75 درصدی، این بازار را در سال 2023 تحت سلطه خود داشته باشد. این آمار علی‌رغم ورود برندهای جدیدی مانند گوگل و آنر در این دسته در ماه‌های آینده می‌باشد.

تسلط سامسونگ بر بازار گوشی تاشو

تسلط سامسونگ بر بازار گوشی تاشو

با این حال، فراتر از سال 2023، هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ بتواند چنین سهم بالایی از بازار را حفظ کند. دلیل این امر اینست که اپل می‌تواند یک آیفون تاشو را عرضه کند، که Counterpoint معتقد است یک نقطه عطف برای این شرکت خواهد بود.

اگر iPhone Fold یا iPhone Flip عرضه شود، تلفن‌های هوشمند تاشو واقعاً به یک محصول اصلی تبدیل خواهند شد. مهمتر از همه، این حرکت مقیاس و عملکرد تولید قطعات را برای همه تامین‌کنندگان بهبود می‌بخشد.

قبل از عرضه آیفون تاشو، علاوه‌بر قیمت رقابتی، طراحی و سخت‌افزارهای بهبودیافته نیز تا حد زیادی رشد خواهد کرد. اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که سامسونگ درحال آماده شدن برای کاهش هزینه محصولات خود با Galaxy Z Flip 3 و Fold 3 می‌باشد.

Counterpoint Research معتقد است که سامسونگ با Galaxy Z Flip 3 مشتریان جوان‌تر خود را هدف قرار می‌دهد. از طرف دیگر Galaxy Z Fold 3 با پشتیبانی از S Pen، مشتریان قبلی Galaxy Note را هدف قرار می‌دهد.

تلفن‌های هوشمند تاشو همچنین می‌توانند یک فرصت رشد خوب برای سامسونگ در چین باشند، بازاری که این شرکت در شکست آن ناکام بوده است. این موضوع به شدت وابسته به اینست که کمپانی کره‌ای بتواند بخشی از سهام باقی‌مانده هواوی را جذب کند.

فروش ۷ میلیون نسخه از گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ در هدف گذاری جدید سامسونگ

درنهایت دیدگاه شما درباره تسلط سامسونگ بر بازار گوشی های تاشو تا سال‌های آینده چیست؟ به‌نظر شما چه عواملی می‌تواند این شرکت را از تخت سلطنت خود در این بازار به زیر بکشاند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی