آیا اپل و گوگل به‌واقع راهبرد انحصار را در قبال فروشگاه های برنامه خود در پیش گرفته‌اند؟

بدون شک داده‌ها، روغن قرن بیست و یکم هستند، اما برنامه‌ها نیز اهمیت کمتری از آنان ندارند. در حقیقت، این دو به شدت با یکدیگر مرتبط بوده و اساساً در همزیستی با هم مشارکت دارند. شما نیز احتمالاً کم و بیش با این واقعیت که بین چندین غول فناوری “رقابت” مداومی در جریان است، آشنا هستید. در این مرحله، اختلافات بین فیس بوک، اپل، گوگل، اپیک و هر کدام از شرکت‌های دیگر که در این مبارزه شرکت دارند، به‌نوعی مشابه یکدیگر است. در اینجا اما این سؤال مطرح می‌شود که آیا می‌توان اپل و گوگل را در قبال اتهام انحصار در فروشگاه برنامه خود سرزنش کرد یا خیر؟