حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک باگ دیگر برای WiFi آیفون : به این وای فای وصل نشوید “٪ secretclub٪ power”

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، مشکلات

تقریبا ۲ هفته پیش در ترنجی برای شما نوشتیم که باگ WiFi آیفون اپل وجود دارد و نباید به وای فای با اسم %p%s%s%s%s%n وصل شوید. با این حال یک باگ دیگر برای WiFi آیفون وجود دارد و نباید به این وای فای وصل نشوید “٪ secretclub٪ power”.

یک باگ دیگر برای WiFi آیفون

فقط چند هفته پس از پیدا شدن اشکال اولیه Wi-Fi آیفون، همان محقق امنیتی کارل شو؛ یک مشکل مشابه دیگر را پیدا کرده است.

امروز وی توئیت کرد که اگر آیفون به یک شبکه Wi-Fi به نام “٪ secretclub٪ power” وصل شود، آنگاه دیگر این iPhone نمی تواند از ویژگی های مربوط به Wi-Fi گوشی خود استفاده کند. او حتی می گوید این اشکال هنگام بازنشانی تنظیمات شبکه (ریست کردن  network setting) همچنان ادامه دارد.

یک باگ دیگر برای WiFi آیفون ٪ secretclub٪ power

یک باگ دیگر برای WiFi آیفون ٪ secretclub٪ power

به نظر می رسد تنها راه حل برای این مسئله خاص ریست فکتوری دستگاه است. ما به طور مستقل این مورد را آزمایش نکردیم و همچنین توصیه نمی کنیم شما آن را تجربه کنند.

مسئله قبلی مربوط به این بود که اگر آیفون به وای فای با نام “٪ p٪ s٪ s٪ s٪ s٪ n” وصل شود با ریست network setting این اشکال رفع می شد. این مشکل جدید شدیدتر به نظر می رسد زیرا می تواند به محض اینکه آیفون در محدوده یک Wi-Fi عمومی مخرب با استفاده از نام ٪ secretclub٪ power قرار بگیرد، باعث این مشکل می شود.

واضح است که اشکالات اساسی مربوط به هر دو نام ‘٪ secretclub٪ power’ و ‘٪ p٪ s٪ s٪ s٪ s٪ n’ از یک خطای کدگذاری در بخش شبکه iOS منتج است.

در این مرحله، به نظر می رسد که تعداد بیشتری از نام های وای فای ایجادکننده مشکل وجود دارد که از توالی کارکترهای “٪ s” ، “٪ p” و “٪ n” استفاده می کنند.

از دید یک کاربر، بهترین احتیاط این است که از اتصال به شبکه های Wi-Fi که حاوی علامت درصد (%) در نام خود هستند، خودداری کنید. سپس منتظر به روزرسانی اجتناب ناپذیر نرم افزار باشید.

شما به این باگ برخورده اید؟ امیدوارم که جواب شما منفی باشد اما اگر مثبت است، تجربه شما چطور بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

فکر کنم کم کم بهتره اپل لیست شبکه های وای فای مجاز رو اعلام کنه 😅

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)