حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نیمی از میان رده های فروخته شده در اروپا از 5G پشتیبانی می‌کنند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون

در سه ماهه اول سال گذشته هیچ گوشی میان رده 5G در بازار اروپا موجود نبود. اما در سه ماهه سوم همان سال، ۲۰٪ از بازار گوشی های هوشمند اروپا را، تلفن های همراه میان رده 5G تشکیل می‌داد. طبق تحقیقات Counterpoint Research، در سه ماهه اول سال جاری، میان رده های 5G نیمی از دستگاه های فروخته شده در اروپا را در محدوده ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار تشکیل می‌دهند.

نیمی از میان رده های فروخته شده در اروپا از 5G پشتیبانی می کنند، اما جدایی هواوی از بازار اروپا قیمت ها را افزایش داده است

هواوی اکنون دیگر از بازار غرب دور شده است و حضور فعالی در بازار های اروپا ندارد. این برند در بخش زیر ۲۵۰ دلار بسیار محبوب بود. اما شرکت هایی که سهم بازار خود را در چند وقت اخیر بالاتر بردند، ترجیح دادند در عوض روی سطوح بالاتر قیمت تمرکز کنند.

تحلیلگران معتقدند به همین دلیل است که بازه قیمتی ۲۵۰ تا ۵۰۰ و ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار حتی در هنگام کندی اقتصاد ناشی از همه گیری کرونا ویروس، رشد کرده است. همچنین، اکنون کمبود دستگاه های جذاب زیر ۲۵۰ دلار نیز وجود دارد.

نمودار فروش گوشی های هوشمند ۲۵۰ تا ۶۹۹ دلاری در اروپا (به سهم هر شرکت در بازه های زمانی مختلف توجه کنید)

برند های نسبتاً جدید مانند شیائومی، اوپو و وان پلاس در مقایسه با سه ماهه سوم سال گذشته افزایش چهار برابری در فروش را تجربه کرده اند. اکنون بیش از یک سوم تلفن های فروخته شده در رده های متوسط ​​و ارزان قیمت از این سه شرکت تهیه می‌شوند.

این پیشرفت سریع برند های چینی، اپل و سامسونگ را در این بخش ها تحت فشار قرار داده است. اما به گفته Counterpoint این دو رهبر بازار تلفن های هوشمند حتی در بخش پرچمداران نیز ایمن نیستند؛ زیرا شیائومی، اوپو، وان پلاس، ریلمی و ویوو همگی مورد توجه کاربران قرار خواهند گرفت. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که شرکت های چینی مذکور در حال کار بر روی پرچمداران تاشو خود هستند که فشار بر اپل و سامسونگ را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

افزایش گستره تحریم هواوی توسط امریکا

نظر شما در مورد گوشی های میان رده 5G چیست؟ آیا شرکت های چینی موفق می‌شوند بازار گوشی های 5G را تصاحب کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی