موسسه Counterpoint Research آمار سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ خود را در مورد بازار موبایل در هند (یکی از بزرگترین بازارهای جهانی) منتشر کرده است. این گزارش افزایش ۸۲ درصدی فروش سالانه و ۱۴ درصد کاهش متوالی را به دلیل موج دوم COVID-19 نشان داد. با این حال جالب است که به عبور شیائومی از سامسونگ در بازار موبایل های هوشمند هند در چارک دوم سال ۲۰۲۱ هم توجه کنید.
شیائومی با سهم ۲۸.۴ درصدی از بازار موبایل های هوشمند هند، رهبری خود را در این بازار حفظ کرده است. این در حالی است که سامسونگ با از دست دادن سهم قابل توجهی از بازار خود نسبت به سال گذشته تنها با 17.7 درصد سهم از بازار موبایل های هوشمند هند، به رتبه دوم سقوط کرد. رتبه سوم برای Vivo است که این برند هم سهم خود از بازار را از دست داده است زیرا Realme و Oppo و دیگر برندهای دسته Others به طور قابل توجهی سهم بازار را به دست آوردند.
هند بازار عظیمی برای گوشی های ساده است و این بخش بر تعداد کلی فروش بسیار تأثیر گذاشت. بازار موبایل هند (موبایل هوشمند به همراه موبایل های ساده) سالانه ۷۴ درصد رشد داشته اما به صورت فصلی ۲۸ درصد کاهش یافته است.
شیائومی توانسته بین ماه آوریل و ژوئن به بالاترین حجم فروش در بخش رده بالا برسد، اما این سری Redmi 9 بود که بیشترین سهم را برای این برند تصاحب کرد. ردمی 9A، ردمی 9 پاور و ردمی 9 و همچنین ردمی نوت 10 همگی در رده 5 گوشی پرفروش بودند. سامسونگ به دلیل عملکرد قوی گلکسی A32 و گلکسی A52 در بخش میان رده رو به بالا، توانست سهم خود را مدیریت کند در حالی که vivo محدوده قیمت پایین را مدیریت کرد.
نظر شما درباره عملکرد سامسونگ در بازار اقتصادی هند چیست؟ شیائومی می تواند برتری خود را به بازارهای دیگر تعمیم دهد؟
انشا… برای جهانی هم آماده باشیم