حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Exclusive Story اینستاگرام : استوری پولی برای کسب درآمد تولیدکننده محتوا

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

فکر می کنید چطور می شود از اینستاگرام به روش مدون تری درآمد داشت؟ باید به شما بگویم که راه حل جدید قابلیت Exclusive Story اینستاگرام است. در این قابلیت اصطلاحا استوری پولی برای کسب درآمد تولیدکننده محتوا ارایه می شود. این ویژگی به تولیدکننده محتوا (در اینجا صاحب پیج) امکان می دهد محتوای “اختصاصی” را در Instagram خود منتشر کنند که فقط برای طرفداران آنها در دسترس است. طرفدارانی که احتمالاً با نوعی پرداخت اشتراک مشخص می شوند.

قابلیت Exclusive Story اینستاگرام

استوری اختصاصی اینستاگرام

استوری اختصاصی اینستاگرام

اینستاگرام تأیید کرد که اسکرین شات های مربوط به این ویژگی که اخیرا در شبکه های اجتماعی پخش شده، مربوط به یک نمونه اولیه داخلی از آن است که اکنون در حال توسعه است. این ویژگی هنوز به طور عمومی آزمایش نمی شود. این شرکت از به اشتراک گذاشتن جزئیات خاص در مورد برنامه های خود خودداری کرد و گفت که آنها هنوز در موقعیتی نیستند که به صحبت در مورد این پروژه بپردازند.

با این حال اسکرین شات های منتشر شده بسیاری از راهبرد اینستاگرام را بیان می کند. این اسکرین شات ها روشی را نشان می دهد که سازندگان محتوا می توانند آنچه را که “Exclusive Story” نامیده می شود، در حساب های خود منتشر کنند. این استوری ها با رنگ دیگری (فعلا بنفش) مشخص شده است.

قابلیت Exclusive Story اینستاگرام

قابلیت Exclusive Story اینستاگرام

وقتی دیگر کاربران اینستاگرام با Exclusive Stories روبرو می شوند، پیامی به آنها نشان داده می شود که می گوید “فقط اعضا” (“only members”) می توانند این محتوا را مشاهده کنند. به نظر می رسد نمی توانید از این استوری ها اسکرین شات بگیرید. همچنین تولیدکننده محتوا می تواند آن ها را هایلایت هم بکند.

درخواست جدید سازندگان محتوا را تشویق می کند “این استوری ها را برای طرفداران خود هایلایت کنند” و توضیح می دهد که با این کار “طرفداران همیشه هنگام پرداخت هزینه اشتراک، چیزی برای دیدن دارند.”

ویژگی Exclusive Stories توسط مهندس معکوس Alessandro Paluzzi رصد شده است. او اغلب ویژگی های منتشر نشده را در کد برنامه های تلفن همراه پیدا می کند.

برنامه Exclusive Stories تنها بخشی از برنامه های گسترده اینستاگرام برای گسترش ابزارهای کسب درآمد از محتواسازان است.

این شرکت به تدریج جزئیات بیشتری از تلاش های خود در این فضا را اعلام کرده است، به طوری که مدیر اینستاگرام، آدام ماسری برای اولین بار در اردیبهشت ماه گفت که این شرکت در حال بررسی خرید اشتراک توسط کاربران و سایر ویژگی های جدید مانند NFT است.

توکن NFT چیست؟ هرآنچه باید درباره توکن های غیرقابل تعویض بدانید

پالوزی همچنین اخیراً اشاره هایی به ویژگی NFT به نام Collectibles (کلکسیون ها) داشته است، که نشان می دهد چگونه کلکسیون های دیجیتال می توانند در یک تب جدید در پروفایل اینستاگرام یک صاحب اثر نمایش داده شوند.

قابلیت کلکسیون در اینستاگرام (غیررسمی)

قابلیت کلکسیون در اینستاگرام (غیررسمی)

قابلیت کلکسیون در اینستاگرام (غیررسمی)

قابلیت کلکسیون در اینستاگرام (غیررسمی)

قابلیت کلکسیون در اینستاگرام (غیررسمی)

اینستاگرام تاکنون در مورد این پیشرفت های خاص اظهار نظر عمومی ارایه نکرده است، در عوض ترجیح داده در مورد برنامه های خود درباره مواردی مانند اشتراک و انعام طور، در سطح مدیریتی صحبت کند.

به عنوان مثال، در هفته خالقان اینستاگرام (Instagram’s Creator Week) در اوایل ماه ژوئن – رویدادی که می توانست به عنوان مکانی ایده آل برای ارائه نگاه اجمالی به برخی از این ایده ها باشد – آدام ماسری به طور کلی در مورد نوع ابزارهای سازنده که اینستاگرام علاقه مند به ساخت آن بود صحبت کرد. این صحبت بدون اشاره به این که کدام یک واقعا در حال توسعه است، انجام شد.

وی گفت:

“ما اگر بخواهیم بهترین پلتفرم طولانی مدت برای سازندگان باشیم، باید مجموعه کاملی از ابزارها را ایجاد کنیم که سازندگان محتوا می توانند برای محتوای خود از آن کمک بگیرند.” ابزارهای خلاقانه و ویژگی های ایمنی و همچنین ابزارهایی که می توانند به زندگی خالقان محتوا کمک کنند.

وی گفت:

“من فکر می کنم بسیار مهم است که ما یک مجموعه کامل از ابزارهای مختلف ایجاد کنیم، زیرا آنچه ممکن است شما استفاده کنید و آنچه برای شما به عنوان یک سازنده محتوا مرتبط خواهد بود ممکن است بسیار متفاوت از یک ورزشکار یا یک نویسنده باشد.”

“و بنابراین، عمدتا [ابزارهای کسب درآمد خالق محتوا] به سه دسته تقسیم می شوند. یکی تجاری است – بنابراین یا می توانیم برای کمک به محتوای برندها کارهای بیشتری انجام دهیم. ما می توانیم با بازاریابی وابسته کارهای بیشتری انجام دهیم … ما می توانیم کارهای بیشتری را با صاحبان تجارت انجام دهیم،”

وی توضیح داد:

مورد دوم روش هایی است که کاربران می توانند از طریق آن مستقیماً به سازندگان محتوا پول پرداخت کنند – بنابراین خواه این محتوا دارای درگاه پرداخت باشد یا اشتراک و انعام مانند، مثل یک نشان (Badges که توسط طرفداران خریداری می شود) یا سایر محصولات فروختنی (مثل تی-شرت، ماگ یا غیره). فکر می کنم آنجا کارهای زیادی باید انجام شود. من این افراد را دوست دارم، زیرا این افراد ارتباط مستقیمی با طرفدارانشان می سازند – که به نظر من احتمالاً در طولانی مدت پایدارتر و قابل پیش بینی تر است. “

همچنین افزود:

حوزه سوم نیز بر روی سهم درآمد متمرکز است، همانند ویدئوهای طولانی مدت IGTV و یا ویدئوهای کوتاه مانند Reels

اینستاگرام

اینستاگرام

اینستاگرام تنها پلتفرم بزرگ اجتماعی نیست که با تلاش برای کسب درآمد توسط سازندگان به جلو حرکت می کند. برای مثال یوتیوب یکی از موفق ترین ها در این زمینه است.

مدل عضویت که توسط سیستم عامل هایی مانند OnlyFans و Patreon رواج یافته است، اخیراً با استقرار بهتر اقتصاد خالق محتوا، به تعدادی از شبکه های اصلی اجتماعی راه پیدا کرده است.

برای مثال، توییتر ابتدا با رونمایی از برنامه های خود برای ویژگی Super Follow در جریان یک رویداد Analyst Day در ماه فوریه، اولین نگاه خود به اشتراک سازندگان را ارایه کرد. هفته گذشته، نرم افزارهای Super Follows و Ticketed Spaces را آغاز کرد. دومی، رقیب اتاق های گفت و گو شبکه های اجتماعی صوتی Clubhouse است.

کلاب هاوس اندروید رسما ارایه شد + لینک دانلود Google Play Store

در همین حال، فیس بوک دیروز خبرنامه Substack خود را به عنوان رقیب Bulletin عرضه کرد که راهی را برای فروش اشتراک های برتر توسط خالقان محتوا و دسترسی به گروه های مخصوص عضو در کنار اتاق های صوتی زنده ارائه می دهد.

حتی Spotify یک اتاق گفتگوی صوتی را به عنوان رقیب Clubhouse معرفی کرد.این رفیب که Greenroom نامیده می شود قصد دارد در نهایت از آن کسب درآمد کند.

اسپاتیفای Greenroom به عنوان رقیب کلاب هاوس معرفی شد

اگرچه اسکرین شات های جدید نگاه عمیق تری به برنامه های اینستاگرام در این قسمت دارند، اما باید توجه داشته باشیم که یک ویژگی در حال توسعه لزوماً نمایانگر ویژگی های نهایی نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اینستاگرام بتواند مانند یوتیوب به خوبی مورد توجه تولیدکنندگان محتوا قرار بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)