حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا X60 از HarmonyOS استفاده نمی‌کند: وفاداری نوکیا به اندروید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | HarmonyOS، نوکیا

نوکیا یکی از معروف‌ترین برندهای حوزه گوشی‌های هوشمند است. این کمپانی، یکی از ده تولید کننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان است. اگر به یاد داشته باشید، چندی پیش گفته بودیم که نوکیا قصد استفاده از HarmonyOS هواوی را در گوشی جدید خود دارد. اما ظاهراً نوکیا X60 دستگاهی نیست که از HarmonyOS استفاده کند و نوکیا همچنان به اندروید وفادار خواهد ماند.

نوکیا X60 به HarmonyOS مجهز نمی‌شود

نوکیا ایکس ۶٠، دستگاهی است که مدتی پیش با دوربین ٢٠٠ مگاپیکسلی و باتری ۶,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی لو رفت. اما وجود HarmonyOS در این گوشی رونمایی نشده، عجیب‌ترین نکته آن بود.

 

مشخصات نوکیا X60 لو رفت: HarmonyOS، دوربین 200MP و باتری 6000mAh

 

اما ظاهراً این موضوع تکذیب شده است و خبری از HarmonyOS در گوشی نوکیا X60 نخواهد بود. به گزارش Gizchina، دو روز پیش بود که RealmiCentral از رونمایی Nokia X60 با HarmonyOS صحبت کرده بود. این موضوع عجیب، هيجانات زیادی را در بین کاربران فضای مجازی ایجاد کرد. اما اگر فکر می‌کنید که نوکیا می‌تواند با استفاده از HarmonyOS و فاصله گرفتن از همکاری با اندروید و گوگل به موفقیت برسد، باید یادآور شویم که پیش از این هم نوکیا همکاری و استفاده از ویندوزفون را به سیستم عامل محبوب اندروید ترجیح داده بود. بنابراین، همگی ما می‌دانیم که در نهایت، چه اتفاقی خواهد افتاد. در نتیجه، نوکیا می‌خواهد به اندروید وفادار بماند.

سری نوکیا ایکس ۶٠

خب، ما شنیده بودیم که نوکیا قصد دارد تا دو گوشی رده بالای جدید را به بازار عرضه کند. نام این دو محصول، احتمالاً Nokia X60 و Nokia X60 Pro است. شایعه‌ای مبنی بر وجود HarmonyOS در این دو دستگاه، هیاهوی زیادی را به پا کرده بود. اما جدا از این موضوع، دیگر مشخصات فنی این دستگاه‌ها، بسیار بحث برانگیز هستند. چرا که ما فکر می‌کنیم این سری با استراتژی کاملاً رقابتی روانه بازار خواهد شد. این سری، دارای نمایشگری با رفرش ریت بالا خواهد بود. دوربین اصلی با وضوح ٢٠٠ مگاپیکسلی و باتری غول آسای ۶,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی نیز بسیار چشمگیر هستند. البته بهتر بود تا نوکیا کمی مراعات وزن و ضخامت این دستگاه‌ها را هم بکند! هنوز نوکیا به صورت رسمی مشخص نکرده است که این دو دستگاه از چه تراشه‌هایی استفاده خواهند کرد. اما تراشه اسنپدراگون ٨٧٠، یکی از گزینه‌های احتمالی به شمار می‌رود.

هواوی و نوکیا، شایعات مربوط به استفاده از HarmonyOS را تکذیب کرده‌اند

تمام این شایعات، هنوز رمز آلود هستند. اما به نقل از The Paper، نوکیا گفته است که آن‌ها می‌دانند کاربران به کسب تجربه کاربری بر روی سیستم عامل اندروید علاقه بسیار زیادی دارند. بنابراین، گوشی‌های هوشمند جدید نوکیا نیز مجدداً به سیستم عامل اندروید مجهز خواهند شد. این کمپانی، گفته است که “تعهد ما برای ارائه بهترین تجربه کاربری بر روی اندروید همچنان لغو نمی‌شود!

از سوی دیگر، یک وب سایت دیگر گزارشی را انتشار داده است. بر اساس گزارش گلوبال تایمز، هواوی در یک بیانیه این اخبار را “نادرست” خطاب کرده است. خب، البته که تمام این تکذیبیه‌ها، منطقی هستند. چرا که این تلفن‌ها در صورت تأیید، چیزی برای غافلگیری ندارند. بنابراین، آن‌ها جزو اطلاعات محرمانه شرکت‌ها هستند و لو رفتن آن‌ها دردسرساز خواهد بود. به هر حال، هواوی نکته‌ای مهم را یادآور بوده است. این کمپانی چینی در حین رونمایی از HarmonyOS، گفته بود که این محصول، محصولی است که از توسعه دهندگان و تولید کنندگان شخص ثالت نیز استقبال می‌کند.

به طور مثال، کمپانی Meizu به سرعت از HarmonyOS استقبال کرد و گفت که در آینده، دسترسی گسترده‌ای را به HarmonyOS در محصولات خود فراهم خواهد کرد. البته این کمپانی، همچنان گوشی هوشمندی را با HarmonyOS روانه بازار نکرده است. بلکه اید محصولات، صرفاً لوازم خانگی هوشمند مجهز به HarmonyOS هستند. کمپانی کم‌تر شناخته شده CoolPad هم اعلام کرد که قصد استفاده از HarmonyOS را در محصولات آینده خود دارد.

حال، به نوکیا بازگردیم. اگر بخواهیم کلی صحبت کنیم، تحقق این ایده امر آسانی نیست. چرا که نوکیا، تجربه همکاری رضایت بخشی را برای این کمپانی داشته است. در نتیجه، آن‌ها نمی‌خواهند ارتباط خود را با اندروید قطع کنند. استفاده از HarmonyOS، ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور و در چند محصول محدود محقق شود.

نظر شما در مورد سری گوشی‌‌های نوکیا X60 چیست؟ آیا فکر می‌کنید که نوکیا در نهایت به استفاده از HarmonyOS روی بیاورد؟ نوکیا را تا چه حد جذاب می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mamalkamal

بی صبرانه منتظرم گوشیاش معرفی بشه و بخرم
البته با اندروید و خدمات گوگل نه با هارمونی!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️