حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ رابط کاربری EMUI 10.1 بر روی هواوی Nova 7i آزار دهنده است!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | مشکلات، هواوی

هواوی در حال حاضر توانایی ارائه آپدیت‌های اندروید را ندارد. به همین دلیل، مجبور شده است تا آپدیت‌های HarmonyOS را برای بسیاری از دستگاه‌های خود ارائه کند. البته این موضوع، سبب شده است تا دستگاه‌های ۵ سال پیش هم به روز بماند. یکی از گوشی‌هایی که این وضعیت را دارد، Nova 7i است. این گوشی، در لیست دریافت کنندگان آپديت HarmonyOS قرار دارد. با این وجود، فعلاً آخرین به روزرسانی آن مربوط به رابط کاربری EMUI 10.1 است. اخیراً برخی از کاربران Nova 7i، خبر از وجود باگ‌های آزار دهنده در این رابط کاربری داده‌اند. در ادامه، به باگ رابط کاربری EMUI 10.1 بر روی هواوی Nova 7i خواهیم پرداخت.

باگ رابط کاربری EMUI 10.1 بر روی هواوی Nova 7i

هواوی سال گذشته از یک میان رده جذاب و خوش قیمت با نام Nova 7i رونمایی کرد. این دستگاه، از تراشه ٧ نانومتری Kirin 810 و دوربین اصلی چهارگانه ۴٨ مگاپیکسلی بهره می‌برد. از سوی دیگر، رابط کاربری EMUI 10.1 نیز سال گذشته بر روی بسیاری از دستگاه‌های هواوی و آنر استفاده شد. پیش‌تر در ترنجی نگاهی به قابلیت‌های EMUI 10.1 داشتیم.

 

نگاهی به قابلیت‌های جذاب EMUI 10.1

 

اما به تازگی برخی از کاربران، خبر از وجود باگ‌هایی عجیب در این رابط کاربری داده‌اند. خب، پیش از بررسی این امر، باید بگوییم که این مشکل شایع نیست. تنها برخی از کاربران با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. ممکن است این باگ، مربوط به یک رام خاص از نوا ۷ آی باشد. حال به گزارش Huawei Central، هواوی در تلاش است تا دسترسی کاربران به HarmonyOS را بیش از پیش گسترش دهد. به همین دلیل است که میلیون‌ها کاربر چینی، این به روزرسانی را دریافت کرده‌اند. همچنین ارائه وصله‌های امنیتی برای رابط کاربری EMUI، از اهداف این شرکت است. اما به تازگی یک مشکل ناخوشایند، گریبان گیر برخی از کاربران Nova 7i شده است. این باگ رابط کاربری EMUI 10.1، آزار دهنده است.

طبق گزارشات دریافت شده از سوی این کاربران، به دلیل این باگ‌ها آن‌ها نمی‌توانند دسترسی به پنل Quick Settings داشته باشند. قابلیت خاموش یا روشن کردن بخش‌های مختلف از این پنل نیز غیرفعال شده است. پس از فعال شدن نیز دیگر نمی‌توان آن‌ها را غیرفعال کرد. در ادامه، برخی از آیکون‌ها دچار به هم ریختگی می‌شوند.

اما این مسئله اصلی نیست. مسئله اصلی، مربوط به یک باگ نسبتاً رایج است. کاربران هنگام جابجایی به صفحه اصلی گوشی، شاهد از بین رفتن ترتیب چینش خواهند بود. همچنین تا مدت کوتاهی، گوشی در همین حالت فریز می‌ماند. این مسئله، سبب شده است تا کاربران نگران وضعیت این باگ‌ها باشند. تغییر شکل کارت‌های Recent Apps نیز یک مشکل اساسی است. این باگ‌ها، پیش‌تر در گوشی‌های هواوی، شیائومی و حتی سامسونگ نیز دیده شده بود. دلیل اصلی آن، مشکلاتی در سیستم چرخش صفحه است.

باگ EMUI 10.1

کاربرانی که این باگ‌ها را در Nova 7i گزارش کرده‌اند، می‌گویند که این مشکل پس از انتشار آخرین نسخه وصله امنیتی ظاهر شده است. فعلاً پشتیبانی هواوی، واکنشی به این موضوع نشان نداده است. اما انتظار می‌رود که با انتشار یک به روزرسانی رفع باگ، شاهد از بین رفتن این باگ‌های آزار دهنده باشیم. باز هم می‌گوییم که این مشکل شایع نیست و ممکن است فقط برای برخی از کاربران پیش آمده باشد. بنابراین، نیازی به نگرانی نیست.

باگ رابط کاربری EMUI 10.1 بر روی Nova 7i

باگ بخش Recent Apps در رابط کاربری EMUI 10.1

نظر شما در مورد وجود این باگ رابط کاربری EMUI 10.1 در نوا ٧ آی چیست؟ آیا تا به حال با چنین بامی مواجه شده‌اید؟ وجود چنین باگی تا چه حد برای شما آزار دهنده است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

جل الخالق

persepolis

خب باید ریسیت کنه گوشی را منظورم راه اندازی مجدد که درست میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️