حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از سرورهای گوگل برای ذخیره ۸ میلیون ترابایت داده iCloud استفاده می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، گوگل

باتوجه به بزرگی شرکتی مانند اپل، طبیعتا انتظار می‌رود که این کمپانی از سرورهای اختصاصی خود برای ذخیره داده‌های iCloud استفاده کند. اگرچه این امر کماکان در بیشتر موارد صحت دارد، اما گزارش شده است که همکاری جدید اپل و گوگل باعث استفاده شرکت ساکن کوپرتینو از سرورهای غول اینترنتی برای ذخیره حدود ۸ میلیون ترابایت داده iCloud می‌شود.

استفاده اپل از سرورهای گوگل و تبدیل شدن به بزرگترین مشتری این شرکت

طبق اطلاعات دریافتی و جزئیات ارائه شده توسط MacRumors، کارمندان بخش Cloud گوگل، اپل را Bigfoot خطاب می‌کنند که این مورد نشان دهنده آنست که غول مستقر در کالیفرنیا، مشتری بزرگی برای آنها به‌حساب می‌آید. در واقع، در این گزارش آمده است که اپل بزرگترین مشتری سازمانی گوگل برای ذخیره اطلاعات ابری بوده و نیاز گوگل به این شرکت، بیشتر از مشتریانی مانند Spotify می‌باشد. گفته می‌شود که از اواسط ماه مه، اپل درصدد است تا در سال جاری، حدود 300 میلیون دلار برای خدمات ذخیره‌سازی ابری گوگل هزینه کند.

استفاده اپل از سرورهای گوگل

استفاده اپل از سرورهای گوگل

این رقم حدود 50 درصد از کل سال 2020 را نشان می‌دهد. علاوه‌بر استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری گوگل، اپل همچنین برای ذخیره‌سازی داده‌های کاربر iCloud مانند عکس‌ها و پیام‌ها به سرویس‌های وب آمازون و همچنین سرورهای خود متکی است. با داشتن سابقه قوی در حفظ حریم خصوصی و امنیت بالا، اپل کدهای رمزنگاری شده‌ی داده‌های ذخیره شده کاربران در سرورها را، به ارائه دهندگان شخص ثالث ذخیره‌سازی ابری نمی‌دهد.

هرچه تعداد بیشتری از مشتریان داده‌های خود را در iCloud آپلود کنند، میزان ذخیره‌سازی اطلاعات اپل نیز به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. با این حال، صرف هزینه هنگفت برای ذخیره‌سازی 8 میلیون ترابایت داده در سرورهای گوگل، نشان می‌دهد که اپل نمی‌تواند با افزایش تصاعدی ذخیره‌سازی داده‌های iCloud از طریق سرورهای خود همراه شود. راه‌اندازی مزرعه‌های پیشرفته‌ی سرور، زمین، منابع و زمان زیادی را صرف می‌کند که اگرچه غول فناوری بودجه کافی برای راه‌اندازی این تجهیزات را دارد، اما مطمئناً این فرآیند ماه‌ها به طول خواهد انجامید؛ کمااینکه شاید همین مشارکت، برای هر دو طرف سودآور بوده و جایگزینی آن با راه‌حل‌های متفرقه، به ضرر هر دو تمام شود.

اپل پیش از تغییر در سیاست حریم خصوصی، به دنبال توسعه تجارت تبلیغاتی خود می باشد

نظر شما راجع به همکاری اپل و گوگل در زمینه‌ی استفاده از سرورهای شرکت دوم به‌منظور ذخیره‌سازی حدود ۸ میلیون ترابایت از داده‌های کاربران سرویس iCloud چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی